Donderdag, alweer de 2e dag Orlando


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Orlando
June 24th 2004
Published: June 24th 2004
Edit Blog Post

Op weg naar OrlandoOp weg naar OrlandoOp weg naar Orlando

Vraag me trouwens af hoe het komt dat je om de paark kilometer wel stukken autoband op de weg ziet liggen...
Hallo allemaal,
 
Het is hier donderdagavond en Lud ligt vanaf 20:00 te pitten!!! :-) Zij is in staat om meerdere dagen heel fit door te komen met een minimaal aantal uren slaap (in tegenstelling tot mij :-) ), maar dan stort ze opeens in, slaapt 12 uur ofzo, en dan is het weer goed voor een paar dagen.
Ik ben aan het rondrijden geweest op jacht naar winkels/supermarkten, heb de nodige proviand gescoord en ben dus nu toe aan een site update :-)
Zoals gezegd: gisteren zijn we aan het eind van de ochtend uit Miami vertrokken richting Orlando. Oh wat zijn wij blij met het laptopje. Al meerdere keren heeft het ons enorm geholpen om de juiste weg te vinden. Ik vind die bewegwijzering hier soms echt HEEL vaag hoor.
De trip ging prima, maar was wel aan de lange kant. Onderweg even wat gegeten (broodje kip) en rond 14:00 in Orlando aangekomen. We besloten dat het nog de moeite waard was om naar Seaworld te gaan (bleek tot 22:00 open) en dus direct daar naartoe gereden.
Vond het wel een beetje eng met alle koffers etc in de achterbak zo op het parkeerterrein maar het moest maar even.
In het park gingen we zeer rap van show naar show. Doordat het wat later op de dag was waren er voor sommige shows nog maar twee of zelfs 1 voorstelling te gaan, dus enige haast was geboden. Ludmilla volgde mij gedwee (zo hoort het! 😊 ) en had het prima naar haar zin.
Vooral bij het dolfijn voeren was ze niet weg te slaan. Al was ze niet zo gek van het bakje visjes wat dus het voer was. Ik wilde nog behulpzaam zijn en vast de staart er vanaf bijten maar een aantal bliksemschichten waren mijn deel.
Na het geslaagde seaworld (zeer warm trouwens en echt ge-SOAKED bij de Orca show) op weg naar het hotel. Dit was even zoeken want de straatnummering klopte niet helemaal in de routeplanner. Na wat links/rechts getrek aan het stuur en debiele versnellingshendel eveneens aan het stuur waren we gearriveerd.
We hadden mazzel want de zeer vriendelijke receptiemedewerker upgrade'de ons gratis van het Marriot Inn gebouw (herberg zeg maar) naar het Suite gebouw. We zitten in een soort Marriot complex met een aantal verschillende gebouwen en winkeltjes etc. Het zwembad is dan weer gedeeld.
Denk dat door deze upgrade actie we nu gezegend zijn met de internet aansluiting op de kamer!!! Ja we zijn er idd heel blij mee :-)
We hebben trouwens grote problemen!!! We beginnen namelijk vocht vast te houden!!! Althans, zo noemt Ludmilla het :-) Ikzelf denk dat door de nodige lappen vlees, friet en weet ik veel wat nog meer allemaal deze 'problemen' van meer definitieve aard zijn maar goed ;-)
Na Seaworld en het zoeken naar het hotel was het dusdanig laat geworden dat we een honger aanval kregen. In een vlaag van verstandsbijstering volgde we het advies van een brochure op en reden 1.5 mijl naar het hoofd Marriot hotel naar het steakhouse daar met uitzicht op de golfbaan.
Het woord golfbaan, en zelfs het in de verte opdoemende imposante, patserige gebouw deed geen belletje rinkelen. Pas toen we al geparkeerd hadden, het sfeervol verlichte restaurant aanschouwde EN als klap op de vuurpijl het in avondkleding gehulde, gepensioneerde stel voor ons zagen, realiseerde ik me dat dit NIET de place was waar ik wilde eten.
Lud had er zo tussengepast hoor, want die kleedt zich altijd heel netjes 's avonds, maar ik ben gewoon een echte toerist en weiger gewoon om daar tussen de kakkers te gaan zitten. Een noodplan werd gemaakt wat godzijdank goed uitpakte (we hadden immers HONGER): we eindigden bij een lekker en GEZELLIG restaurantje waar we HEEL VEEL gegeten hebben.
En zo kwamen we al schaapjes tellende aan bij dag 2 in Orlando.
Ik was absoluut niet uitgerust, we mistte het ontbijt (alles ging NET dicht), en de mensen die mij wat beter kennen weten dat dat geen ideale combinatie is voor mij :-)
Opeens was er toch nog een (EK) duel Nederland - Italie, en na een kort doch redelijk heftig 'gevecht' zaten we gelukkig weer beide op hetzelfde spoor. We hebben de dag verder relaxed aan het zwembad doorgebracht, Lud kon zich helemaal uitleven met haar zonneschijn/bruin wordt theorieen en ik heb rustig aan gedaan.
's Avonds gegeten in hetzelfde tentje als de avond ervoor en nu dus mijn internet momentje... Hoewel het is alweer 22:15 nu (04:15 nederlandse tijd) en dus ben ik alweer een behoorlijke tijd bezig...
Oja vanavond voor het eten nog met een aantal mensen ge-msn'ed en zelfs gesproken en webcam!!! De techniek staat echt meer voor niks hoor! 't Is gewoon bijna alsof je niet meer weggaat. Het doet me in ieder geval goed dat hoge telefoonrekeningen definitief tot het verleden behoren!
Ik ga zo mijn bedje opzoeken, want morgen staat Universalstudio's op de planning. 't Zal wel weer een drukke, vermoeiende dag gaan worden!!!
Groetjes,
 
Ramon (en uiteraard ook Lud)
 


Additional photos below
Photos: 20, Displayed: 20


Advertisement

't Lijkt een handdoek,'t Lijkt een handdoek,
't Lijkt een handdoek,

(maar ben nog steeds niet overtuigd)


25th June 2004

Geweldig
Ha die Ramon, Wederom met genoegen je verhalen gelezen. Echt geweldig. Groeten, Wouter.

Tot: 0.308s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 68; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb