The beginning of the end...

North America » United States » Florida » Miami
February 9th 2015
Published: February 9th 2015

Het heeft weer een hele tijd geduurd vooraleer ik een nieuwe blog geschreven heb, maar deze keer kan ik mijn gebruikelijke excuus ("druk druk druk”) niet gebruiken. Ik heb weinig tijd gehad de laatste maand, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik iemand heb leren kennen. Maar daarover later meer.

Mijn laatste semester aan de University of Miami is begonnen. De tijd is enorm snel gevlogen. Ik weet nog goed hoe ik twee en een half jaar geleden nogal onzeker voor de eerste keer mijn klasgenoten en professoren leerde kennen. En plots is het hele Miami-avontuur al bijna achter de rug! 18 vakken, 15 professoren, 4 assistentenjobs, een semester als leerkracht, ontelbare papers en opdrachten, 3 screenplays, 4 kortfilms, een documentaire over Guatemala en een langspeelfilm later sta ik op het punt om af te studeren! Er is zoveel gebeurd tijdens de voorbije jaren en toch is het precies allemaal in een ogenblik voorbijgevlogen.

Ik ga het hier zeker missen! Daarom ga ik met volle teugen genieten van mijn laatste semester hier. Omdat ik tijdens het eerste semester dit jaar meer vakken heb genomen dan nodig was, neem ik tijdens dit semester geen vakken meer. Dit had ik zo gepland zodat ik mijn volle aandacht zou kunnen richten op mijn thesis. Ik geef ook nog wel les, maar daar kruipt aanzienlijk minder tijd in nu dat ik mijn powerpoints al allemaal opgesteld heb. Natuurlijk stel ik nieuwe testen en examens op, maar dat hoef ik niet elke week te doen.

Tijdens het eerste semester heb ik mij voornamelijk geconcentreerd op de beeldmontage. Die is nu ruwweg af en de film duurt een uur en vijf minuten. Voordien waren het drie kortfilms, maar om onze kansen op festivals te vergroten hebben we er een langspeelfilm van gemaakt. Dit semester is dan volledig gewijd aan de afwerking: geluidsmontage, kleurcorrectie, ondertiteling, aftiteling en enkele special effects. Gelukkig moet ik dat niet allemaal alleen doen! Onze cameraman Gilles gaat zich concentreren op kleurcorrectie en een professor die deel uitmaakt van mijn comité gaat helpen met het geluid. Hij is enorm getalenteerd en heeft de geluidsmontage van Broadwalk Empire, The Silence of the Lambs, The Departed, Goodfellas, Casino en nog veel andere films en TV shows gedaan! Ik ben heel blij met al deze hulp en kan het zeker en vast gebruiken!

Tijd om even het onderwerp drastisch te veranderen. Zoals ik al eerder vermeldde - maar de meesten onder jullie zullen dit natuurlijk al wel weten - heb ik eerder dit jaar iemand ontmoet. Ik ga hier natuurlijk niet te veel over uitweiden in mijn blog omdat deze blog voornamelijk gewijd is aan mijn academische ervaringen hier in Miami. Anyway, zijn naam is Psolomon (de P wordt niet uitgesproken) en we zijn heel gelukkig samen (voor degenen zonder Facebook heb ik een foto toegevoegd)! We hebben elkaar leren kennen bij de Walters thuis, toen ik aan het housesitten was. Hij was ’s avonds met de zoon van de Walters thuisgekomen en bleef overnachten op de zetel. Toen ik ’s ochtends de living binnenkwam schrok ik wel even dat er iemand in de zetel lag te slapen. We geraakten echter al snel aan de praat en voor we het wisten waren we zes uur aan een stuk aan het babbelen! Toen moest hij door maar niet voordat hij me had uitgevraagd op een date. Van het één kwam het ander en de rest van het verhaal is bekend 😊

Ik weet niet wanneer ik nog eens een blog ga schrijven want er staat niet zo veel meer op het programma. Ik ga het natuurlijk wel druk hebben, maar er gaat waarschijnlijk voorlopig niets nieuws of onverwachts gebeuren. De komende weken gaan bestaan uit lesgeven, aan mijn thesis werken, babysitten en tijd spenderen met Psolomon - veel van hetzelfde dus. Als er toch nog iets bijzonders gebeurt zal ik het wel laten weten!

10th February 2015

Geniet nog van je laatste maanden daar Nele! Een ervaring om nooit te vergeten! x

Tot: 0.231s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb