Het afronden van het tweede jaar en thuiskomen na tien maanden...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
August 13th 2014
Published: August 13th 2014
Edit Blog Post

Omdat het al sinds februari geleden is dat ik nog eens iets geschreven heb (schandalig, ik weet het) schrijf ik deze keer twee blogs. Eerst schrijf ik over het einde van het vorige semester en de thuiskomst en in een volgende blog behandel ik dan het werken aan mijn thesis tijdens de zomer.



Omdat mijn vorige blog bijna volledig over Jack ging, zal ik eerst meer over hem vertellen. Tegen het einde van het semester was Jack vijf maanden oud en al een pak gegroeid! Het werd moeilijker en moeilijker om hem op te tillen. Zelf snapt Jack er niets van; een week geleden kon hij nog wel onder de zetel kruipen en nu is die zetel vast en zeker gekrompen want hij past er niet meer onder! En om onder mijn bed te kruipen moet hij tegenwoordig bukken en zich op zijn buik voortschuiven! Jack vindt het allemaal maar heel raar.

Een grote hond in huis hebben heeft zo zijn gevolgen: hij slaapt minder maar wanneer hij wakker is heeft hij wel meer aandacht nodig. Omdat ons appartement niet groot is laten we hem meerdere keren per dag uit, maar een langharige hond in het midden van de dag in Miami uitlaten is ook niet simpel – hij drinkt onderweg een volledige liter water op en dat is nog niet genoeg! Daarom maken we tegenwoordig een lange wandeling wanneer de zon onder is.

Omdat hij groter is luistert hij ook iets beter, maar hij moet nog wel enkele dingen aangeleerd krijgen (zoals komen wanneer we hem roepen). We kunnen hem pas van de leiband laten wanneer hij dat geleerd heeft.

Op de universiteit ziet iedereen Jack nog altijd supergraag! Het is feest wanneer Jack meekomt naar de les (ook voor hem want hij krijgt dan van iedereen aandacht). Een vraag die we tegenwoordig heel vaak krijgen is: “What are you feeding him?” Een andere uitspraak die we vaak horen is: “Is that the same dog who was a little puppy a few weeks ago?” Studenten die Jack maar één keer in de week zien schrikken natuurlijk elke keer omdat hij zo gegroeid is. Hij groeit ook wel ongelofelijk snel, soms ga ik even naar de winkel en kan ik zweren dat Jack gegroeid is tegen dat ik terugkom op het appartement!



Het einde van het semester verliep heel snel en chaotisch: proberen om alle projecten op tijd af te krijgen, inclusief de twee projecten die we zouden indienen voor het Canes Film Festival, het filmen van onze thesis voorbereiden, en van iedereen afscheid proberen te nemen vooraleer ik naar huis zou gaan. Amanda en ik zijn de enigen die tijdens de zomervakantie onze thesis al gaan filmen – dus nu hebben we wel veel meer werk dan onze klasgenoten, maar tijdens ons derde jaar kunnen wij iets meer ontspannen terwijl zij nog alles zullen moeten filmen.





Thuiskomen na tien maanden in plaats van vier was groot feest! Ook het weer in België was geweldig – ik ontsnapte Miami net op tijd (in de zomer is de hitte echt niet te doen). Het was zalig om terug thuis te zien en vrienden en familie terug op te zoeken. Het huwelijk tussen mijn papa en Hilde was natuurlijk ook een echt hoogtepunt! We hebben allemaal genoten van de plechtigheid aan het gemeentehuis en het feest de volgende dag (met natuurlijk een enorme verrassing voor diegenen die het nog niet wisten - bijna iedereen dus!).

Ik zou eerst even uitrusten vooraleer het grote avontuur van start zou gaan: onze thesis filmen in drie verschillende landen met meer dan tien acteurs (afkomstig van vier verschillende landen) over een periode van 21 dagen!


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Jack de professor!Jack de professor!
Jack de professor!

Dit is de klas waar ik assistent van ben (dezelfde die ik volgend jaar zelf mag lesgeven)


Tot: 0.387s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb