Druk tot in het kwadraat!


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
February 12th 2013
Published: February 12th 2013
Edit Blog Post

Zoals de titel reeds suggereert, heb ik het momenteel druk druk druk en nog eens druk. Ik ben onder andere bijna dagelijks uren aan een stuk aan het monteren voor de montage-klas, en voor diegenen die geen ervaring hebben met monteren: het is een heel lang proces waarbij je veel geduld moet uitoefenen om het eindproduct goed te krijgen. De ruwe montage is vrij plezant en gaat goed vooruit, maar dan de details om het af te werken kunnen enorm langdradig zijn. Ik omschrijf het meestal zo: de eerste 10% van je tijd wordt besteed aan 90% van het werk, en dan besteed je de volgende 90% van je tijd aan slechts 10% van het werk.

Ondanks het feit dat ik er haast geen tijd voor heb, heb ik onlangs toch enkele seminaries bijgewoond. Deze seminaries bestaan uit één of meerdere sessies en gaan over zeer uiteenlopende onderwerpen. Zo heb ik een seminarie gevolgd over make-up in films, omdat dit iets is waar in studentenfilms vaak geen of weinig aandacht aan besteed wordt. De vrouw die het seminarie gaf is al jaren actief in de filmwereld. Dit weekend woonde ik een seminarie bij van Howard McCain, een regisseur en scriptschrijver. Zijn meest recente film, Outlander met Jim Caviezel en John Hurt, geproduceerd door de producers van The Lord of the Rings, is een redelijk populaire film met verschillende special effects. Zijn seminarie was dan ook uiterst interessant! Hij is misschien niet één van de bekendste regisseurs, maar hij is er toch in geslaagd om een vrij bekende science fiction film in de cinemazalen te brengen, wat echt wel een hele prestatie is!

Ik heb al bijna geen tijd om mijn gewone lessen bij te houden, maar zulke seminaries zijn in mijn ogen toch unieke buitenkansen om meer bij te leren over verschillende aspecten van filmproductie, dus telkens als er een nieuw seminarie wordt aangekondigd ben ik bereid om een tandje bij te steken.



Ondertussen komen de Oscars dichterbij en elke week komen we de meest enthousiasten van mijn klas samen in de cinema van de unief om enkele oscarfilms te zien die onze prof ons uitleent. We vinden het echt super om deze fantastische films allemaal op het grote scherm te kunnen zien, zonder tussen de popcorngeluiden en flikkerende gsm's te moeten zitten. Meestal zitten we met z'n vijven ofzo in de cinemazaal (van ongeveer 300 plaatsen) en kunnen we zien wat we willen, wanneer we willen. En dan nog gratis ook... Zalig!!



Nog een laatste opmerking en dan sluit ik al af, ik heb de vorige keer zoveel verteld dat ik nu een beetje zonder inspiratie zit 😊

We hebben onze specifieke projecten gekregen voor Guatemala! Mijn klas is onderverdeeld in drie groepen, en elke groep heeft een eigen project. Ons project is genaamd "Let's Be Ready" en gaat over een vrouw genaamd Nora die afstamt van de Maya's. Ze heeft jaren geleden in haar dorp een klein schooltje opgericht waarin lesgevers die tijdelijk werkloos waren les konden geven aan kansarme kinderen. In Guatemala zijn er heel veel kinderen die niet naar school gaan simpelweg omdat hun ouders niet eens schriften en potloden kunnne betalen. Met het gevolg dat ook heel veel leerkrachten zonder werk zitten... Samen met een Amerikaan heeft Nora een fonds opgericht om de leerkrachten te kunnen betalen. Het idee sloeg aan en heeft zich enorm verspreid. Elke werkloze leerkracht die interesse toont in het project krijgt een bepaald budget en moet dan zelf op zoek gaan naar een geschikte locatie en lesmateriaal.

Ik vind het in ieder geval een bijzonder interessant onderwerp om een documentaire over te maken! Vorig jaar ging de documentaire over gehandicapte weeskinderen, en ik denk dat dat emotioneel heel zwaar geweest zou zijn. Dit onderwerp is ook serieus, maar veel luchtiger dan weeskinderen natuurlijk. Ik kijk er echt heel hard naar uit, het wordt een superavontuur! Binnen minder dan een maand zijn we al vertrokken...

Goed, wegens gebrek aan inspiratie sluit ik hier af...
Tot mails/skypes/facebooks/blogs!

Advertisement



Tot: 0.258s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb