Delay after delay after delay


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
January 20th 2009
Published: January 20th 2009
Edit Blog Post

Mensen,

inmiddels zit ik nog steeds in Miami. Ondergebracht in het Crown hotel, te wachten op mijn vlucht om 8pm.
Wat een reis was het zeg. Het lot doet er alles aan om met de tot mij genomen pura vida vibe weer af te nemen.
Op San Jose zag alles er veelbelovend uit toen we keurig op tijd konden boarden. Het was alleen wat warmpjes in het vliegtuig maar niet extreem oncomfortabel ofzo. De warme temperatuur was echter het gevolg van een defecte airco en dat had weer tot gevolg dat we allen het vliegtuig weer af moesten. 3 en een half uur bij gate 13 gewacht op het groen licht van de engineers. Helaas had ik op Miami nog geen twee uur transfertijd tussen aankomst in Miami en vertrek naar Parijs dus mijn vlucht had ik al gemist.
Rond kwart voor 8 kwamen we aan in Miami maar het vliegtuig konden we niet af. Men had grootse moeite om de gate aan te sluiten op het vleigtuig, ze konden die "slurf" (weet ik veel hoe dat ding heet) niet dicht genoeg op het vliegtuig krijgen. Uiteindelijk bleek die dus defect te zijn. Er werd toen omgeroepen dat we naar een andere gate zouden gaan, ze moesten alleen een passende stang vinden om het vliegtuit terug te kunnen duwen. Toen die eenmaal gevonden was stond er echter een vliegtuig achter ons geparkeerd die onze weg blokkeerde. En de push- of pullbar ging bij dat vliegtuig precies op dat moment kapot. Je moet er bijna de humor wel van inzien.
Probeer onder deze omstandigheden maar eens de pura vida lifestyle te handhaven, zeker in combinatie met al het onbeleefde personeel op Miami airport. Maar ja, ik had toch mijn vlucht al gemist en je kan er verder toch niets meer aan veranderen dus heb ik het maar kalm aan gedaan.
Uiteindelijk zat ik om half elf gisteravond in het hotel. Hier is het nu 12 uur in de middag en mijn nieuwe vlucht gaat om 8pm. Gelukkig is dit nu wel een directe vlucht naar Amsterdam en niet weer met een transfer op Parijs.
Ik arriveer dus een dag later in NL dan gepland, ik land om 10.40 uur geloof ik en dat zou eigenlijk 14.00 uur die dag ervoor moeten zijn.
Het kost me dan een vrije dag, maar ik heb wel in een enorm lekker bed geslapen en vanochtend lekker in bad gelegen dus het had erger gekund.
Ik zie jullie snel (hopelijk, maar nog onder enig technisch voorbehoud natuurlijk haha)

Advertisement



23rd January 2009

hoi pjotter! succes nog even in miami. Ik hoop dat alles met je vlucht nu wel goed gaat. Zullen we als je terug bent weer eens wat drinken in de Zaak? Liefs, Marieke

Tot: 0.053s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0339s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb