Going out with a bang...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
January 20th 2009
Published: January 20th 2009
Edit Blog Post

Beste mensen,

de laatste dagen waren roerige dagen. Ik weet nog dat ik met jullie deelde dat ik niet wist wat ik de laatste paar dagen in San Jose moest doen. Inmiddels zijn die dagen voorbij gevlogen en kijk ik er met heel erg veel lol op terug.
Ik geloof dat het de 16e was waarop ik het laatste verhaal tikte. Nog voordat ik dat verhaal afgerond had raakte ik aan de praat met Tom & Katie, en al snel stond de afspraak om samen de stad in te gaan. Toen wist ik nog niet dat dat zou gaan eindigen in een tailfestijn van jawelste.
Wat heb ik gelachen zeg! Om twee uur 's middags zaten we in El Patio en begonnen we met een tail en wat nachos. 3 a 4 uur later was ik $100 armer en enorm veel tails rijker.
Daarna moesten we nog van hostel wisselen. Tom & Katie hadden nog geen slaapplaats voor die nacht, ik had nog 1 nacht staan in Bekuo maar wilde daar niet blijven omdat ze het daar overboekt hadden met een groep van 35 highschoolstudents.
Ik met mijn zatte kop alle spullen in mijn tas gegooid, uitgecheckt en samen op pad naar Hostel Tuenas. Daar werd de deur geopend door een vage Amerikaan (waarschijnlijk dronken en niet helemaal goed in zijn hoofd). Heel het hostel was verder leeg dus echt veilig voelde het niet maar wij waren blij met een slaapplek.

Wij onze spullen gedropt en op weg gegaan naar de volgende kroeg. Bier, Tequila, you name it we drank it. Wat een avond!
Natuurlijk was de volgende dag een enorme hangover het gevolg dus overdag heb ik niet veel meer gedaan behalve Tom afgezet bij de bushalte. Katie op zoek naar appartementen (zij blijft daar een tijd wonen) en ik op bed mijn roes uitgeslapen.
's avonds behoorde ik weer enigszins tot het land der levenden maar was nog niet in staat om alcohol te verorberen. Tankt Katie gewoon weer een fles rode wijn in dr eentje weg bij de italiaan. Daarna in een jazzclub gehangen met enorm goede livemuziek.
Dat was mijn rustdag dus. De volgende dag in de stad rondgelopen, en de dierentuin in gegaan. Arme zielige beestjes in te kleine vieze kooien, dat was niet heel inspirerend helaas.
Gelukkig was het de dag waarop de NFL wedstrijden werden gespeeld die uit gingen maken wie er naar de superbowl gingen, dus zodra we voor een tv zaten waren we weer goed geluimd. Dus wij weer terug naar El Patio waar we lachend begroet werden door de ober die ons 2 dagen eerder had geserveerd. En wat is Football zonder bier dus al snel kwam er een pitcher op tafel. De eerste partij (Go Cardinals) in de kroeg gekeken, daarna wat boodschappen gedaan en in het hostel gegeten en de tweede partij (Go Patriots) gekeken en wat kaartspelletjes gespeeld.
Dat was een beetje het verhaal van de laatste paar dagen. Misschien niet de cultureel verantwoorde manier om je reis in Costa Rica te beeindigen maar wel een enorm leuke tijd. Dat hoort ook bij Pura Vida; gewoon doen wat goed voelt en schijt hebben aan iedereen, en dat was in dit geval stappen en drinken en praten met Katie. Wat is dat een inspirerend persoon zeg; als iemand een voorbeeld is van Pura Vida is zij het wel. En ik ben weer een foreign friend rijker.


Advertisement



20th January 2009

Leuk om ook het laatste deel van het avontuur na te kunnen lezen! Zie je binnenkort weer in de sportschool!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0616s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb