Washington DC

Published: March 21st 2012

ArlingtonArlingtonArlington

Tomb of the Unknown Soldier
Met 8 anderen heb ik een weekend lang DC onveilig gemaakt. Ikzelf en drie andere vertrokken donderdagnacht al met de bus en kwamen vrijdagochtend rond 8u aan in Washington. De rest zou later met de auto van één van hen komen. Een goeie keuze van onze kant, want ze waren er uiteindelijk pas om 8u ’s avonds. Een hele dag extra voor ons dus.

Een dagje langs Arlington, Washington Monument en Air & Space Museum, we maakt goed gebruik van onze tijd. ’s Avonds eten in een klein hole-in-the-wall Ethiopisch restaurantje, aangezien we niet de gebruikelijke bekende fastfood ketens wilden bezoeken. Het eten was werkelijk waar fantastisch. Geen bestek, maar een soort pannenkoeken om alles mee te pakken en heerlijke onbekende kruiden. Het water loopt me meteen in de mond.

Later die avond hebben we ons bezat in Ultrabar, een grote nachtclub daar. Gratis kaartjes, zolang we voor 11en binnen waren, en uiteraard kwamen we om 5 voor 11 pas aan. Iedereen z’n dikste accent opgezet en zo de uitsmijter overgehaald ons langs de rij te laten glippen. Binnen lekker los en ergens midden in de nacht terug naar het hostel.

En de volgende ochtend begon het gedonderd, hoewel het – zeker achteraf – erg vermakelijk is. Blijkbaar was één van de andere jongens zo dronken dat hij in het verkeerde bed probeerde te kruipen. De gast die in dat bed lag te tukken was een… flamboyante jongeman (het hostel werd ook door een homofiel paar gerund, niks mis mee natuurlijk, maar dan weet je wat voor hostel het was en wie er sliepen, maarja het was gooedkoop). Volgens deze jongeman heeft Timo die gast z’n broek uitgetrokken en heeft daarna met zijn pielemuis zitten spelen. Timo was te dronken om ook maar de weg naar het hostel te vinden, dus het lijkt me sterk, maar de volgende ochtend kon hij wel een andere slaapplek zoeken.

De zaterdag hebben we doorgebracht met sightseeen, het Captiool, Lincoln, WWII- en Koreamonument, Einstein, Witte huis, etc. Vroeg in de ochtend kwamen we op het briljante idee om whiteboards te kopen en daarmee lekker te gaan kutten. Ik heb nog nooit zoveel lol met zoiets simpels gehad, zoals hopelijk ook uit de foto’s blijkt.

Zaterdagavond naar de striptent en een beetje door de stad gedwaald, om zondagochtend vroeg uit te checken en de laatste dingen te bekijken, zoals het Smithsonian
UitzichtUitzichtUitzicht

Vanaf het Lincoln monument
Museum of Natural History en de Washington Zoo (met amper dieren buiten). Dezelfde vier bleven tot de bus van 11 uur ’s avonds, terwijl de rest aan het eind van de middag met de auto terugging.

Wederom konden wij in onze handjes wrijven. Na een heerlijke tochtje door Chinatown, afgesloten met een heerlijke Japanse maaltijd. Daar kwam ons het nieuws ter oren dat Blacksburg door een gigantische sneeuwstorm was getroffen (er vond op dat moment een sneeuwballengevecht plaats met meer dan 500 man op het drillfield) en de bus zou misschien niet rijden. De anderen waren in ieder geval gestrand met de auto op ongeveer 1 uur buiten Blacksburg.

De bus bleek uiteindelijk gewoon te rijden en bracht ons rond een uur of vier terug in Christiansburg (vergelijking: de rest was pas om 1u thuis, dus wij hebben gedurende het hele weekend zooo veel meer uren DC gehad uiteindelijk). En toen bleken de taxibedrijven dicht te zijn… Op zo’n half uur rijden van de campus, waren we redelijk de pineut, tot er een medestudente in de bus bleek te zitten die ons gelukkig een ritje kon geven. Voldaan, na een topweekend tot de nok toe gevuld met plezier en onzinnigheid, lekker slapen J

WhiteboardsWhiteboards
Whiteboards

Goud waard

Tot: 0.101s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb