Homeexchange heaven


Advertisement
Published: July 12th 2008
Edit Blog Post

My Oakland RecidenceMy Oakland RecidenceMy Oakland Recidence

Min lejlighed ligger lige til venstre for porten
Så nåede jeg SF eller nærmere betegnet Oakland, som ligger lige på den anden side af vandet for byen med de stejle gader. Det er i Oakland, at jeg nu har min base i tre uger i den lejlighed, jeg har byttet mig til via homeexchange.com. Og jeg kan kun sige hurra for homeexchange. Min exchange-makker Edward, som er professor ved San Jose Universitetet bebor lige nu min Amager-lejlighed, og jeg er himmehenrykt over mit bytte. Dels er Edward (som jeg aldrig har mødt og kun talt med én gang) en meget venlig mand, der sørgede for at få sin veninde til at hente mig på stationen, hvor jeg ankom med min enorme bagage, og køre mig til lejligheden. Og dels er han en mand med en rigtig god smag. Som det måske kan ses af billederne, så er lejligheden, og bygningen den ligger i, meget charmerende. I stuen er der ca. fem meter op til loftet med smukke tværbjælker, og den ligger i åben forbindelse med spisestuen og køkkenet og på 2. sal soveværelset, så man kan stå og kigge ned i stuen fra ’balkonen’ i soveværelset. Derudover er her alt, hvad man skal bruge, fordi det jo er en
StuenStuenStuen

med kig til soveværelset på anden sal
ganske almindelig lejlighed, så jeg kan vaske, bruge, hvad der er i skabene og låne Edwards cykel. Og hele herligheden har kostet mig 100$ for et årsabonnement på homeexchange.com samt at jeg udlåner min lejlighed på samme vilkår. Fantastisk!!

Udover min begejstring for stedet, jeg skal bo de næste uger, så var det også skønt at komme til et sted, hvor jeg kunne pakke rygsækken ud, købe mine egne madvarer (jeg ææælsker amerikanske supermarkeder) og bare slappe af.



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb