Celebrity Frenzy


Advertisement
Published: July 2nd 2008
Edit Blog Post

Hvordan tager man til et andet engelsktalende land og skaber den største kontrast til laid back NZ? Svaret er:
man flyver 12 timer, krydser datolinien og ækvator, træder ud i 15 mio. indbyggere store, larmende, varme og dekandente LA, hvor alt handler om at se og blive set, og hvor det at være berømt er alt. Et godt eksempel er, at man her i byen fx kan få en GPS med 'celebrity voices' når man lejer en bil.

Og jeg har kastet mig ud i dekandencen. Bor på et skønt hotel med roof top pool bar på Wilshire Boulevard lige op ad Rodeo Drive og det berømte hotel fra Pretty Woman, og jeg har været ude og spankulere omkring som om, at Rodeo Drive da er en helt almindelig shoppinggade for mig:-) Her er alt stort og meget fint. Bilerne er enorme (og i dette tilfælde handler det ikke om, at der skal være plads til ski og kajak), palmerne svajer i vinden, guldskiltene foran butikkerne er nypudsede og skinner i solen.

Med kun én hel dag i byen, har jeg i dag virkelig optimeret tiden med en tætpakket japaner-tur rundt til stort set alle LA's største attraktioner incl. 'the celebrity homes'. Så i dag har jeg været det tætteste, jeg nok nogensinde kommer på Brad Pitt, da jeg har holdt i en bus ude foran hans hus og set på ikke andet end en meget stor port:-). Men jeg ved nu, at han bor på 14440 Sunset Boulevard! Og jeg ved, at Aaron Spelling, der nu er død (ham med Beverly Hills 90210, far til Tori Spelling) havde det største hus af dem alle med 123 værelser.

Turen fik os hele vejen rundt til alle de berømte steder, man har hørt om - Venice Beach, Santa Monica, Pacific Palisades, Bel Air, Hollywood, Walk of fame, Kodak Theatre (hvor Oscar-uddelingen foregår), Beverly Hills, LA City centre, det berømte Hollywood skilt, Universal Studios og for lige at nævne Pretty Woman igen, så så vi da også den bygning, hvor Julie Roberts i slutscenen ser Richard Gere komme kørende i sin Limo med hovedet stikkende op af soltaget. Det var en sjov dag, og jeg håber en dag at kunne komme tilbage hertil og se tingene i et lidt roligere tempo.

Morede mig desuden over en udtalelse, som var en kommentar til, at det fra i dag er ulovligt
Brad Pitts hus er umuligt at fotografereBrad Pitts hus er umuligt at fotografereBrad Pitts hus er umuligt at fotografere

så her er Bill Cosbys i stedet:-)
i Californien at tale i mobiltelefon i bilen med mindre, man har et håndfrit sæt: "this is just another example of the government going to far - sacrifying the freedom of the normal man to be able to accomodate the laws to the people incabable of coordinating driving and holdning the phone at the same time". Endnu en kontrast til NZ efter min mening. Her går man meget op i at tale om den personlige frihed. I NZ føler man sig bare fri:-)


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.019s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb