21 September: Laughlin to San Diego

North America » United States » California » San Diego
September 22nd 2013
Published: September 22nd 2013

Vandaag was een echte reisdag: we moesten zo'n kleine 600 km overbruggen tussen Laughlin en San Diego, waarbij we grotendeels door een kale woestijn gingen zonder enige bezienswaardigheden onderweg. We vertrokken tegen 8:30u en kwamen rond 16:30u aan. Afgezien van een paar plaspauzes en een korte stop om een Joshuaboom op de foto te zetten (een lokale cactus-achtige boomsoort, verder niet heel bijzonder) hadden we maar één echte stop en dat was voor lunch bij een typische Route 66 jaren '50 diner die vol hing met parafernalia uit het Hollywood en de popcultuur van rondom de jaren vijftig, zoals Wizard of Oz, Elvis, I Love Lucy, etc. Bij deze diner zat ook een zogenaamd Diner-saur park met plastic dinosaurussen en een vijvertje met echte goudvissen en zelfs een schildpad! Het was allemaal zo kitcherig dat het leuk was.

Eenmaal aangekomen in San Diego wilden Marloes en ik bijna meteen de stad gaan verkennen en we leken aanvakelijk de nodige mensen mee te krijgen, maar nadat we eerst bij een mall in de buurt van het hotel wat spulletjes hadden ingeslagen was het uiteindelijk al weer na zevenen en haakte het gros van de groep af. Uiteindelijk ben ik met alleen Marloes en Renate de stad ingegaan en hebben we Downtown verkend: voor een groot deel was daar ´s avonds niet heel veel te beleven maar het Gaslamp District, met wat mooie Victoriaanse architectuur, was een echte uitgaansbuurt met veel restaurantjes, bars en andere uitgaanstenten. Het was wel erg gezellig om daar even rond te lopen. Tegen 22:00u hadden wij het ook wel weer gezien want we hadden een lange rit achter de rug dus zijn we maar weer naar het hotel gegaan om morgen met frisse moed in één dag San Diego te verkennen.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0515s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb