Party in the USA, Drinking in LA!

North America » United States » California » Los Angeles
February 11th 2011
Published: February 11th 2011

Geen vriendelijke glimlachen toen we aankwamen, niet eens de vraag of we wel getrouwd waren en wie mijn favoriete voetbalclub is, we zijn in Los Angeles en mensen praten liever met hun blackberry. De man die lachend naar ons toe kwam op het vliegveld in LA en vertelde dat hij Rotterdam zo gezellig vond kwam uit Indonesië, hoe cliché.

De douanier was voor de verandering aardig maar vlak voordat we echt voet zette op Amerikaans grondgebied moest een andere arrogante douanier (die op een verhoging zat waardoor hij over ons heen keek) vragen hoeveel dollars ik in mijn zak had en waarom wij in een Hostel verbleven, zijn maat achter een ander bureautje riep tegen een nietsvermoedend toerist: "denkte gij da gij speciaal bent?! Ga is gauw terug in die rij"! Het kan niet anders dat deze gasten heel achterdochtig zijn (de standaard uitstraling van iedere beveiliger op het vliegveld) of een stoornis hebben waardoor ze het prettig vinden om status af te dwingen door heel autoritair over te komen. Amerika is een wereldmacht en er heerst constante terroristische dreiging.

De aardige taxi jongen bracht ons naar Venice Beach waar Anka en ik klaar wakker lagen om 03.15 in de nacht, het was 12.15 in Nederland en 20.15 in de Filipijnen. We gaan leuke dingen doen hier in Los Angeles dus gaan we nog maar eens proberen te slapen, als Anka dan ook zo vriendelijk zou willen zijn om haar Ipod uit mijn gezicht te halen.

Wow. Venice beach is echt alleen voor de coolste mensen, deze boulevard zit vol met de meest uiteenlopende types. Hard lopende half naakte mannen in strakke speedo's en poedels, negers op rolschaatsen, pooiers en zo veel plastic in zo veel tieten dat het leger de siliconenimplantaten als zandzakken kan gebruiken voor de volgende orkaan. Op de boulevard kwamen we Theo tegen en hij had vijf minuten gespeeld in de nieuwe film met Ben Stiller, "Little Fockers" Theo gaf mij zijn business card en poseerde op een foto, hij noemde zichzelf inmiddels beroemd. Onderweg zagen we allerlei nieuws busjes die met cameraploegen paraat stonden, ik vroeg een cameraman waarom.

Ik:"waarom staat u hier?"

Cameraman:"Lindsay Lohan heeft een ketting geleend van een dure winkel en heeft deze niet terug gebracht, ze zegt dat ze de ketting verloren is maar ze is onlangs nog gefotografeerd met de dure ketting om haar nek"

Ik:"vind u dit interresant?"

Cameraman:"nee, dit interesseert me helemaal niks en ik wil het liefst nu naar huis, maar sommige mensen staan hier al een aantal uur te wachten tot ze opdaagt en iemand moet dit filmen."

Hierna volgde een gesprek over onze reis en tot onze verbazing blijkt dat mensen uit LA helemaal niet zo in zich zelf gekeerd zijn en alleen maar via twitter met anderen communiceren, dit was al de tweede local met wie we een leuk gesprek hadden gevoerd.

Reizen met het openbaar vervoer heeft zo zijn voordelen en dat is dat je heel makkelijk met mensen in contact komt, zo kwamen we een gast tegen die in een restaurant werkt waar regelmatig bekende artiesten komen eten maar we kwamen ook een heleboel compleet gekke mensen, zo gek als ze hier zijn heb ik ze nauwelijks gezien, maar in ieder geval gek op een manier waarop het alsof ze niet ernstig belemmerd zijn door hun stoornis. één persoon spande werkelijk de kroon door zichzelf wit te verven en een halve pop die hij op zijn buik had geplakt te dragen, terwijl hij zo rond liep stak hijzelf en zijn pop een middelvinger op en liep richting mij, gelukkig kon ik snel de metro in. Even later stapte Michael Jackson de metro in en toen we richting ons hotel liepen troffen we spiderman aan met een blik bier in zijn hand terwijl hij een sigaret rookte.

In Hollywood hadden we de toeristen route gevolgd die ik overigens verschrikkelijk vond, The Hollywood walk of fame het Kodak Theatre waar de Oscar nominaties plaats vinden en het Chinese Theatre rondom deze plekken waren honderden toeristen te vinden en iedereen lag op de grond voor een foto met een ster, dus wij ook met Mickey Mouse. De rest van ons verblijf in Hollywood hebben we doorgebracht in Runyon Canyon Park en Griffith Park waar alle fitte mensen uit LA komen om te wandelen en gezien te worden, een accessoire die je moet bezitten om te wandelen in de bergen van Hollywood is een hond, het liefst geen ordinaire tekkel maar een Bulldog, een Chihuahua, een Pug of een enorme Huskey.

De nachtfoto's van LA zijn gemaakt vanaf het sterren observatie punt in de bergen van Hollywood wat een flinke wandeling was. Ik wilde perse een foto maken van de stad in het donker, het was echter zo ontzettend koud dat we een vergissing hadden gemaakt om onze teenslippers aan te houden. Kijk eens naar de infrarood foto die wij per toeval konden filmen en zie hoe zwart onze tenen zijn, de infrarood camera filmt lichaamswarmte, hoe roder het lichaamsdeel, hoe warmer dat lichaamsdeel. Als we een ijslolly naast onze tenen hadden gezet was deze op de film net zo zwart als onze tenen.

We waren natuurlijk niet zomaar in LA we waren hier om Anka's verjaardag te vieren, maar op de avond voor de grote dag zelf was Anka verdrietig want ze voelde zich niet jarig in de kleren waar ze al tien maanden in rond liep. Natuurlijk had ik begrip voor deze situatie en probeerde het eens in te beelden vanaf een vrouwelijk perspectief, tien maanden in dezelfde kleding, Hollywood, mooie mensen...jarig
Er bestond natuurlijk geen beter cadeau dan een complete make-over, het was het einde van de dag en we hadden slechts een uur of wat over, ik had wat navraag gedaan voor juiste kleding en schoenen met een hak, hakschoenen of pumps, of hoe die dingen ook heten. Binnen twee uur waren we beide omgetoverd tot een schitterend paar en klaar om Hollywood te veroveren. De Russische maffia achtige taxichauffeur zette ons af bij SkyBar waar ze een gastenlijst hanteerde waar wij natuurlijk niet op stonden, maar omdat Anka zo mooi was en ik zo cool met mijn Jimmy Hendrix t-shirt mochten wij de wereld van hollywood's glitter 'n glamour betreden in de skybar van Hollywood, na één rondje van bier en champagne waren we al door de helft van ons meegenomen budget heen. De skybar heeft natuurlijk niet voor niets zijn naam, de bar had uitzicht over de stad en iedereen was hip, van die types met hoedjes op en half in pak en er toch nonchalant uit zien, als je MTV The Hills ooit gezien hebt weet je welke types ik bedoel.

Uiteindelijk kregen we te horen dat elke club om 2 uur dicht gaat in Hollywood, 2 uur?! dan is Valkenswaard nog wel hip. Er was een afterparty club waar we uiteindelijk in de rij terecht kwamen samen met een hoop tieners die nog niet naar huis wouden gaan. Met $30 dollar op zak kwamen we na drie kwartier in de rij te hebben gestaan tot de harde conclusie dat de entree $30 dollar per persoon was, we hebben alles geprobeerd maar de uitsmijter was niet gevoelig voor een paspoort en de verjaardag van Anka, noch haar puppy ogen.

Uiteindelijk vond ik Santa Monica toch wel het meest relaxed, hier staan net zo veel mensen op een skateboard als op hun slippers op het strand. Skateboarden is hier zo'n 35 jaar geleden uit gevonden door de boys van dogtown, zij werden destijds gesponsord door Horizon West, een surfshop in Santa Monica. De eerste skateboard wedstijden vonden plaats in Venice en Santa Monica en het team oefende in de lege zwembaden bij rijke mensen in de achtertuin als deze op vakantie waren. De winkel, Horizon West, was helaas in 2010 failliet gegaan, dus daar stonden we dan voor een gesloten deur ergens in Santa Monica.

Om Amerikaans af te sluiten hebben we een bezoek gebracht aan Universal Studios, dit is een rit door de filmstudio's van Hollywood!
Enkele filmsets zijn nu nog in gebruik zoals die van Desperite Housewifes een serie die ik nooit kijk. Er is een set voor western films al worden die zelden nog gemaakt, een set in Mexico, Europa, Azië enzovoorts. Ze kunnen het laten regenen en sneeuwen of een aardbeving simuleren
PINKBERRIES!!!!PINKBERRIES!!!!PINKBERRIES!!!!

Dit was het lekkerste ijsje ooit!
in Hollywood.
Velen van onze vrienden zoals Shrek, Homer en Spongebob liepen ook rond.

LA heeft zeker een plaats veroverd in ons hart en stiekem konden we het niet laten om even te kijken hoe duur een appartement is in Hollywood en Santa Monica. Uiteindelijk vonden wij de meeste mensen helemaal niet zo in zich zelf geïnteresseerd en hebben zijn we wat facebook vrienden rijker. En wat helemaal grappig is, is dat we zojuist op RTLBOULEVARD.NL lezen dat Lindsey Lohan een celstraf boven het hoofd hangt omdat ze een ketting heeft gestolen!

Sapperdeflap
Ha jongelui.....echte toeristen zien ik!! 't Klink allemaal als een sprookje, 'n film, in ieder geval fantastisch. Hoop dat jullie nog lang plezier van elkaar en van jullie wereldreis zullen hebben. Hier in Hollanda uiteraard weinig te beleven. Kijken wel uit naar de carnaval. Enneh Roel, die tafel in kantoor.....ge wit wel....mi die kring in 't midden.....doet nog vaak aan jouw carnavalspak 2010 denken...haha.. Groeten uit Handel Paul, Ingrid, Luuk & Teun....

cool
hi there Anka & Roel, Nice pictures. Nice outfit, the black skirt and Roel well done buying your girlfriend a pair of high heels because it was her birthday. En dan nu over van het engels naar het spaans. Es un viaje muy bien. kei moeilijk, dat spaans. Hoop dat jullie wandelschoenen lekker zitten en je er heel zuid- en middenamerika op kunt verkennen. Hasta luego xxx

NISTELRODE
Ha Roeleros en Anka, Zowieso weer een super blog!!! Ziet er weer goed uit zowel tekstueel als fotoplaten. Hier in NL is ook alles goed, afgelopen week hebben we NL elftal gezien in philips stadion in Eindhoven en hebben we veel NISTELRODE geroepen(ruud speelde) (Jan,Joost,bennie en astrid). Verder loopt alles hier z'n gangetje, iedereen zit hier al weer te dubben of het yip-yip pak weer aan moet..................... groeten uit carolusdreef
12th February 2011

dag ketel ik ben blij te horen dat je het blog leuk vind! Ik heb van jan gehoord dat jullie geregeld gaan kamperen enzo, waarom niet toen ik nog in NL was? Als je wilt kamperen kom dan ons opzoeken in Z.amerika, grond genoeg hier. Ik hai verrekes graag mee gegaan naar t voetballen om lekker te Nistelroden! Hebben jullie een vast telefoon toestel in de carolusdreef? dan kan ik via skype bellen! we zullen elkander nog geregeld zien in de carolusdreef!
13th February 2011

Sow, das een groot verschil met de Filipijnen zeg. Lekker de toerist in Amerika uithangen haha. Weer een leuke blog, en toch fijn dat jullie weer eens wat nieuwe kleren hebben gekocht xD. Hier in Nederland is het al bijna weer Carnaval en de meeste tijd alweer het gesprek van de dag. Voor de rest gebeurt er niet zoveel in Valkenswaard, alleen laatst brandje geweest in de B&N en de Markt is alweer een tijdje helemaal vernieuwt (waar de politie goed geld aan verdient omdat er niet meer geparkeerd mag worden, wat wel vaak gebeurt xD). Groetjes Gerald!
13th February 2011

mooi mooi mooi
Ha samen. Nou dat was wel lux in L.A. en wat n mooi foto,s ik geloof wel dat jullie t nog steeds goed naar jullie zin hebben, dus geniet er samen nog goed van en n heel fijne tijd. liefs van ons xxx
14th February 2011

Blijft mooi
Hoi Roel en Anka, Blijft mooi jullie verhaal en foto's te lezen....Gaaf!! Roel, waarom solliciteer je niet bij 1 of ander reisprogramma als je weer terug bent in Nederland. Je zou het goed doen. Gr. Patrick

Tot: 0.103s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0331s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb