Muzeum Atropologiczne

North America » Mexico » Distrito Federal » Mexico City » Polanco
February 11th 2014
Published: February 13th 2014

Dzisiaj wybrałem się do Muzeum Antropologicznego w Mexico City. Do muzeum można dojechać metrem i wysiąść na stacji Auditorio. Podobno jest to jedno z najlepszych tego typu muzeów na świecie. I chyba muszę sie z tym zgodzić. Poza tym jest ono położone w przepięknym parku Chapultepec.

Muzeum zawiera szereg sal eksposycyjnych na parterze i piętrze. Każda z sal jest poświęcona innemu regionowi/plemieniu Meksyku. Warto zacząć od espozycji, która wprowadza w tematykę antropologii a następnie przejść do sal poświęconych poszczególnym plemionom. Jest też jedna sala ezpozycyjna nazwana Mexico, która w jednym miejscu zbiera eksponaty chrakterystyczne dla wszystkich plemion. W sumie dobre dla tych, którzy nie chcą sie za bardzo wgłębiać w szczegółowe poznawanie antropologii wszystkich plemion lub też dla dzieci, ktore nudziłyby się chodząc godzinami po "prawdziwych i pelnych" wystawach.

Spędzilem w muzeum okolo 5-6 godzin i ilość eksponatów oraz informacji jest tak duża, że czacha zaczęła mi parować :-) To muzeum to ogromna porcja informacji antropologicznych. W sumie wizytę w nim najlepiej jest rozlożyć na dwa dni. Inna opcja jest tez taka, że koncentrujemy sie wyłącznie na wystawach tych plemion, z którymi zamierzamy mieć styczność. Jeżeli jedziemy na Jukatan, to warto skoncentrowac sie na wystawie poswięconej Majom. A jeżeli
Ekspozycja pokazujaca jak ksztalt czaski wplywa na rysy twarzyEkspozycja pokazujaca jak ksztalt czaski wplywa na rysy twarzyEkspozycja pokazujaca jak ksztalt czaski wplywa na rysy twarzy

Zdjecie z wystawy wprowadzajacej do antropologii
do Oaxaca, to ograniczamy się do wystawy poświęconej plemionom, które żyją w Oaxaca itp.

Na zewnątrz muzeum jest sporo rekonstrukcji świątyń lub też ich fragmentów.

Po wizycie w muzeum krótki spacer po Chapultepec i powrót metrem do hotelu (jet lag jeszcze nie daje za wygraną :-).

Jutro o 9-tej rano wyjeżdżam do Oaxaca.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb