Bezoek in Chester - deel 3


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
June 20th 2012
Published: June 20th 2012
Edit Blog Post

Op 28 april was het de beurt aan Rosanne en mijn ouders om een bezoekje aan Chester te brengen. Rosanne had toen schoolvakantie, dus ze verbleven een hele week in een stacaravan op een camping vlakbij het prachtige kustplaatsje Prestatyn in Wales. Zaterdagochtend verwachtte ik ze om 11 uur bij mij thuis, maar door een vertraagde vlucht, wat kleine problemen met de huurauto en het vinden van de weg stonden ze uiteindelijk om half een voor de deur. Leuk om ze aan te zien komen rijden in een gloednieuwe Vauxhall (Opel in Nederland) Insignia. Na een lunch met eieren en spek gingen we met z’n vieren richting Prestatyn waar ik de rest van het weekend met hun zou verblijven. Het was voor mijn vader wel eventjes wennen om aan de verkeerde kant van de weg te rijden, maar uiteindelijk arriveerden we veilig op de reusachtige camping. Helaas was het weer niet veel soeps (het regende constant) en hebben we de zondag de hele dag in de caravan doorgebracht. Rosanne en ik zijn alleen naar buiten gegaan om te zwemmen en aan het einde van de middag hebben we nog een stukje langs de kustlijn gewandeld. Zaterdags waren we ook bij het strand gaan kijken en toen was het dik 10 minuten lopen van de duinen naar de zee, maar de volgende dag konden we het strand nauwelijks betreden omdat de zee al bij de duinen begon. Het waaide hard en de golven sloegen wild, het was leuk om op het strand te zijn.

Op Koninginnedag was het buiten zo goed als opgeklaard en hebben we een bezoek aan een kasteel gebracht. Mijn moeder had ‘echte’ oranje tompoucen meegenomen, dus zo had ik ook nog een beetje het gevoel dat de Koningin jarig was. Het kasteel was een mooie ruïne en voor kinderen was er een speurtocht in het Engels. Maar dat bleek tot mijn verassing al totaal geen probleem meer te zijn voor Rosanne en samen we hebben we ontrafeld hoe het kasteel vroeger overvallen was en de koning gedood. Na het kasteel reden we verder de bergen van Snowdonia in voor een wandeltocht. Prachtige omgeving, ik ben nog nooit in Nieuw-Zeeland geweest maar ik kan me voorstellen dat het daar een beetje op leek. Woeste bergtoppen, veel groen en veel water. Er liepen ook nog wat schapen op hun gemak te grazen. Toen was het voor mij weer tijd om naar huis te gaan, want de volgende dag moest ik weer aan het werk. We hebben in Chester nog gegeten in een bar/grill, waar moeders wel heel veel vlees kreeg 😊 en daarna ging ik naar huis en de rest terug naar de caravan.

Op vrijdag was ik vroeg begonnen met werken, zodat ik eerder weg kon. De Vauxhall stond buiten het Shell terrein op me te wachten. We zijn naar mijn huis gereden en vervolgens naar Chester city gelopen voor een tochtje door de stad. Foto hier, foto daar, mooie nieuwe schoenen voor Rosanne en een maaltijd in een pub. ’s Avonds gingen ze weer terug naar de camping en de volgende dag zagen we elkaar nog voor fish and chips, maar daarna was het tijd voor ze om weer terug naar Nederland te vliegen. Ondanks het regenachtige weer hebben ze nog veel dingen gezien in de omgeving van Wales. Helaas kon ik daar niet allemaal bij zijn, maar de momenten samen heb ik erg gewaardeerd…

Coming soon: BFF in Chester

Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb