Bezoek in Chester - deel 4

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
June 24th 2012
Published: June 24th 2012

Nog een kleine honderd meter tot de finish. Diamonds in her eyes ligt op kop, maar daar komt Astrology. Diamonds in her eyes versnelt, nog steeds op kop. Astrology versnelt ook, nu naast de koploper. Nog tien meter… Diamonds in her eyes of Astrology… fotofinish… Astrology wint de derde race. Helaas weer niets gewonnen...

Het is vrijdag 11 mei en de boys uit Wageningen zijn op bezoek in Chester; Dick, Hugo, Kester en Richard. Ik wacht ze ‘s ochtends op bij het station. Het is druk op straat, allemaal mensen in nette kleren klaar om te gokken bij de paardenraces. Ook wij gaan daar naar toe, maar eerst naar Tarvin Road voor een eieren met spek lunch. Het is leuk om met zijn allen bij elkaar te zijn en de sfeer zit er dan ook gelijk goed in. Van Rachel heb ik twee luchtbedden kunnen lenen die samen net in mijn kamer passen genoeg om daar later met zijn vijven te slapen. Na de lunch besluit Kester een taxi te bellen, maar met een wachttijd van anderhalf uur lopen we liever zelf naar de racebaan. Daar aangekomen kopen we een kaartje voor toegang to de racebaan. Om de races te kunnen zien hoef je eigenlijk niet naar binnen, maar het wordt pas leuk als je actief met de wedstrijden bezig bent en een bed plaatsen kan alleen bij de bookies rondom de baan. Wij blijken met zijn allen niet heel erg goed in het voorspellen van het winnende paard en aan het eind van de middag lopen we dan ook met lege pot de baan af. Intussen zijn alle andere bezoekers in de pubs in het centrum hun geluk aan het vieren of hun verdriet aan het verdrinken. Wij gingen eerst wat eten in een van de pubs en daarna op stap. Het was pas half acht, maar er lagen nu al een paar Engelse op straat om later opgehaald te worden door de ambulance. Ik had het er zelf nog nooit zo druk gezien en de meeste pubs waren afgeladen met mensen. Uiteindelijk belanden we voor negen uur in club Cruise en vinden we een relaxte plek in de nog verlaten Moskou bar. Hier zijn we een paar uur gebleven en toen het later op de avond wat drukker werd hebben we de andere ruimtes van de club bezocht…

Toen ik de volgende ochtend wakker werd was ik blij dat we met het raam open hadden geslapen. Na het ontbijt en zo snel als iedereen klaar was met douchen en optutten zijn we naar buiten gegaan en hebben ik Chester laten zien. Kester heeft zijn haar laten fatsoeneren bij de kapper en daarna wilde hij ook nog graag een spray tan voor een mooie ‘zon’ gekleurde huid. Om het geheel compleet te maken hebben we daarna allemaal dezelfde outfit bij de Primark gekocht voor het huisfeest dat ’s avonds zou plaatsvinden. Op een gegeven moment kregen we weer honger, dus aan het water eerst een kaasfrietje gegeten en vervolgens op het door ons vooraf gereserveerde terrasje in de zon blonde ale gedronken.
’s Avonds was het tijd voor een feestje bij mij thuis. Ik had alle studenten van Shell uitgenodigd, plus andere mensen die ik in Chester heb leren kennen. Rond half een hebben we de taxi naar het centrum genomen om daar door twee clubs geweigerd te worden en vervolgens te eindigen in een lege studentenbar. Het was een zeer geslaagde avond waarover later nog vaak werd gesproken; ‘die gekke Nederlandse jongens toch’.

Op zondag hebben we uitgeslapen en zijn we aan het einde van de middag naar Liverpool vertrokken voor een laatste maaltijd en daarna was het voor BFF weer tijd om naar huis te gaan. Jongens bedankt voor het leuke weekend!

At last: zon, barbecue en apen

25th June 2012

BFF
Check, zeker goed weekend! De ins en outs weggelaten, maar roept goede herinneringen op;)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 53; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb