Bezoek in Chester - deel 2


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
June 10th 2012
Published: June 10th 2012
Edit Blog Post

Liverpool, Witte Donderdag 2012, een uur of acht ’s avonds. Ik ben op zoek naar het appartement dat Ilse en ik geboekt hebben. Boven een deur die zich tussen twee clubs bevindt zie ik de naam van het bedrijf dat de kamer verhuurt, er is geen receptie en de deur zit op slot. Wat nu? Gelukkig biedt mijn slimme telefoon een oplossing en kan ik via Google een nummer vinden. De mevrouw aan de andere kant van de lijn zegt dat ze er zo aan komt om mij de sleutels te overhandigen. Dit is niet helemaal wat ik had verwacht, maar uiteindelijk stel ik mijzelf gerust; het is echt een fantastisch mooi appartement met aparte woonkamer en badkamer met jacuzzi. Ik krijg de sleutels en de code van de voordeur, mocht er iets aan mijn verblijf mankeren, dan moet ik niet aarzelen om telefonisch contact met de receptie op te nemen. Nu is het tijd om ontbijt in te slaan voor de volgende ochtend, voordat ik de bus naar het vliegveld neem om Ilse op te halen. De busrit duurt een stuk langer dan ik gewend ben. In plaats van de shuttlebus blijk ik in de stadsbus te zitten die er ruim een uur over doet om bij het vliegveld te komen. Eindelijk aangekomen ben ik precies op tijd om Ilse de aankomsthal in te zien komen lopen. Mijn trek in nog een busrit was tegen die tijd ver afgenomen en daarom besluiten we een taxi te nemen naar ons luxe verblijf voor één nacht.

Goede Vrijdag besteedden we met een bezoek aan het maritiem museum in The Albert Dock waar een speciale exhibitie over de Titanic te zien is. Nooit geweten dat de Titanic ooit in de haven van Liverpool heeft gelegen, maar ze zijn er daar aardig trots op. Zoals ik al eerder schreef is Liverpool een onverwacht mooie stad. In 2008 was het de cultuurhoofdstad van Europa en in dat jaar is er een schitterend nieuw winkelcentrum gebouwd. Liverpool is vooral bekend als de geboorteplaats van The Beatles en er zijn veel plekken die naar deze band uit de jaren ‘60 verwijzen. Zelf geen grote fans van The Beatles hebben we geen bezoek gebracht aan het Beatles museum, maar in plaats daarvan een tochtje in de Liverpool Eye gemaakt. Het gaf ons een mooi uitzicht over de hele stad, maar de het bandje dat over de stad vertelde was volgens een beetje te commercieel en na drie rondjes waren we blij er weer uit te mogen.Aan het eind van de middag hebben we de trein naar Chester gepakt, bij de supermarkt boodschappen gedaan en een lekkere Jamie Oliver maaltijd klaargemaakt.

Op zaterdag gingen we naar, volgens velen, de mooiste dierentuin van het Verenigd Koninkrijk: Chester Zoo. Het is inderdaad een hele mooie dierentuin waar alle dieren leven in hun zogenaamde natuurlijk leefgebied. Er is veel aandacht besteed aan de aanplanting in het park en er is zelfs een vleermuizenkooi waar de vleermuizen nog los over je hoofd vliegen. Het stonk daar verschrikkelijk en stiekem waren we allebei een beetje bang voor een vleermuizendrol op ons hoofd, dus we zijn er niet zolang binnen geweest. Het panterverblijf vond ik zelf het mooist, het was wel zo groot dat de kans op het zien van een panter aanzienlijk kleiner was dan in andere dierentuinen en iedereen was dan ook heel blij toen een van de panters zich een paar seconden liet zien. Op de terugweg naar huis hebben we Fish and Chips gehaald. Het verbaast mij dat ook de snackbarren in Engeland vaak in handen zijn van Chinezen. Toen mijn ouders en Rosanne op bezoek waren kregen we er zelfs een zakje kroepoek bij.

Op Eerste Paasdag hebben we lekker geluierd en zijn we ’s avonds uit eten geweest bij een restaurant dat typisch Engels eten serveerde o.a. Yorkshire pudding, jacked potatoe en trifle. De volgende dag moest Ilse helaas al weer terug naar Nederland en was het opeens onaangenaam stil in huis. Mijn huisgenoten waren er vanwege de Paasvakantie ook niet. Gelukkig mocht ik de rest van de week gewoon werken.

Next: regenachtig familiebezoek, geen geluk bij de paardenraces en een weekend vol zon en barbecue

Advertisement



Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0553s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb