6 uger i Andalusien

November 10th 2014
Published: November 10th 2014

Calle AndazaliaCalle AndazaliaCalle Andazalia

10. og 11. november

Besøg fra Danmark. I går blev Tine hentet i Malaga Lufthavn og blev ved ankomsten til Torrox mødt af byens stejle gader. Som den sportskvinde hun er, havde hun dog ingen problemer. Største udfordring var nok at undgå gadernes mange hundelorte! Vi spiste frokost – tapas - på torvet. Solen skinnede fra en skyfri himmel, herligt.

Tine havde medbragt lækre tapasretter fra sin fødselsdagsfest + Tuborg Sneøl fra lufthavnen. Det blev et helt festmåltid og nogle kunne ikke spise op af de dejlige kager fra vores bager. En vældig hyggelig aften.

Efter den ugentlige mandagsmarkedstur blev endnu en af Jens’ ruter afprøvet. Vi havde fra terrassen udset et punkt, vi ville nå. Vi var lidt i tvivl om vi var i stand til at gå så langt, men det lykkedes. Der var en storslået udsigt over Middelhavet og til bjergene længere inde i landet. På vej ned plukkede (= stjal) Birte 2 avokadoer fra et træ…fy! Det blev en tur på ca. 3 timer og 6-8 km. Tines skridtmåler nåede op på 16.500. Resten af eftermiddagen blev nydt på terrassen.

Under aftensmaden forsøgte Tine at lære Birte lidt spansk. Hun kan
Tapas fra DanmarkTapas fra DanmarkTapas fra Danmark

Torrox Pueblo
nu tælle til 10. Frugt og grøntsager blev også gennemgået. Eksamen i morgen.

Frokost på torvetFrokost på torvet
Frokost på torvet

Flotte bjergeFlotte bjerge
Flotte bjerge

Andalusien

Tot: 0.249s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0626s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb