6 uger i Andalusien

Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 8th 2014
Published: November 8th 2014

6.-8. november.

Den 6. november blev til en dasedag, det var ikke planlagt, men sådan blev det. Det blæste lidt oppe på vores terrasse, så vi gik ned på torvet og drak en kop kaffe. Vi blev nede på torvet et par timer, der var dejligt lunt på byens bænke. Det er ganske sikkert, der er adskillige mennesker der runder torvet dagligt. Bl.a. ser vi en ældre herre med sin store hund møde op, og hver dag bestille et glas hvidvin, vi så kattedamen i sin kørestol medbringende en pose kattemad køre frem og tilbage på torvet og kalde et pænt udvalg af byens katte frem. Det var tydeligt at se at kattene godt vidste, hvad tid på dagen hun kom. Jens mener, at han i byen er kendt som manden med 2 koner!

Den 7.november havde vi besluttet, at vil skulle til Nerja. Det er en af de større byer i nærheden, hvor vi forventede at se en del forretninger, vi kunne snuse rundt i. Desuden havde vi også fundet en Ole Optik, som vi ville besøge, for at finde ud af, om briller købt hernede er billigere end hjemme. Vi fik en tid hos Ole på tirsdag. Forretningerne omkring Balkon de Europe var meget turistprægede, så hverken pengepung eller dankort kom i brug den dag. For øvrigt var der fantastisk flot udsigt på pladsen med det flotte navn.

Om aftenen talte vi med fødselsdagsbarnet Tine og resten af familien på Face-time. En dejlig opfindelse, man får jo netop næsten opfyldt, at man et øjeblik gerne ville befinde sig et andet sted.

I dag den 8. november startede jeg med at melde ud, at vi skulle gøre rent. Dog nåede jeg ikke selv at deltage så meget, da jeg havde booket en tid hos frisøren, som kan lidt af det hele. Jeg fik manicure og lakeret franske negle for 6,50 Euro, det er da for vildt. Mon ikke vi skal dyrke hendes tilbud lidt mere. Jeg har fortalt Jens, at der var en mand nede og få voksbehandling samtidig med mig, så der er også plads til ham!

Vores konkurrence er nu afsluttet, og vi har fundet en suveræn vinder, nemlig Sille og Andreas som stort set gættede det rigtige beløb, som var 11,12 Euro. Deres gæt var på 12 Euro, stort tillykke til dem, de kan indkassere deres præmie når de kommer og besøger os.

Nye negleNye negle
Nye negle

Torrox

Tot: 0.371s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0472s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb