6 uger i Andalusien

Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 5th 2014
Published: November 5th 2014

Tirsdag den 4. november

Vejrudsigten havde lovet regn, og jeg skal love for den fik ret. Kl. ca. 5.00 om morgenen startede regnen, det var nærmest skybrud i 4 timer, et sted hernede faldt der 91 mm. Derfor startede Anne og jeg dagen med at tjekke Andalusiens indkøbscentre. Det nærmeste El Ingenio i Torre del Marre, kørte vi til om eftermiddagen, efter at have slappet af efter regnvejret. Vi parkerede Jens og opfordrede ham til at gå i Eroski supermarked og købe aftensmad. Vi havde travlt den time vi havde aftalt, før vi skulle mødes med Jens igen, men vi fik følt, vurderet og kigget på en masse tøj, nu var babybutikkerne jo også blevet aktuelle, så der var meget at undersøge.

Dagen i dag onsdag den 5.november startede med bragende blå himmel og sol. Efter vores standardmorgenmad begav vi os ud på vores vedligeholdelsestræningstur, i dag blev det til 2 timers trav i stærkt kuperet terræn. Vi skulle lige prøve en ny vej rundt i området. Da vi ramte byen igen, fik vi belønningen i form af tapas og 1 øl til hver, og det var ikke så ringe endda. Eftermiddagen gik med ren afslapning og solbadning på terrassen, før vi begav os ud på en lille indkøbstur. Bl.a. kørte Jens os til en pottemager, som vi havde spottet tidligere. Så var vi på vores obligatoriske tur i Mercadona, hvor der blev provianteret. Aftensmaden blev klaret på terrassen bestående af grillspyd med tilbehør.

Og tænk, der skulle gå ca. 1,5 uge før Jens fandt ud af, at der også var parabolkanaler på fjernsynet, bla. Eurosport og ZDF!!!!

Vi har konstateret, at vi har 3 ivrige læsere af vores blog, det er vi meget glade for. For at give de øvrige læsere en chance for at være med i vores gættekonkurrence, har vi besluttet at vores konkurrence løber ugen ud. Se tidligere indlæg fra mandag den 3. november.

6th November 2014

Ivrig læser nr. 4
Hej Jens, Anne og Birte. Jeg faldt over jeres blog, men vil nu godt melde mig som ivrige læser nr. 4 :-) Er selv helt forelsket i Spanien - bor i Malaga, så kender godt Torrox-området. Det lyder som en fantastisk tur - også selvom efterårsregnen endelig besluttede sig for at ankomme! Mvh Stine
8th November 2014

Hej Stine
Hyggeligt at du kigger med på vores lille blog. Jo vi hygger os gevaldigt, og tager dagene som de kommer. Prøver at forstå lidt af det spanske, folk her i byen er meget venlige folk. Når man har 6 ugers ferie går man jo lidt ned i omdrejninger.

Tot: 0.289s; Tpl: 0.029s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb