6 uger i Andalusien

Europe » Spain » Andalusia » Torrox
November 3rd 2014
Published: November 3rd 2014

Søndag 2. nov.

Medens morgenmaden bliver indtaget på terrassen, diskuterer vi, hvordan bilerne egentlig når frem til husene på det lille bjerg overfor os. Derfor besluttede vi at undersøge det nærmere, så dagens travetur gik mod nord hvor vi krydsede en næsten tørlagt flod- Rio de Torrox - inden vi gik op og op og op. Vi nåede ret hurtigt (1 time) det sidste hus på vores rute. Herefter syntes Jens, at vi skulle hjem ad en anden vej. Han er nemlig altid på forkant, da han har tjekket alle veje og stier på sin telefon. Vi fulgte en lille sti ned til et stenbrud og herefter ad en bred avenue, som aldrig har været taget i brug, et eksempel på fejlslagen byplanlægning. Da vi nærmede os floden mødte vi en løsgående hest, evt. mulddyr/æsel. Den kom galopperende imod os og da den havde passeret os, spænede Anne afsted og overlod sine rejsefæller til en uvis skæbne. Alle nåede dog hjem i god behold efter 2,5 times vandring. Ingen billeder fra den tur, da turen gav tilstrækkelige udfordringer uden bagage.

Om aftenen hyggede Anne og Birte på terrassen og Jens havde fundet sin plads i køkkenet (med sin Mobil og Formel 1) samt viskestykket og opvasken.

Mandag 3. nov.

Formiddagsindkøb på markedet. Vi købte adskillige kilo, bl.a. bananer, tomater, kartofler, clementiner m.m. Se billedet. Hvor meget tror I alt dette kostede i Euro? Dit gæt kan skrives her på blokken, på vores mail eller sms. Præmie til den der gætter beløbet plus / minus 1 Euro.

I dag hvilede vi benene og tog bilen til byen Cómpeta, 17 km bjergkørsel på fin vej. Meget smukt landskab undervejs. Vi gik en lille tur i byen, tjekkede byens kirke, den første kirke Jens har mødt, som havde åben dør. Efter kirkebesøget nød vi en lækker kaffe på byens torv. Hjemturen gik over Sayalonga og Algarrobo og derefter kystvejen til Torrox.

3rd November 2014
Indkøb fra mandags markedet

Jeg gætter på...
20 Euro?
3rd November 2014
Der bygges på fast klippegrund

Madgæt
Vi tror I har givet 5€
4th November 2014

vi gætter på...
12 euro

Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 25; dbt: 0.0353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb