Blogs from Slovakia, Europe - page 3

Europe » Slovakia » Kosice Region August 3rd 2020

Ranajky vybavene v retro kaviarni salka kavy. Pekne prostredie, capucino skvele, obsluha mila, tak ako vsade na tripe. Dnesny hlavny program dna je navsteva my animals ako to julia nazyva. Auto zeniem juznym tahom. Po opusteny kosic opat krasne okolie a premavka minimalna, no na cestach dost radaristov. Zrejme celoslovenska akcia. Mensia zastavka v zadielskej tiesnave . Ale fotime ju len z pola, jaksi mame turistiky uz plne zuby. Tiesnava vyzera uchvatne, sem sa isto este vratim. Valime si to az do obce muran bez zastavky i ked cestou je kopa veci co by stalo za navstevu ale proste neda sa vidiet vsetko. V obci chlapik s lapankou nas upozornuje, ze cesta dalej na sever je neprejazdna, my ideme kuknut len syslikov, chlapik sa len usmeje a zela nam peknu cestu. My an... read more

Europe » Slovakia » Kosice Region August 2nd 2020

Novy den a ponorka je za nami. Mozno si trochu vstupila do svedomia moja fesna spolucestovatelka, bo dnes je ako vymenena. Klasicke rano, najst nieco sladke a kavove pod zub. Pesia zona prazdna (8/30), podniky sa pomalicky otvaraju. Uz ani neviem kam zapadame a davame sladke ranajky, ja pekne palacinky. Slnko este moc nepecie, tak fototrip po pesej a fotenie kazdeho pekneho domu mojou spolocnostou. Obed vybavujeme v paradnej cukrarni aida . Sladucky kolacik a cola k tomu. Napraskany na ubytku vyzdvihujeme auto a hura do vody. na siravu nemalo zmysel ist, je vikend tak tam bude totalna plnka. Julia vynuchala prirodne kupalisko bukovec . v ke su debilne kruhace, kde sa dava pednost z kruhacu a nie z cesty. Skoro som zepalil jedno auto, zvyknuty na klasicky ... read more

Europe » Slovakia » Kosice Region August 1st 2020

Na ranajky vyber z 5 jedal, porcie dostatocne. Ako kazde rano pri ranajkach prichadza bojova porada kam dalej. Turu na najvychodnejssi bod svk zavrhujeme, je to cca 8hod (ak chce clovek prejst aj kusok hrebenu) a ubytka prakticky ziadne. Najblizsie volne je aj v kosiciach (ono bolo aj inde volne ale budget nepusti). Pobavila ponuka ubytka pri zemplinskej sirave, izba za 4000€. Samozrejme, to bol preklep ale podla obrazkov by som za to nedal ani 30€. Bohuzial tonicovcov sme na sirave nezastihli a ako citam jeho cestopis, neviem ci sa mam smiat a ci plakat ako to na vychode vyzera v cestovnom ruchu. Nas ciel je prisne strazeny vodny rezervoar starina . Ako sa blizime k hranici, pribudaju aj policajne hliadky na jeepoch... read more

Europe » Slovakia » Presov Region July 31st 2020

Uz klasicky sa budime okolo 7/00 a smer mesto najst nieco pod zub. Palacinkaren u priatelov je nas ciel. Nuz ale palacinky robia az od 9/00 a cul je 8/15. Davam teda capucino a zalievanu kavu a rozmyslame kam dalej po ture v tatrach. Vdaka nepriazni ubytiek v okoli tatier a nic moc pocasiu co tu ma zajtra byt ideme na daleky vychod. Najvychodnejsia dedinka Nova sedlica sa vsak nekona, obe ubytka co su tam, su vybookovane az do konca septembra. Nuz sa buchame po vacku a bookujeme ubytko v hoteli pri sninskych rybnikoch. Doteraz sme spali tak priemerne do 20€/os, cul 35€/os to vychadza. Ako sme tak planovali, bolo uz i 9/00, nuz mega super dobre palacinky sa nam uz nesu na stol. Jednoznacne odporucam tento podnik, super obsluha (zatial uplne vsade mimo vcerajsej cukrarni), ... read more

Uz pomalicky povinnu rannu kavu, pre mna kapucino zadelujeme v bufete v podlesku, ktory je hlavnou branou do slovenskeho raja. Zo stratenej do podlesku ideme cestou necestou ako pozeram do navigacie v aute. Proste ziadna cesta na navigacii, iba zelene pole. Tato skratka (c.3227), je sice iba par km avsak ide sa do kopca, same serpentiny. Clovek si nemoze priat nic krajsie hned takto zrana. Vyjazdil som sa paradne. Na parkovisku v podlesku platime parkovne 3€, jeden z pomocnikov na parkovisku nas navadza na miesto. V pokladni kupujeme vstup do np slovensky raj (1,5€) a ako som uz spominal davame kavicku. Nabudeny kofeinom sa napajame na zelenu znacku smer sucha bela zaver. Ludi takto skoro rano (nieco okolo 8/00) prakticky nula. Tesne pri vstupe do rokliny sucha bela je este dalsie stanovisko kde predavuju vstupy resp ... read more

V noci riadna burka a neskutovne teplo na izbe. Beriem zabezpeku a smer dobsinska ladova jaskyna. V kupelnom mestecko brusno chceme zadelit ranajky a kavicku, bez ktorej moj spolucestovatel nevie zacat den. No okolo 8/00 sa veru nedari. Nakonec kava pred breznom na pumpe. Miname brezno, ktore vyzera tiez ako fajn miesto na zastavku ale nie za dazda. Povodne som chcel spravit mensiu zastavku v murani a pozriet syslikov avsak cesta c.531 od severu je uzavreta, vdaka nadmernemu dazdu co bol naposledy. Strhlo to vraj kus cesty. V telgarte odstavujeme tatosa pri vagone, z ktoreho je spravena kaviarnicka a sup ho nafotit si chmarossky viadukt. Jasne, ze som nafotil jeho menej krajsiu cast ale pohodicka. Prichadzame na plne parkovisko pod jaskynou. Opat platene parkovisko. Baba nam oznamuje, ze posledny vstup do jaskyne bude o 13/00, cul ... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Sered July 28th 2020

Na tour de slovakia ideme bez planu, proste kde sa nam bude lubit, tam ostaneme. rekapitulacia mojich zrusenych leteniek turkish airlines mi po 3 mesiacoch vratil nazad 51,4usd, no kedze usd posilnilo tak strata nieco okolo 1,5€ ale mam to na usd revolte ucte, tak dockam kym usd zas oslabi resp ak budem potrebovat surne prachy tak to zamenim. Mile (7500) od tk maju platnost do 31.12.2020. Uvidim, ci za ne nieco nakupim alebo ich necham prepadnut rumbo mi preposlal 3 vouchery od ryanairu, tak tam som v pluse, teda za predpokladu, ze letenky preletim tym padom uz mam vsetko vybavene ale ak beriem vouchery, ktore zatial nemam preletene, strata je cca 110€ Zrusene tripy Bulharsko - odlet som mal z bts (let odletel, tak strata free wizz kreditu), co problem nebol, avsak problem pri navrate ... read more

Rano sa budime, hadzem do auta veci, vratane stanu ak by sa nam nahodou nepodarilo najst ubytko a smer vychod. Klastor v hornskom benadiku obzerame len z auta. Prva vacsia zastavka je v Leviciach, tu obzerame len hrad, pri ktorom je parkovisko ako niekde na poli. Samotny hrad je len mala zrucanina, na nadvori su vsak zrekonstrovane budovy, v jednej z nich je aj muzeum. To vsak preskakujeme, kedze obaja sme neni velky nadsenci obzerania vykopavok. Z levic padime do dedinky Lisov, kde su kamenne obydlia. Premavka skoro nulova, dedinka dlha a pekne upravena. dnes je zber separovaneho zberu. Dvaja robosi nakladaju na karu plne pytle plastov. Karu tlacia popri potoku a sup s vrecami do potoka. No dobre takto to nebolo, vrecia nosili do stredu dediny k zastavke. Inak chlapci sa riadne naslapali kym pobehali ... read more

Europe » Slovakia » Trnava Region » Sered July 14th 2020

Tyzden v tejto balkanskej krajine hodnotim velmi pozitivne a isto sa sem este niekedy musim vratit. Jedlo fajn, velke porcie ale zvacsa vsetko grilovane maso s hranolkami, pivo niksicko nepasterizovane vyborne, ludia uplny pohodaci. Vdaka stalej hrozby virusu minimum zahranicnych turistov, domacich len tak akurat. Restiky fungovali skoro uplne vsetky, ubytka zhruba tak na 75perc Doprava zvacsa kvalitnymi mikrobusmi, len skoda, ze si bus stanice uctuju vypalne za predaj listkov Podgorica Prvy dojem totalny hnus, kde sa len stavaju nove budovy. Druhy dojem uz prijemnejsi, staci zapadnut do neakej restiky v okoli trg republike a hned je toto inak onicom mesto krajsie. Staci tu vsak ostat len noc, pred odletom ubytko hostel 23 podgorica - v celom byte som bol sam, tazko to teda realne hodnotit (trochu viac spiny,slaby net..) ale na jednu noc isto ... read more

Europe » Slovakia » Bratislava Region » Bratislava July 14th 2020

Bonjour à tous, Je pensais à Vienne pouvoir manger dans une brasserie autrichienne, et bien c'est l'échec. pour beaucoup elles ouvrent le midi, seulement, pour la clientèle locale, et ferment le soir par manque de touristes. Mis à part la restauration rapide type Mac Do, les chinois, et les italiens, c'est tout ce qu'on trouve. Je me suis donc fait comme souvent un italien, plus tôt classe, mais une belle arnaque. Le programme du jour, pour commencer, le Château de Sisi, à Schönbrunn, à 7km du centre ville. Impossible de se garer proche du château, le parking est indiqué à 750m, ce qui veut dire, que sans être descendu de la voiture, j'ai déjà 1,5km à faire, avec des petits restes d'hier près de 16km. La construction du château a débutée en 1696, pour finir 1699. ... read more
le Danube à Bratislava
le Château de Bratislava
Nina

Tot: 0.213s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 71; dbt: 0.089s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb