šumice

Europe » Romania » Banat
August 21st 2013
Published: September 10th 2013

Dnes náš čakalo ďalšie cestovanie do oblasti Banát, kde sa nachádzajú české dediny. Nechodia sem žiadne priame spoje a ani vlak, takže dostať sa sem bolo dosť obtiažne. V Petrošani sme prišli na autobusovú stanicu a začali zistovať nejaký spoj. Na stanici boli štyri nástupištia a k tomu jedna predajňa lístkov. Napriek tomu si nikdo nebol úplne istý z ktorého čísla náš autobus odchádza, prípadne kde by bolo najlepšie prestúpiť na ďalší. Po chvíľi dohadovania sa skupinky miestnych sa zhodli na jedom autobuse a ten prišiel asi tak za desať minút.

V meste Severin sme prestúpili na ďalší autobus do Baile Herculane. V Baile sme si počkali na ďalší vlak do Iablanice. Na našu otázku ako sa dostať ďalej nám miestny odporúčali odísť na hlavnú cestu a niečo si stopnúť. Toto bolo naše prvé stopovanie v Rumunsku, ale veľmi úspešné. Po asi tak piatich minútach nám zastavili traja mladý miestny v červenom BMW. Anglicky veľmi nevedeli, tak nám aspoň pustili ich obľúbeného rumunského rapera. Chlapci nás odviezli do Lapušnice a odtiaľto nás čakalo posledných šesť kilometrov do Šumice. Chvíľu na to čo sa cesta začala nepríjemne zdvíhať do kopca nám zastavilo ďalšie auto a zobralo nás až do Šumice.

V Šumici sme sa prešli po dedine, oslovili pár starkých posedávajúcich no lavičkách a našli ubytovanie u babičky ako z Babičky. Babička bola veľmi milá, ochotná a bolo na nej vidieť, že sa snažila aby sme sa u nej cítili dobre. Večer sme išli s babičkou nakopať zemiaky na našu večeru. K tomu nám ešte pridala pečené mäsko zo svojho priasiatka, syr, koláč, ovocie, šalát - stôl bol plný jedla. Chceli sme jej urobiť radosť, keďže nás stále ponúkala aby sme všetko zjeli, ale nedalo sa. Večer sme si s ňou ešte sadli a rozprávali sa.

Šumice Šumice
Šumice

domček kde sme bývali

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb