Blogs from Madeira, Portugal, Europe - page 7

Europe » Portugal » Madeira April 13th 2020

Ako bolo vcera dohodnute s vm tak sa aj stalo. Spolocne corn flaks ranajky. Po ranajkach nazad do postele a len driemanie. Vonku je dnes pekne slnecno, tak spakovanie sa smer mesto. Dnes je tez zakaz nevyhnuteho vychadzania ale v uliciach sok. Mesto plne ludi a aut. Hned sa mi zdvihla nalada. Nabieham do trafiky, kde mali vystavene pohladnice, no znamky nemali, tak nic. Ono nabieham je len obrazne povedane. Pred vstupom do obchodiku je stolik, takze dnu sa neda dostat. Clovek len povie co chce a predavacka mu to poda. Smerujem si to k pevnosti sao tiag co je pri mori. Kukam a pred pevnostou sa opaluju ludia, dvaja otuzilci dokonca plavaju v mori. Nuz sa pridavam, len slnenie, na ladovu vodu si netrufam. Oddych na bet.hradzi, dopisovanie dennika. Na ubytko ma vyhnal hlad. Po ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 12th 2020

Po budicku sledujem co je nove na leteckom poli. A kuknime, let do lisabonu 5.5 za 35€ (ota) s tap. Nevaham ani minutu, registrujem sa do tap miles programu a kupujem to na priamo cez aerolinku za 47€ - 5€ zlava za mile co mi dali (az 200). Tarif je uplne najnizsi, podmienky ako u nizkonakladovky ale to mi nevadi, hlavne nech sa to podari a zmenim prostredie, bo dalsi mesiac neviem neviem co by som tu robil. Este ale stale rozmyslam, ze napisem do sata nech mi prebookuju zruseny let na terceira len do ponta delgada a dal by som aj azory. Ale to je este cas, zacinaju lietat az 1.5 (ak teda) a ktovie ako to tam bude s karantenou, cul je 14dni. No ale to je fuk, hlavne sa asi uz odtialto niekam ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 11th 2020

Dnes mesiac na ceste a furt prakticky na tom istom mieste ak neratam noc vo viedni a noci v porte. Asi by to chcelo neaky suhrn. Spisem ho zajtra, bo ma prsat a tak nebude i tak o com pisat. I ked nevim ci ma aj zmysel este pisat zapisky, bo kazdy den je rovnaky. Ranajky, kniha, obed, jazyk, prechadzka, vecera, cvicenie, pokec s vm. Po zapnuti wifi, hned spravy od octavie, zas mi poslala pesnicky o laske a ze je jej naprt a hovorit o tom nechce. Nuz ked ani po troch vyzvach nezacala, tak fakt nevim o co jej slo. No kazdy sme iny. Ranajky - spraveny salat s mozarellou a hribami. Tie osmazene samozrejme Kniha - kapitola o jezkovy, takze som vedel ako to skonci. Zajtra si dam pauzu, bo mam krvave oci ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 10th 2020

Este k vcerajsku, nabehla mi posledna vyplata z amazonu ale kedze som zabudol heslo na vyplatnu pasku, neviem ci to je vratane aj danoveho priznania. Ako si tak zacinam robit ranajky, zrazu z pod chladnicky vybehla mys a smerovala dalej do domu. Jedlo co som mal v izbe na zemi, som uz davnejsie premiestnil do kredenca v kuchyni. Zatial mi odtial veci nemiznu. Ako sa blizi leto, objavuju sa tu i komari. Obcas sa zobudim postipany. Velky piatok, teda sviatok, upratovacka dnes neprisla ale bol tu majitel. Vysypal smetiaky a siel dalej. Pozitivum, ze trosku hovori ang. Prehodene neake tie veticky teda. Citanie knihy na hornej terase, treba vyuzit este posledne slnecne luce. Cestina mi nerobi velky problem, len ma irituju tie ich poceskene mena niektorych postav, obcas sa v tom stracam. Prichadza cas na moje ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 9th 2020

Co dnes? No zas nist. Teda az na jednu vec, opat idem do obchodu, bo vm mi slubila, ze so mnou bude varit zemiakove placky. Kupene ingrediencie, mimo smotany, tu som nenasiel ale nasiel som kinder cokoladky, ktorym som neodolal. Sibacka sa blizi, kopa sladkosti v obchode. Cakacka dovnutra nebola ziadna, proste nikde ziadny ludia. Policajti zrejme dost vazne kontroluju auta a osoby co chcu ist do ineho mesta/okresu. Do konca sibacky je zakaz a vraj aj zakaz vychadzania mimo nakupov. Kedze som bol v obchode kupene hotove jedlo na obed a veceru. K nemu dorobena na ubytku ryza. Jedna salka mi vystaci presne na dve davky. Obed ryza, potom jazyk, citanie knihy, vecera, cvicenie. Vecera ma sklamala, maso bolo nakonec neaka hnusna pecienkova fasirka. Skoncilo to v kosi. Operativne k ryze opecena zelenina a hriby. ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 8th 2020

Hodeny do seba cokoladovy puding a smer zastavka rodoeste oproti praca do esmeraldo. Rano nieco pred 800 to v uliciach zije ako keby aby nebol ziadny virus. Tetulky zametaju ulice, ludia chodia hore dole. Len tie otvorene obchodiky a kaviarnicky chybaju. Veru take dobre kapucinko by som si supol. Prichadzam k zastavke, predajna listkov (maly kiosk) je zavreta. Inokedy otvaraju o 730 cul nic. No super, tak cakam na bus. Prichadza bus c.96 (805 hod, chodi furt). Dnu len sofer, vytahujem peniaze. Vodic mi so smutkom v tvari, ze ma nemoze zobrat, potrebujem karticku. Takze z dnesnej tury nic nebude. Dostopovat by tam bol dost velky problem, je to proste dedinka za ktorou uz neni nic a v dnesnej situacii aj dost pochybujem, ze by ma niekto zobral. Vonku uplne nadherne. No ja naobliekany, tak nazad ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 7th 2020

Dnes opat nic zaujimave. Na ranajky spravena omeleta z cukiny, sunky, cesnaku, rajcin a chili papriciek. Posledna ingrediencia riadne prekrila ostatne chute. Na obed spravene maso z ryzou. Maso nakrajane na pasiky, pridana rajcina, mraz.zmes zeleniny, rajcina, cesnak, cibula a opat chilly papricky. Tak ako na ranajky aj tu zvitazili chili papricky. Som zvedavy ci budu stipat i druhy krat. Nakonec vecera, bude rovnaka ako obed. Som trosku neodhadol mnozstvo. Poobede to iste co vzdy. Takze dcera (?) Upratovacky ma nakonec okolo 17r. Sa tu bavila s korejcom (studuju portugalcinu). Dnes dvaja korejci letia do lisabonu. Aspon ked som dobre rozumel. Chuj keby vim aka bude situacia, mohol som kupit i ja let do lisabonu, no podcenil som to. Co uz. Ono tu neni zle, len keby som tu pri sebe niekoho mal, bolo by to ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 6th 2020

Dnesne rano na vybornu, ked ma preberala vm. Kto by to aj povedal, ze toto bude moj hlavny motivator na ceste vpred. Ranajky, spraveny zoznam do obchodu, slnenie sa na terase, zacatie citania zaklinaca. Nieco po dvanastej vybehnutie do mesta. V nom dost ludi na momentalnu vyzvu stay home, rusky prakticky nikto, ani ja. Idem najskor do budky rodoeste. Chlapik ang nevi ale listok na bus si mozem kupit u nho v budke, bohuzial co spravit z inej zastavky uz nevie (nerozumel). Smerujem k budke horarios. Samozrejme kazda je na inom mieste mesta. Opat ziadna ang ale dozvedam sa, ze vodic mi listok preda. Co je blbost, bo listky sa nepredavaju v busoch. Nuz som nic teda nevybavil. Po uliciach jazdia dve policajne dodavky, kontroluju firmy, ci maju zatvorene. Dodavka zastavi, policajt vyskoci, kukne a ide ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 5th 2020

Konecne dnes vypadnem z ubytka. Na severe ma byt pekne pocasie. Po rychlo ranajkach odchytavam bus c.103 uz na zastavke artistas. Stacilo zamavat a zastavil. Opat idem gratis. Cesta uplne bombova, i ked na zaciatku bol vykynozeny cely les avsak nove stromky su uz nasadane, o par rokov to tu bude ako pred tym. Klesanie do faial uplna krasa. Nadherne zelene udolie s domcekmi. Zakruty neskutocne ale sofer je skuseny. Vyskakujem hned pri tabuli faial. Dnesny ciel kopec penha de aguia. Idem kusok do kopca a za restikou (samozrejme zavreta) schadzam po schodoch. Naskyta sa mi pekny vyhlad na motokarovu drahu, kopce, udolie a more. Pokracujem cez mini botanicku zahradu az k dalsim schodkom. Tie ma privadzaju k rieke. Po dazdi riadne rozburenej. Samozrejme tym padom sa neda dostat na druhu stranu. Nuz nazad okolo motorkarskej ... read more

Europe » Portugal » Madeira April 4th 2020

Dnes bude opat velmi jednoduchy zapisok. Vstavanie az o 9.45. V noci som mal nocnu moru, na ktoru som sa aj zobudil. Cez noc sa prehnala cez madeiru dazdova smrst. Neaka cesta sa prepadla a v horach bol vyhlaseny cerveny stav. Cerveny stav bude aj cez sibacku. Je zakazane jazdit medzi mestami. Vlada sa snazi zabranit prenosu virusu, tak ziadne rodinne stretnutia nebudu. Som zvedavy s cim pridu po 17.4 ked sa konci vynimocny stav v krajine. Mohlo by sa vsetko vratit uz do normalu. Co sa deje vo svete nesledujem. Nevedomost je sila. Na ranajky eps chleba s cokoladovym jogurtom, potom citanie knihy. Na obed na podnet vm, spravene cevapcici. Nakonec som spravil cely kus mleteho masa. To najskor rozmrazene, medzi tym nakrajana cibula, postaveny hrniec na ryzu. Hej cevabcici sa je zvacsa so zemiakmy ... read more

Tot: 0.143s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 64; dbt: 0.066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb