To już jest koniec...


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
February 6th 2008
Published: February 6th 2008
Edit Blog Post

Dit is dan het einde...

1. Terwijl ik in Oekraïne was zijn mijn dichtste vrienden naar hun uithoeken van Europa gevlogen.
2. Vrijdagavond hebben we een afscheidsdiner gehouden met Egeman en de Krawczuki, Jule's flatmates. Ha! In Polen noemt men elkaar onder vrienden bij de achternaam, heeft voor mij nogal iets scoutsig. Voor Polen is Vandermeeren haast onuitspreekbaar, maar ze worden er thans goed in.
3. Maandag is Jule vertrokken, de laatste van mijn kliek.
4. Blijkbaar is de Spaanse gemeenschap op reis naar Bratislava en Wenen en Boedapest en het kan me niet schelen maar ze zijn weg.
5. En toen was er nog maar een.

God wat had ik schrik voor deze laatste dagen alleen in Warschau. Ik dacht dat ik heler dagen op mijn kamer zou wachten tot mijn eigen vertrek. Maar ik heb mezelf bijeen geroffeld en vandaag ben ik zelfs met een rugzakje volgeladen eropuit getrokken. Ik had nog een hele lijst dingen te doen die ik ooit wou doen maar die ik al vergeten was of die ik eeuwig zou gaan vermelden als 'ach, dat heb ik altijd al willen doen'.

Samengevat.

1. Maandag heb ik de Joodse tuin der eeuwigheid bezocht. Het was indrukwekkend en mooi en ik heb het graf van Zamenhof, de uitvinder van het Esperanto, niet gevonden. Ik besefte wel gauw dat een kerkhof bezoeken niet dé manier is om jezelf op te peppen. Hoedanook, ik kon aan het schrappen gaan aan mijn lijstje, en dat stemde me tevreden.
2. Gisteren heb ik mijn bankaccount opgezegd en mijn certificaten aan de universiteit opgehaald. Ik heb mijn sporen netjes uitgewist en niemand zal ooit merken dat ik hier geweest ben.
3. Ik heb iets gemaakt voor Jasmijn maar dat mag ze nog niet weten.
4. Vandaag heb ik een broek en een paar schoenen naar het Rode Kruis gebracht voor de arme Pooltjes. Dat is dan weer een dikke kilo minder. A propos, ik mag 25kilo het vliegtuig mee opnemen, maar de weegschaal meldt mij het treurige nieuws dat ik er 50 heb. We zien wel.
5. Ik heb de metro genomen tot het uiterste station in het Noorden, Marymont. Ik was benieuwd hoe Warschau er daar uitzag. Precies hetzelfde.
6. Ik heb een wandeling gemaakt langs de rivier de Vistula in de regen en toen voelde ik me perfect gelukkig. Ik denk dat ik behoorlijk genoeg heb van de grote stad. En toen ik ter hoogte van de oude stad van Warschau was kon ik de oude stad op een heuvel zien liggen en was het onmogelijk om mij achter dat dorp dat ik ogenschijnlijk zag een bruisende metropool voor te stellen.
7. Ik ben David en Sylvia, blijkbaar twee andere Pianisten in het naoorloogse Warschau, tegengekomen op de Oude Markt en heb met hun thee gedronken in de Belle Epoque en het was reuzegezellig en ze vonden het zonde dat ze deze plek de dag voor hun vertrek ontdekten.
8. Ik heb een kaascake gekocht onder de grond bij metro Centrum en heb de metro naar huis gepakt.

Ik ben klaar om naar huis te komen.

To już jest koniec.

(Vaak werden we een club buitengezet nadat dit nummer gedraaid werd, het heeft dezelfde functie als Urbanus' Ge Moogt Naar Huis Gaan)


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



6th February 2008

the end
In onze tijd was dat 'The end' van 'The Doors', alhoewel het nummer natuurlijk al veel ouder is (van 1967 nl). Je hebt er duidelijk van genoten en een interessante tijd gehad. Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die via je blogs heeft meegenoten. Tot binnenkort!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb