Megérkezés

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø
March 12th 2006
Published: April 6th 2006

Szóval: először is jól vagyunk, ezt főleg megnyugtatásképpen írom.
Ha eddig nem említettem volna hétfő reggel van, Tromsoben vagyunk, az idő tiszta, és melegebb van, mint tegnap Budapesten volt.

Az utazás elég hektikusra sikerült: Frankfurtig még nem is nagyon volt gond, felszálltunk, leszálltunk, stb. A Frankfurt-Oslo gép viszont kb. 40 perccel később indult, mint kellett volna, és ez komoly kihatással volt a nap hátralevő részére. Osloba úgy értünk be, hogy kb. 45 percünk maradt az átszállásra. Ja a gépen volt egy nagyon kedves norvég, akivel sikerült beszélgetnem és megnyugtatott, Andenesben általában nincs hideg, csak a szél viharos.
Na mindegy, szóval Oslo: az átszálláshoz fel kellett venni a csomagokat, újra be kellett check-olni, tehát az idő nagyon szorított. Siettünk a csomagokhoz, utána a beszállókártyáért, de ahogy az lenni szokott, óriási sor állt a check-olásnál. Egyébként a repülőtér is szerencsésen volt kilakítva, mert pont a másik oldalán kellett felvenni a csomagokat, mint ahová a gépünk megérkezett. Ezután hiába volt a beszállás ugyanott - egy szinttel feljebb - mint az érkezés, minthogy a csomagokért mindenképpen el kellett menni, az utat kétszer is meg kellett tenni.
A check-olás után kb. 15 percünk maradt az indulásig, és az információs tábla szerint a beszállást már le is zárták, ekkor rohantunk át az összes kézipoggyásszal a reptér legtávolabbi sarkába, és értük el a gépet kb 3 perccel az indulás előtt. A repülés maga már OK volt, leszámítva a tényt, hogy teljesen megizzadtunk a futástól, és hm… egy pindurit mélyebb behatást tettünk a mellettünk ülőkre, mint az feltétlenül szükséges lett volna.
Tromsoben ért a következő meglepetés, a csomagom, amelyikben a ruhák, meg úgy általában a fontosabb dolgok voltak önnálló életre kelt, és nem utazott velünk a gépen. A reptéren kedvesek voltak, felírták a nevemet, megadtam a számomat és adtak egy neszeszert a legfontosabb kellékekkel, fogkefével, tusfürdővel stb. meg egy pólóval. Ha jól beosztom vajon elég öt hónapig?!
Közben megjött Grethe, aki fogadott minket, és aki egyébként nagyon kedves. Sikerült egy hagyományos Ford Mondeoval érkeznie, amibe éppcsak befértünk a 15 csomagunkkal, és ismét szerencsénk volt, mert ha nekem is meg lett volna mindenem, akkor nem lett volna elég hely.
Most viszont elfogyott az időm, és kell menni reggelizni, tehát egy kicsit rövidebb leszek: a csomagomat utánam küldték, és éjfélkor meg is érkezett. Este voltunk egy étteremben, ahol halat, meg helyi kajákat ettünk (5 személyre kb 60.000 Ft volt, pedig nem volt egy extra hely). Megtudtuk, hogy mit kell csinálnunk, azaz mégsem, csak a körvonalakat, de azt már eddig is tudtuk. Szóval ma este nem, mert repülünk, de holnap mindenképen írok még egy levelet

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb