Vikiin: matkalla jäälaguuni ja kanjoni.

Iceland's flag
Europe » Iceland » South » Vík
May 22nd 2022
Published: May 28th 2022

Pysähdyttiin jäälaguunissa, syömässä, kahvilla ja kanjonissa. Höfnistä eteenpäin tie oli jo aika tasaista ja tylsempää ajettavaa kuin sisämaassa ja itärannikolla.

Ensimmäinen pysähdyspaikka oli Jökulsárlón. Jäälaguunissa uiskenteli jäävuoria. Laguuniin olisi päässyt maksusta veneajelulle, mutta sen jätimme väliin. Laguunista laski joki mereen ja meren rannalla oli Timanttiranta, jonne aallot olivat huuhtoneet jääpaloja. Ei jääty laguunin kahvilaan, ja olikin sitten hieman vaikeaa löytää ruokapaikkaa. Poikkesimme Hofin kylässä hotellissa. Siellä ei ollut ravintola auki, mutta siellä osattiin neuvoa ruokapaikka, joka löytyikin matkan varrelta Freysnesissä. Otin siellä lohta ja perunoita.

Ajoin seuraavaaan taajamaan, jonka nimi on Kirkjubaerjarklaustur (lyhyemmin Klaustur). Siellä oli lämmintä varmaan 15 astetta, joka tuntui aiempien päivien jälkeen jo lämpimältä. Käytiin Systrakaffissa. Raija ajoi Fjadrargljufurille, jossa Raija ja Esa olivat halunneet mennä käymään. Pikkutie perille oli hitaasti ajettava, koska siinä oli menossa tietyö. Käveltiin sitten katsomaan kanjonia.

Esa ajoi loppumatkan Vikiin. Käveltiin rannalle, minä menin käymään yksin uima-altaalla. Siellä oli lukoissa itse asennettava koodi, ja suurin osa lukoista oli rikki. Jouduin pyytämään apua henkilökunnalta. Käytiin syömässä keittoravintolassa ja sen jälkeen oluella panimossa. Vikissä meillä oli kaikkein kallein ja pienin majoitus: 19 neliötä ja 208 euroa.

Tot: 0.048s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0233s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb