HOMER IN GOLGESINDE


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » South Aegean » Ios
September 22nd 2012
Published: January 20th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

SANTORINI-IOS


Geo: 36.7315, 25.2898

GÜN 10 CUMARTESİ:
Güzel bir kahvaltı yaptık yine ..

Valizleri hazırladık öğlene kadar vaktimiz var.
Balkonda, Santoriniye karşı internet yaparak vakit öldürdük.
Öğlene doğru aracımıza binip limana indik.
Aracı teslim edip bizi bekleyen SüperJet gemimize bindik.
Tam zamanında kalktı.
Yunan kardeşlerimin denizciliğine söyleyecek laf yok...
Bu işi çok iyi beceriyorlar...
Kolay değil yaklaşık 5000 yıldır bu sularda kayık yüzdürüyorlar..
Süperjet adı üzerinde, jet gibi bizi Ios yerel adıyla Nios adasına getirdi..
Tarihte burası,meşe ağaçları ile kaplı olup, gemi yapımında çok ünlü bir yermiş.
Asıl önemi,İzmir'li Homeros'un mezarının olduğu yer olmasından geliyor ..
Homeros Antik Çağ'da yaşamış İyonyalı ozan.
İlyada ve Odysseia destanlarının derleyicisi olduğu kabul edilir.
Yaşamı hakkında çok az bilgi vardır.
Homeros Antik Yunancada isim olarak "köle" anlamına geliyordu.
Kendisinden çok sonraları gelen Klasik Çağ yazarlarınca Truva Savaşı sırasında yaşadığı rivayet olunmuştur.
Ayrıca MÖ 8. yüzyılın ikinci yarısında yaşamış olduğu da tahmin edilmektedir.
Hayatıyla ilgili bir başka rivayet ise, kör olduğudur.
Mezarı adanın Plakotos semtinde bulunuyor..
Ada, oldukça rüzgar altında kalmaktadır ...bu nedenle tepelere kurulmuş 12 yel değirmenini bugün bile ziyaret etmek mümkün..
Otelimiz Acteon, tam limanın karşısı valiziniz sadece 50 m sürüklüyorsunuz..
Odalarımız temiz ..eşyaları bırakıp ATV kiralama peşine düştük..
Çok özeniyorum..
Hesapça motosiklette biniyoruz ya…
Kardeşim, ne mendebur, ne güvensiz bir araçmış..
Dön desen dönmüyor git desen gitmiyor…
Zorlandım.
Sağımdan solumdan gençler jet hızıyla geçiyorlar... beni hasta ettiler…
Ayşe'yi arkama aldım ,kollaya kollaya Milopotas koyuna geldik .
Burası rüzgar altı kaldığı için harika bir koy..
Suyu da çok iyi... tam kıvamında bir soğukluğu var..
Akdeniz'in canını yiyeyim be …
Plaj üzerinde konuşlandığımız Delphini restoran,Thai-Akdeniz karışımı bir mutfak sunuyor daha önemlisi fonda Pink Floyd çalıyor…gel de tavlanma …
Güzel bir yemek yedik ..
Yemek sonrası Turhan'lar ayrıldı..
Motor konusundaki beceriksizlerimi göz önünde tutarak peşine takılmadım..
Biraz daha oturduktan sonra, park ettiğim ATV nin başına geçtim ve anahtarımla kaskı koyduğum kutuyu açmağa çalıştım..
Alçak motor bana mısın ? demiyor ..
Bir süre daha sağını solunu kurcaladıktan sonra, motorun bizim olmadığını ve ona benzer bir motor olduğunu anlıyorum..
Meğersem deminden beri her alemin motorunu karıştıyormuşum..
Neyse yine bindik ve ağır ağır otelimize döndük..
Ben bu motor işini, izzeti nefis meselesi yaptım ..
Biraz alışayım diye bu kez tek başıma yine yollara çıktım..
Tepelere yel değirmenlerin oraya kadar çıktım ..
giderek ısınıyorum ama dönüşlerde çok zorlanıyorum..
Tekrar otele döndüğümde ,Ayşeciği yerel satıcılarla sosyalleşirken buldum..
Akşam üstü Turhan'lar döndü …
Kendimize lokanta aradık ve sonunda Enigma diye güzel bir lokanta bulduk..
Rakı ve deniz ürünlerine daldıktan sonra otele döndük..
uyumak ne mümkün ?
Tarihte Ios adası halkı alemci olarak tanınıyor....
Bu huy ,maalesef günümüze kadar bozulmadan muhafaza edilmiş.
Otelin tam karşısındaki tavernada düğün var..
Yaklaşık 4-5 saat abartmıyorum aynı melodiyi dinledik…
Ada folkloru ve etnik müziği yordu bizi …bitabız…
sabaha karşı uyuduk …
Liman karşısında yatmanın bedelini ağır ödedik …
sağolsunlar…
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


http://www.youtube.com/watch?v=NA5Oqopl88U

milopotas videosu:





Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 32; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb