Blogs from Pelopennese, Greece, Europe - page 11

Europe » Greece » Pelopennese » Corinth August 29th 2015

Yesterday, I purchased an icon entitled Mary, the Storyteller, at the workshop of a Greek Orthodox priest and iconographer. The image depicts Mary tenderly sharing stories with her young son, our Lord Jesus. The theology that can be deduced is that Jesus, a masterful storyteller learned his craft of weaving parables, at least in part, from sitting and listening to his mother and our mother Mary. Today, in Corinth, we witnessed Paul’s letter to the Corinthians come alive as he, too, masterfully wove the fabric of the lives of the local Corinthians into the story of the Risen Christ. This tapestry begins long before Paul with the pre-historic threads of Eden as well as Noah's rainbow of color and continues to gather threads of various colors in ancient Canaan, Egypt, Jerusalem, Babylon and the various lands ... read more
Erastus stone (Corinth)
Synagogue Stone (Corinth)
Terra cotta body parts (Corinth)

Europe » Greece » Pelopennese August 6th 2015

Dag 13 Melissi-Tolo Om 9.00u zitten we allemaal al weer helemaal wakker aan het uitgebreide ontbijt dat ons door de staff van hotel Lido wordt voorgezet. Van heerlijke broodjes en pastries tot pancakes en gekookte eitjes, alles was er aanwezig. Hierna konden we er weer eventjes tegen en na het uitchecken zijn alle reistassen weer in de auto geladen en konden we op weg naar onze volgende bestemming, Hotel King Minos in Tolo. Van tevoren was bepaald dat vamdaag een zon- en zwemdag zou worden en volgens de beschrijving kon dit bij dit hotel prima worden uitgevoerd. De beschrijving klopte precies, een mooi, netjes en schoon hotel met prachtig zwembad. Aangezien we reeds om half elf arriveerden waren nog niet alle kamers klaar. Gelukkig was de suite! (ja de dames hadden een upgrade gekregen!) van de ... read more

Europe » Greece » Pelopennese August 5th 2015

Dag 12: Diakofto-Melissi Vandaag staat het treintje van Diakofto naar Kalavryta op het programma. Om 9.00 zitten we aan het ontbijt, dat is hier inclusief, dus dat is lekker makkelijk. Na het ontbijt checken we uit en laden alle tassen weer in de bus. De weg naar het stationnetje is volgens de hotelreceptioniste makkelijk te vinden, gewoon linksaf op de 'mainroad' en dan aan het einde linksaf op de 'mainmainroad'. Ze vertelde er alleen niet bij dat de 'mainroad' wel ongeveer 20 bochten heeft, niet geasfalteerd is en onder een nogal laag viaduct door loopt. Maar gelukkig zonder problemen het stationnetje in Diakofto bereikt. Nu even een parkeerplaats zoeken, en dat valt niet mee in zo'n klein dorp. Maar gelukkig is er nog plek aan de andere kant van het station, hoppa effe snel inparkeren. Hmm ... read more

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia August 5th 2015

We flew from Samos to Athens, because a one hour flight was preferable to the 9 hour ferry that would have chewed up a whole day. So after a morning of swimming and recovering from the BBQ and booze the night before we arrived at a cheap hotel in a less appealing part of town and had gyros for dinner before retiring for the night. Next morning we caught a bus south. No need to see any of the ancient wonders that Athens has to offer, as we did all of that when we last visited in 2005 and I doubt it would have held Nathan’s attention for very long. Our next destination would be Monemvasia on the Peloponnese peninsula. Monemvasia is a very large rock, connected to the mainland by a small bridge. On the ... read more
Main square of Monemvasia
Looking back from the water
Mealtime, looking over the main square

Europe » Greece » Pelopennese August 4th 2015

Dag 11: Athene-Diakofto Om half negen staat iedereen weer klaar in de lobby van ons hotel. We laten de spullen even staan en lopen een paar honderd meter verderop een bakkertje annex ontbijtgelegenheid binnen. Een paar croissants, cappuccino's, jus d'oranges en icetea, het is lekker vers allemaal en niet zo duur als in Plaka. Om half tien halen we onze koffers op en vertrekken we met de metro richting het vliegveld om daar de huurauto op te halen. Het laatste stukje met de metro is een beetje om grijze haren van te krijgen. We moeten namelijk speciale tickets voor het laatste stuk hebben, en die hebben we niet. In eerste instantie geen probleem denken we, we hebben tot op heden geen enkele controle gehad. Maar als we zien dat het niet hebben van een geldig vervoerbewijs ... read more

Europe » Greece » Pelopennese July 31st 2015

Verslag dag 7: Poros-Athene Op onze laatste zeildag zorgt de zon al weer vroeg voor de nodige warmte in de boot. Even wassen en in luchtige kleding hijsen om ons om 9.00 te melden voor het pallaver. Vandaag hebben we de mogelijkheid om aan de zuid- of oostkust van het eiland Aegina te ankeren. Volgens de informatie zal de wind in de middag opkomen vanuit het noorden. I.v.m. de hitte in de haven varen we meteen na het pallaver uit, we zijn de eersten. Inmiddels zitten we weer in ons dagelijkse tenue op de boot, bikini cq. zwembroek dus. Na het verlaten van de haven starten Ingrid en ik het ontbijt op en als we Poros net voorbij gevaren zijn zitten we aan een heerlijk ontbijt met supervers brood en verse croissantjes. We hebben het ontbijt ... read more

Europe » Greece » Pelopennese July 30th 2015

Dag 6: Russian Bay-Poros Vannacht is het weer windstil geweest, maar het was minder broeierig dan gisternacht. Om iets over 8 gaat de wekker en kunnen we langzaam wakker worden. Jaap en Lex gaan vandaag samen naar het pallaver, omdat deze op hetzelfde strandje is als waar we gister de bbq hadden. Daar kunnen we alleen met de dinky komen, dus met z'n allen wordt dan weer een hele operatie. Ingrid en ik kunnen dan even "bijbloggen", want we lopen een beetje achter. Als Jaap en Lex terugkomen geven ze ons de opties die Hanneke heeft voorgelegd. Het is mogelijk om vanuit onze ankerplaats een klein stukje naar Poros-stad te varen en daar aan te leggen. Daar kunnen we dan het stadje te bezoeken of met een banaan of jetski het water op gaan. Deze optie ... read more

Europe » Greece » Pelopennese » Epidaurus July 29th 2015

Dag 5 Epidaurus - Russian Bay Na een onrustige nacht met diverse bezoeken van onze aangeschoten buurjongen van 14 jaar! die klaarblijkelijk op zoek was naar 1 of meerdere van onze jongedames staan we om 7.30u(geen typefout! Gewoon echt vroeg) met nog 7 andere personen uit onze flottielje klaar om in 4 taxi's naar het beroemde amfitheater te worden gebracht. Door de meerderheid van de groep 'de stenen' genoemd. Doordat we zo vroeg op pad waren was het nog redelijk koel en rustig. Het theater is nog in zeer goede staat en zeker interessant om de goede akoestiek te ervaren.Ook de resten er omheen en het museum waren interessant om te bekijken. Eind 9.00u had iedereen wel zo'n beetje genoeg gezien en aangezien de zon ook al behoorlijk door kwam, besloten we in de gereed staande ... read more

Europe » Greece » Pelopennese July 28th 2015

Dag 4: Angistrion-Epidaurus Zoals alle dagen is het hier ook weer vroeg uit de veren. Niet alleen omdat het pallaver om 9.00 begint, maar ook omdat het al behoorlijk heet is in de boot. Vandaag varen we naar Epidaurus; tussen 11.00 en 15.00 zal het windstil zijn, daarna zal deze aantrekken tot kracht 3. We varen voor het ontbijt weer uit en motoren tot aan de ankerplaats Limenaria, waar twee kleine baaitjes liggen. Onderweg zien we nog een aparte zeeschildpad langs onze boot zwemmen. Niets vergeleken bij wat alle andere boten hebben gezien, namelijk dolfijnen! Maar deze dieren blijven tot nu toe angstvallig bij onze boot uit de buurt?. We hopen dat we deze week misschien nog een keer geluk hebben. De ankerplaats ligt aan de zuidwest kan van het eiland Angistri, waar we de nacht ... read more

Europe » Greece » Pelopennese July 27th 2015

Dag 3: Korfos-Angistrion Om half negen komen we onze kooien uit en na een simpele "wasbeurt" staat iedereen bij papa George in zijn restaurant, klaar voor de pallaver. Hanneke vertelt ons dat er vandaag koers wordt gezet naar Angistri. Een tocht van 10 mijl en waarschijnlijk kan je voor de lunch nog wat zeilen. Na de lunch verwacht zij dat de wind aantrekt naar ZO 3. Ze stelt voor dat er voor de lunch door haar in ieder geval bij het eiland Kira wordt geankerd en als het mogelijk is aan de ZW kant. Hierin is iedereen vrij om te doen en laten wat hij of zij wil. Heerlijk zo'n flottielje! Lex had voor de palaver al brood gehaald en omdat er nog een andere boot van de flottielje in de tweede rij voor (of is ... read more

Tot: 0.088s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 72; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb