Museumnacht und Weimar


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
May 10th 2011
Published: May 10th 2011
Edit Blog Post

En elk weekend is er weer een boel te doen hier in Leipzig. Na op Zaterdag de hele dag te hebben gestudeerd (en het was zulk mooi weer...) was er 's avonds museumnacht in Leipzig en een studententicket kostte maar €6,- . Ik had verwacht dat het heel druk zou zijn en dat de hele stad een beetje op zijn kop zou staan, maar dat was absoluut niet het geval. we gingen eerst naar het Natuurkunde museum (een heleboel opgezette dieren, best leuk, maar vind de Zoo toch leuker; Die aapjes hen je ook in de zoo, Levend...) dat al om zeven uur sloot. Vervolgens zijn we daarna naar het Völkerschlachtdenkmal gegaan. Dat is een enorm groot en vooral nutteloos gebouw dat is gemaakt om de overwinning van 1813 op Napoleon te vieren; het is gebouwd in 1913. Het enige waar het goed voor is (het is namelijk ook nog erg lelijk) is dat je naar boven kunt en dan heb je een heel mooi uitzicht over Leipzig. We waren daar voor de zonsondergang en dat was mooi, maar bijna geen mensen...
Vervolgens zijn we nog even langs de Panometer geweest, omdat dat min of meer op onze weg lag en daarna door naar het Grassi Museum, waar er wat meer leven was. Daar kon je bijvoorbeeld wat eten kopen en waren er meer mensen. Het Grassi Museum heeft verschillende tentoonstelling en op Zaterdag hebben we de Volkerkunde tentoonstelling gezien. Die is heel groot en heeft allerlei attributen van Indianen tot Afrikan tot Azië. Het was heel leuk om te zien en ga ik zeker nog eens terug om het allemaal te bekijken en ik heb gezien dat ze ook nog een mooie afdeling hebben over moderne kunst.
Na het Grassi museum ben ik naar huis gegaan, want de volgende dag moest ik redelijk vroeg op. We gingen met zijn dertienen naar Weimar. Na een terinreis van iets minder dan 2 uur kwamen we daar aan en het was super mooi weer. Weimar is echt heel mooi. Soort sprookjesstad, maar je hebt ook het gevoel dat er geleefd wordt. ik ben verliefd geworden op Goethe's huis in het park! We hebben het Bauhaus museum gezien en daarna een Bauhaus toer gedaan. De hele kunstacademie in Weimar is in bauhaus stijl en het was leuk om het te zien. Het meisje dat de tour gaf, wist ontzettend veel en zo hebben we best wel veel geleerd. De Bauhausdingen heb ik met Liesbet, daniel en Dave gedaan. Er was nog een groep die ging wat anders doen in Weimar en een groep die naar Buchenwald ging, maar daar hoefde ik niet naar toe. Verder hebben we in Weimar heerlijk op terrasjes gezeten en door Weimar gewandeld in het zonnetje. Ik ga zeker nog een keer terug om alles nog een keer goed te bekijken. We moesten ook vrij vroeg weer terug omdat de latere treinen er meer dan 3 uur over zouden doen (we hadden een goedkoop ticket waar je met zijn vijfen maar €31,- betaalt, maar dat betekent wel dat je geen IC treinen mag nemen). Omdat we zo vroeg thuis waren hebben we hier in Leipzig nog even op een terrasje gezeten en zijn daarna allemaal voldaan naar huis gegaan.
Hie in Leipzg zet zich het mooie weer nog voort, maar ga ik ook naar de gym. Daar heb ik op Maandag samen met Inés Sumba-e ontdekt wat echt grappig was, maar ook best vermoeiend dus voor herhaling vatbaar.
Vanavond ga ik naar de atletiektraining en dan ga ik morgenavond Body fit en Yoga in de gym uitproberen!

Advertisement



Tot: 0.229s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb