Eine sehr schöne Woche


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
May 6th 2011
Published: May 6th 2011
Edit Blog Post

Zondag was Jarmo aangekomen!! En helaas is hij vandaag weer vertrokken... Maar we hebben een hele leuke week gehad. Zondag kwam hij later aan dan gepland en daarom konden we helaas geen Tatort zien, maar heb lekker voor hem gekookt en daarna zijn we toch nog even naar een leuk café gegaan (vijf minuten lopen vanaf waar ik woon!) en het was meteen heel leuk. Op maandag moest ik helaas wel naar college maar daarna hebben we de hele middag met Liesbet en haar vriend Michiel (die er ongeveer tegelijkertijd was met Jarmo) in een café gezeten en later ook nog met Daniel. Dat was gezellig, de heren meteen veel bier en uiteraard een paar ranzige gesprekken, maar dat hoort bij mannen en bier. Daarna hebben samen met Liesbet en Michiel in een restaurantje gegeten. 's avonds zijn we naar het BeyerHaus geweest. David was jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. De volgende dag hebben we een verassings diné gedaan voor hem in Acapulco. Dat is een mexicaans restaurant (goed en goedkoop) en daar zijn we daarna ook blijven hangen en leuk gekletst. 's Middags zijn Jarmo en ik naar de Zoo geweest, We wilden eerst naar Altenburg (een naar
David verjaardagDavid verjaardagDavid verjaardag

David en Jarmo in het Beyerhaus
het schijnt mooi stadje, vrij dichtbij Leipzig), maar omdat het maandag toch best laat was geworden en 's avonds dus dat etentje was zijn we naar de dierentuin geweest. De dierentuin was echt heel leuk (vooral de apen) en het ziet er ook leuk uit, Het weer was niet heel warm, maar wel mooi en dat maakte de Zoo extra leuk. Was de hele dag dus niet naar mijn colleges geweest, maar vond dat dat wel kon nu Jarmo er was. Vanaf morgen ga ik heel hard studeren!
Op woensdag ben ik wel naar mijn college geweest en daarna hebben Jarmo en ik door het Clara-Zetkin park gewandeld (het was helaas niet zulk heel mooi weer) en in mijn favourite cafétje bij het park koffie gedronken (ook Jarmo!). Voor delunch hebben we eerst in de mensa gegeten. Het was heel erg druk, maar het was leuk om Jarmo de Mensa te laten zien en het blijft gewoon heel goedkoop (hebben samen voor 6 euries gegeten met toetje). 's avonds hoefden we toen ook niet meer te koken. Dat was ook goed, want om acht uur hadden we een concert in het Gewandhaus. Het was niet in de grote zaal, maar
David VerjaardagDavid VerjaardagDavid Verjaardag

Ik en Liesbet
nog steeds in een hele leuke zaal en de muziek was erg interessant, Het was moderen muziek en ik geloof dat we er allebei nog niet helemaal uit zijn of we het nou mooi vonden. Het was wel heel cool om te doen! Daarna hebben we thuis de film Pulp fiction gekeken (want die had ik nog nooit gezien...)
Donderdag was alweer de laatste dag en ik moest naar mijn colleges, maar ben de laatse niet gegaan. We wilden eerst naar atletiek, maar dat is niet gelukt en toen zijn we in het park gaan liggen en hebben (vooral ik teveel) choco-zoenen gegeten. Daarna hebben we in een cafe op de Karli-strasse (de uitgaansstraat) wat gedronken. Ik een hele lekker baileys koffie en Jarmo een of ander sterk wodka drankje. Later kwam Daniel er ook bij en natuurlijk hadden de jongesn ontzettende honger, dus toen zijn we een Kebab gaan halen. We kwamen ook nog een paar anderen tegen, maar daar zijn we daarna niet meer mee uitgeweest. Ik wilde namelijk graag een nieuwe "club" uitproberen en dat hebben Jarmo en ik toen ook gedaan. Het was even lopen, maar het zag er echt leuk uit. Het was in een
David verjaardagDavid verjaardagDavid verjaardag

De mannen ( links naar rechts: David, Jarmo en Michiel)
kelder een beetje jaren 70 ingericht. Het enige was de muziek niet heel dansbaar was, maar dat mocht de pret niet drukken en we hebben samen een leuk avond gehad en we hebben de zon zien opgaan.
Vandaag hebben we toen heel fijn kunnen uitslapen en nog lekker in een park kunnen zitten en een ijsje kunnen eten, want vandaag was het ontzettend mooi weer (en zijn trein ging pas om 20 voor 4). Het afscheid was wel moeilijk, maar we hebben een hele leuke week gehad.
Vanaf morgen ga ik dus echt studeren en dat begint morgen in de bibliotheek! Misschien eerst naar de fitness, maar ben vandaag ook al geweest. Zondag staat dan Weimar in de planning en daarna gewoon weer studie.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

ZooZoo
Zoo

cool!
ZooZoo
Zoo

Tis net een mens...


6th May 2011

Leuk
Ik vond het geweldig liefje!!! Ik ga graag met jou nog een keer ons 5 jarig bestaan vieren!!!

Tot: 0.052s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0306s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb