Studieren und Fitness


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
April 29th 2011
Published: April 29th 2011
Edit Blog Post

AlbertinaAlbertinaAlbertina

De twee foto's zijn van internet, maar wilde ze toch laten zien. De bibo van buiten
Deze week was toch wel een beetje mijn studieweek. Na een super leuk paasweekend had ik besloten dat ik deze week toch wel wat moest studeren, aangezien Jarmo volgende week en dan ben ik natuurlijk niet van plan om veel met mijn studie bezig te zijn. Daarom heb ik niet alleen maandag in de bibliotheek gezeten, maar woensdag ook en vandaag (vrijdag) ook. Het was ook mijn wakkerschud week; Erasmus is niet alleen maar (wel voornamelijk) één grote vakantie, er moet ook wat gestudeerd worden. Mijn linguistiek lessen blijken namelijk nog best tegen te vallen (vooral semantiek is best wel wat leren en syntax zijn ze hier volledig gefocused op minimalism en dat is nou net waar ze op UC minder op focussen). Scheikunde is uiteraard lastig... (hoe werken die rekenopgaves ook alweer? t=Cist/Csoll??? ) en DDR-literatuur is heel interessant, maar gaat ook heel snel dus dat moet een beetje voorbereid. Alleen mijn geschiedenis valt wel mee, maar daar moet ik ook nog wel wat voor doen. Alle herkansingen zijn namelijk in September...
Heb natuurlijk ook allerlei leuke dingen gedaan. Zoals pauzes in café (Liesbet nadat ze 1 uur in de bibliotheek heeft gezeten: Als u een pauze nodig heeft moet
AlbertinaAlbertinaAlbertina

de ingang (van binnen)
u het zeggen! ) en mij aangemeld bij de fitness. De atletiektrainingen zijn leuk, maar merk wel dat ik mijn kracht een beetje moet bijhouden. Er is een goede fitnessclub waar ik ook "gratis" met alle cursusen mag meedoen (sumba, body-fit, yoga, pilates etc.) dus heb mij daar maar aangemeld, na twee keer proberen met Liesbet ("nee, wij zijn hier echt voor de eerste keer, hebben nog nooit geprobeerd." De tweede keer proberen bij de fitness...). Heb vandaag ook meteen een training van ongeveer een klein uur gedaan. Dat was eigenlijk wel leuk. Volgende week Jarmo dus denk dat ik alleen op zondagochtend ga voordat Jarmo er is, maar daarna ga ik ook de cursusen uitproberen.
Verder heb ik mij vandaag gefrustreerd over mijn scheikunde opgaven, maar zat wel in de mooie Albertina bibliotheek! Daar studeert het eigenlijk veel fijner (vast psychologisch, omdat ik het een mooier gebouw vind, maar het werkt). Daarna heb ik in een café bij het park nog een Chai Latte (mijn nieuwe favourite drankje) en een chocotaart (groot, maar had zo hard gestudeerd...) gedronken en gegeten en in mijn DDR-literatuur boek gelezen.
Morgen moet ik het hier opruimen, omdat Jarmo komt (!) en uiteraard boodschappen doen. Vandaag was het mooi weer, hoop dat het zo blijft de rest van de week want dan kan ik heerlijk met Jarmo in parkjes zitten.

Advertisement



Tot: 0.254s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb