Osterwochenende

Europe » Germany » Saxony » Leipzig
April 25th 2011
Published: April 25th 2011

VikingVikingViking

In het park ook Viking gespeeld. Ik zat in het team met Pierre en we hebben grandioos verloren...
Dat was een leuk weekend, net vakantie! Op zaterdag was het weer mooi weer en na in een overvol Kaufland inkopen te hebben gedaan, hebben daniel, inés en ik een terrasje gedaan bij het Clara Zetkin park. Was een heel leuk café! Daarna zijn Inés en ik langs het water gaan fietsen. We zijn langs een dam gefietst, waaar eigenlijk het water overal stroomde en bij een meertje met een heel schattig treintje dat om het meer heen reed. Waren veel kinderen en dat maakte de sfeer heel lief en vrolijk. Daarna zijn we weer verder gefietst en (bijna) verdwaald. 's avonds hebben we toen twee cafés gedaan; eentje met live muziek en de andere waar je heel leuk buiten kon zitten.
De volgende dag was er een hele grote picknick geregeld met heel veel Erasmusstudenten. Er waren ook echt heel veel en dat maakte het heel gezellig. Beetje gebarbeknoeid, spelletjes gespeeld en niks gedaan. 's avonds samen met Inés een hele leuke Tatort gezien en daarna heel lekker geslapen. Vannochtend hebben we bij Inés op het dak ontebeten. vanaf haar dak heb je mooi uitzicht over Leipzig en met het zonnetje erbij maakte dat een goede paasbrunch.
Omdat iedereen het gevoel had dat we toch een beetje moeten studeren en niet alleen maar vakantie vieren hebben we de rest van de dag in de bibliotheek (die 24/7 open is) gestudeerd, met tussendoor een pauze in het café om de hoek (behalve de cafés is voor de rest vandaag alles dicht, en dan ook echt alles). Dit was erg nuttig (heb heel veel over de DDR-literatuur geleerd) en vanavond gaan we gezellig Kolonisten van Catan spelen.

19th May 2011
Viking

Tiffy in Actie :D leuke foto!

Tot: 0.338s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0527s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb