Wandern


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
April 23rd 2011
Published: April 23rd 2011
Edit Blog Post

wandernwandernwandern

Een paar mooie uitzichtsfoto's. Andere foto's volgen maar die moet ik van andere krijgen, want ik ben natuurlijk te lui geweest om nog meer foto's te maken...
Zoals het echte duitsere betaamt ben ik met Pasen wezen wandelen. Op Goede Vrijdag (gister) zijn wij met een groep heel vroeg opgestaan (8 uur 's ochtends trein) om in de Sächsische Schweiz te gaan wandelen. We waren met Inés, Pierre en Daniel, Jörg (een vriend van Inés) en nog drie andere vrienden van Jörg die we in Dresden hebben ontmoet waar we moesten overstappen.
Na een reis van 2.5 uur kwamen aan in een heel mooi gebied met bergen (heuvels) en heel veel groen. Daar zijn we eerst met een lift naar boven gegaan (heel mooi uitzicht) en daarna is onze wandeling begonnen. Het begon in een heel duits idielisch dorpje en ging verder door bos en heuvels. In de verte zagen we een paar hoge rotsen en daar zijn we naartoe gewandeld en omhoog geklommen (via padjes en trappen). Daar was een fantastisch uitzicht waar we heerlijk een Päuschen konden maken na alweer zeker 2 uur te hebben gewandeld.
Hierna ging de wandeling verder door allerlei rotsen, smalle paadjes, houten trappetjes etc. Erg leuk om daar te wandelen.
Op een gegeven moment kwamen we weer bij zo een hoge rots met een bord aan het begin van het pad met: Betreden op eigen risico, zekering aanbevolen. Grootmoedig dachten we dat doen we wel ff zonder zekering, die bordjes zijn vaak overdreven. Het begin ging ook helemaal goed, maar op een gegeven moest je echt gaan klimmen.... Dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb niet echt hoogtevrees, maar klimmen is echt niets voor mij. Twee van de vrienden waren volgens mij ontzettend opgelucht toen ik dat zei, want die stonden ook al te kijken. Wij zijn toen langs weer een mooie weg omgelopen terwijl de rest daar omhoog klom. Volgens mij hadden we net zo een mooi uitzicht, ik kon mijn duits goed oefenen en het heeft mij een paar doodsangsten gespaard, dus ben blij dat ik niet ben gaan klimmen.
Op de terugweg zijn we echt op tweehonderd meter van de Tschechische grens gelopen, maar omdat we ons pontje over de Elbe moesten halen, zijn we helaas niet de grens overgestoken (in plaats daarvan hebben we een ijsje gegeten).
Het was een erg geslaagde dag en iedereen was aan het einde doodop, maar voldaan van een heerlijke dag wandelen met een strak blauwe lucht.
Vandaag is het ook weer strakblauw en zelfs nog warmer dan gister. Heb eerst vandaag wel boodschappen moeten doen omdat zondag en maandag alles dicht is vanwege pasen (superdruk in Kaufland). Pase is hier veel groter dan in Nederland. Iedereen gaat naar familie en heeft een superdruk weekend. Ze vragen ook aan mij of ik het niet erg vind om niet naar familie te gaan met Pasen. Maar ik vermaak me hier prima met allerlei dingen. Morgen gaan we bijvoorbeeld in het park barbeknoeien en vandaag wilde we naar het Natuurkunde museum, maar misschien gaan we heerlijk op een terrasje zitten met dit weer.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

omgevingomgeving
omgeving

Op de rots die in de verte te zien is zijn we geweest1


Tot: 0.247s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0534s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb