Wettkampf und andere Sachen


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
May 15th 2011
Published: May 15th 2011
Edit Blog Post

Tussen het studeren door toch snel even een stukje over Leipzig, want het was alweer een tijdje geleden. Deze week was het mooi weer (bijvoorbeeld op Dinsdagavond kon je zelfs om twaalf uur 's nachts nog in alleen maar een vestje rondlopen en dan had je het echt niet koud) en ben ik braaf naar al mijn lessen geweest en heb ik zelfs wat gestudeerd. Niet heel veel bijzonders dus. Op Vrijdag ben ik nog wezen winkelen met Inés; op zoek naar bikinis en tweedehandswinkels. Was gezellig en 's avonds hebben we nog bij daniel wat gedronken waarna de andere nog zijn uitgeweest, maar ik niet. Ik had de volgende dag namelijk Sächsische Hochschulmeisterschaften in Dresden. Daar moest in heel vroeg voor op, omdat ik om half acht 's ochtends voor de Sport hogeschool moest staan om naar Dresden te vertrekken. Meteen was er daar al een probleem; er zouden namelijk twee autos zijn en daar zouden we dan met zijn allen precies in passen, maar de bestuurder van de ene auto had de mail niet gekregen. Toen was er nog maar 1 auto. Er moesten toen twee met de trein en ik kon toen gelukkig met de auto. Om elf uur 's ochtends had ik dan sprint (langzame tijd, maar wel finale), daarna ver en tussendoor nog finale sprint. Uiteindelijk ben ik bij Sprint nog derde geworden. Ik has een ontzettend langzame tijd, maar de rest was nog langzamer en de twee voor mij waren echt serieuze sporters (eentje duits team hinkstap) dus zo kwam ik dan toch op het podium en heb ik een mooie roos gekregen. Ver heb ik 4.95 meter gesprongen en dat is niet heel ver, maar aangezien ik zo langzaam was en mijn techniek totaal niet klopte nog niet eens zo slecht. Ben daarmee tweede geworden, dus weer podium en een roos. Er zijn foto's van gemaakt en als het goed is krijg ik daar ook nog oorkondes van.
Na dit was ik best wel gesloopt aangezien al deze drie dingen in ongeveer twee uur zaten. We zouden eigenlijk nog een estafette doen, maar die was pas om drie uur en om half vier ging er een trein terug en de volgende trein ging pas om half zes. Het was al een lange dag geweest en iedereen was al best moe. Daarbij hadden we de estafette ook totaal niet geoefend, dus op het laatste moment (had in principe mijn spikes al aan) hebben we toch maar besloten de trein te halen. Ik heb toen nog voorgesteld om op Donderdag de estafette eerst te oefenen en dan net als in een wedstrijd een estafette te lopen en te laten klokken.
Het was dus een vrij zware dag, maar gelukkig was ik redelijk op tijd terug (ook al moesten we met de trein terug, want de auto die ons heen had gebracht bleef in Dresden) en kon ik lekker rustig douchen, eten en de was doen. Daarna ben ik naar Liesbet gegaan om het Eurovisie songfestival te kijken. Leen kwam ook nog. Leen is een vriendin van Liesbet (zelfde studie) die hier ook op uitwisseling is. We hebbe gezellig gekletst en teveel chocola gegeten.
Vandaag ben ik aan het studeren (weer is ook niet meer zo mooi) en dan begin morgen weer een nieuwe week.

Advertisement



19th May 2011

Ik wist helemaal niet dat je ook wedstrijden deed in Leipzig, leuk! en we moeten ook maar naar een museumnacht, als we terug zijn in NL, goed??? Liefs!

Tot: 0.288s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0782s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb