4.den - berlin, futbal


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Berlin » Berlin
September 18th 2016
Published: September 24th 2016
Edit Blog Post

Rano ma vyprevadza do chladneho pocasia CS az na bus. Tu mi v automate ukazuje ako si mam kupit celodenny listok (niezeby som to nevedel ale nedal si povedat). Na dalsej zastavke vystupuje, ja si to smerujem dalej na hlavnu stanicu Potsdam.

Na stanici neodolavam a kupujem si fajn vyzerajuci kolac a nie len jeden,hned dva kusy.

Vo vlaku nabieham do vagonu pre 1.triedu ale ostavam sediet este pred vchodom do tohto vip sektora. Rozdiel je len v sedackach, vyzeraju byt kozenne a je ich tu menej.

Zacinam do seba tlacit kolac, uf riadne syti je, zvladam len jeden kus. Prichadza cvakacka listkov ale nikoho si vo vozni nevsima, iba vchadza do 1.triedy, kde kontroluje jedneho cloveka. Jasne,nema sem listok tak ho posiela prec.

Zaujimavostou vo vagone je automat na kavu.

Konecne vykuka slnko, vystupujem na stanici Charlottenburg, presun na ubahn U7 a smer zastavka Jungfernheide Bhf .

Tu skoro nik nevystupuje, presuvam sa lavkou nad sprevou do parku Charlottenburgu.

Na lavke uspesne lepim prvu fcst nalepku, bohuzial s odlovom prvej kesky stastie nemam.

Park rozsiahli,upraveny, plny nedelnych bezcov.

Konecne lovim kesku, oddych pri jazierku, kde dorazam kolac.

Rodinky s detmi krmia kacice, dochodci relaxuju na lavicke.

Pomalicky sa zdviham a kocham sa zamkom, samozrejme ho opravuju,takze zas nic moc. Zamocka zahrada tez nic moc.

Po Otto-Suhr-Allee sa presuvam k stanici metra U7 smer Fehrbelliner Platz.

Vstupujem do Preußenpark, mali by tu byt samy thajci aj s jedlom a piknikujuci ludia. NIc tu take vsak neni, iba blsak, kde sa predava vsetko mozne, postupne ho prechadzam smerom na sever a uz to vidim.

Slnecniky a kopa ludi na zemi.

Je nieco po 12/00 este tu neni plno ludi, robim obchodzku a davam si moje oblubene maso na palicke s ryzou. Oproti thajskemu je asi tak 5x vacsie a tym padom aj drahsie. Sranda bola vypytat si ryzu, thajec nevedel co od neho chcem ale nakonec sme sa dohodli.

Sadam na vylezanu travu, pcham do seba dobrotu a relaxujem. Pohodicku rusi len miestny opilec, co tu vyhukuje a hra sa na majstra sveta.

Po jedle kupujem kokosak a opat len relax na slnku.

Oci by jedli ale brucho je proti, je tu kopa roznych thajskych dobrot. Jaj nevim naco som si kupil az 3ks masa na palicke, cul sa do mna nic nevojde.

Nieco po 14/00 sa zberam na ubytko, ludi tu uz dost pribudlo. Odporucam sem prist nieco po 13/00.

Pri kokosakovy ma napalili zrejme o 1€, bo som sledoval svojich tureckych susedov, stary dal detom 5€ a donisli si dva kokosaky.

Opat teda do metra, tentoraz startujem z blizsej stanici Konstanzer Straße na U Wilmersdorfer Str.

Hostel je blizko metra, sbahnu.

Checkin v pohode, nechali si zalohu 10€ za pipaciu kartu,ktora je miesto klucu.

Byvam v 8-dorme na 4 poschodi. Kurva dobre som sa zadychal kym som to vyslapal.

Nevyhoda,ze na poschodi je len jeden zachod so sprchou + jeden pre zeny. Ak je to tu plne tak to tu je odrzku.

Po ubytku smer sbahn a stadion. Ako si tak idem dole schodmi,kukam na znacenie, blok A, kuknem na dvor a tam oznacene blok B a C.

Uf recepcnej sa teda pytam ci som v spravnej izbe,bo mi povedala len cislo izby, nastastie hej. Uz by sa mi veru nechcelo znova stahovat,postelnu bielizen som si musel sam navliect,uterak je gratis.

Na stanici maly problem, moj sbahn nejde,pustia ho az po 15/00, miesto neho jazdia nahradne busy.Turci ma naviguju na neaky bus ale podla planika to je blbost, pytam sa este fans herthy ,ktory tu pribuduju,ti ma uz naviguju spravne. Na bus zastavke vidim chlapika v schalke drese, pre istotu si overujem konecnu stanicu. OK, som v spravnom buse.

Pred stadionom kopa policajnych aut a plno fans. Medzi sebou su pomiesany domaci,hostia. Vsetci v rukach sklenne flase a chlastaju. Obcas si zaspievaju schiesse schlake resp herta ale ziadne konflikty.

Capovane pivo stoji 5€, nasrat vam, pri stanici je bufet, tu predavaju flaskove za 2,5€, tak testujem berlinera.

Pohybuju sa tu aj zberaci flias,bo kazdy jeden clovek co ma flasu,ju po vypiti necha na zemi. Zberac flasu zobere,da si ju do nakupneho vozika a ma zarobene.Pri takmer 50tisicovej navsteve je to dobry biznis. Tipujem,ze vyzbieraju minimalne 5000flias.

Moj kontakt uz meska polhodinu, nemohol ma najst. Hned mi ponukaju pivo zo sudka co si donisli.

Je to grupa starsich panov po 50-ke Knut je uz riadne pod parou, dostavam pernamentku, davam mu 10€ a sal spartaku. Vsetci si obhliadaju, kurva co to je za klub. Tirana,vole ty si albanec, nie nie to je svajciarsko 😊

Bohuzial ang nevedia a ja zas ich nemcine nestacim.Jeden z nich mi furt volaco vazne hovori, dedukujem nieco o vojne a rozdeleny berlina,je z vychodnej casti.

20.min pred vykopom sa presuvame modrobielou vlnou k stadionu. Na vstupoch velke rady ale kedze mame pernamentky, hned sme vybaveny. Pip a uz som dnu, securiti kontrole sa vyhybam vdaka mojej taktike, hrabem sa v penazenke. Tato taktika vacsinou funguje na dost stadionoch (nepocitam vonkajsie zapasy)

V areali kopa stankov s jedlom,pivom a suvenirmi.

Stadion je obrovsky ale nie vypredany, hosti je tu velke kvantum, pocitam nad 4000.

Uvodnu znelku spieva cely stadion, potom fandi uz len ostkurve a samozrejme hostia. Atmosfera uplne super, futbal najskor slabsi ale potom sa to rozbehlo. Z nasich hral len pekarik, duda je tusim zraneny.

Pred vykopom este domaci davaju choreo z bielomodrych papierov a napisu, ze chcu ostat navzdy modrobiely. Vedenie klubu uvazuje o zmene jednej sady dresov na orandzovu sa mi zda ale neni som si moc isty.

Oba kotle slapu naplno, pocas druheho polcasu je konflikt s jednym fotografom, hned je zahadzany pivami a inymi materialmi.

Po tribune chodia predavaci capovaneho piva, priamo ho capuju z batohov co maju na chrbte.

Domaci vyhravaju. Knuts mi dava signal,ze pojdeme este pit ale straca sa mi v dave, tak nic teda idem na sbahn a hostel.

Sbahn totalne natrieskany, ledvaj som sa tam dostal. Vsetci vyskakuju na prvej zastavke, ja az pri mojom hostele.

Padam do kebabarne v russia shope 😊

Kebab super, ten zapijam pivom kupenom vo vedlajsom obchodiku.

Fakt som prekvapeny kolko ludi tu na ulici chodi s pivovymi flasami,toto som veru necakal.Normalne popijaju na kazdom moznom priestranstve.

Na izbe mam samych spanielov.

Sprcha a spanok

naklady

denny listok na mhd ABC (plati do 3,00hod) - 7,6€
2x kolac - 3,2€
thajske jedlo na 3xpalicke + ryza - 5€
kosos - 3,5€
ubytko 8dorm Happy go Lucky Hotel + Hostel - 13,65€
flaskove pivo - 2,5€
listok na futbal - 10€
kebab - 3,5€
flaskove pivo - 1,8€

foto
berlin

Advertisement



Tot: 0.455s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb