Blogs from Nesselwang, Bavaria, Germany, Europe

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 14th 2017

Dag 3 – dinsdag 13 juni 2017 – Nesselwang We zochten de lichtste fietstrack uit, 'Um den Grüntensee'. Rond een meer, vlak zou men dus verwachten, want geklasseerd als 'leicht'. We ondervinden vrij vlug dat dit hier iets heel anders betekent dan bij ons want we moeten al onmiddellijk meer dan 100 hoogtemeters stijgen. Leuke asphalt baantjes, maar dat duurt niet lang. We krijgen al vlug kiezel onder de wielen met zeer stijle korte hellingen, afgewisseld met kronkelende boomschorspaadjes door bossen. Leuk voor pâarden ! Voor gepensionneerden dus wat minder. Vanaf het keerpunt in een net dorpje Wertach krijgen we een prachtig fietspad terug naar Nesselwang. Lange hellingen. Max 55km/u bergaf. De Turbo doet zijn werk bergop. De fietsen zijn getest. De reparatie is dus gelukt. Dag 4 – woensdag 14 juni 2017 – Nesselwang Op ... read more
Nesselwang - Am Wiesenrain
Ergens op de track in Oy-Mittelberg
Op goed vallen uit

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 12th 2017

Vandaag zouden we het rustig aan doen. 's Morgens nog zeer warm. Wel een paar druppels in de voormiddag. Maar tijd genoeg. In de namiddag dan maar op verkenning. Fiets van Fran begint vervaarlijk te ratelen zoals een kapotte koffiemolen. Dus terug naar het toerist buro voor adres van een plaatselijke e-bike dealer. Pech, die is juist nu een week met vakantie. Potver.... en dan te weten dat we de fiets voor het vertrek binnen gedaan hadden voor nazicht. Alles in orde ! - 't Is 20 euro ! , Wist ondertussen al dat het euvel zat aan het SRAM-dual drive click-box systeem. Google, als je wil weten wat het is. Schakelen voor berg-op zat er dus niet meer in. En dit voordat onze fietsvakantie in de voor-Alpen en de Romantische Strasse goed en wel begonnen ... read more
Nesselwang - zicht op dorp, Mh parking en skilift parking.

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang June 11th 2017

755 km van thuis tot Nesselwang, een kleine gemeente vlak bij de Oostenrijkse grens in het Landkreis Ostallgäu van de Duitse deelstaat Beieren. Ligt vlakbij Füssen, het eindpunt van de Romantische Strasse. Vlot verkeer onderweg, geen trucks op de baan. Resultaat alle parkings overvol met geparkeerde wegmastodonten. Dus lang zoeken voor een rustplaatsje en de koffiekoeken. Zomers warm, cabine-airco doet zijn werk, maar bakkend heet bij aankomst op de Motorhome parking toch gelegen vlakbij de skiliften op een hoogte van 900m. Pas vanaf 21.00 u koelt het aangenaam af. Morgen wordt het minder warm en dan gaan we het hier verkennen.... read more

Europe » Germany » Bavaria » Nesselwang February 24th 2011

From Provence to Bavaria – January 13th to February 24th What is it with the weather? We’re 320 miles away from Le Lavandou, a place we stopped at on the Cote D’Azur and it’s 25° C colder! Not that it’s stopping some barmy people here who are sitting outside on deckchairs, granted not in bikinis, but it is still -6.5°C! The sun is blazing and it’s 9am. We’re 900m up in the Bavarian Alps, which with the plentiful snow decorating the landscape, glimmering in the sunshine makes for a beautiful setting. The snow has been coming down for the last few days which has it’s good points and bad. It’s good for the skiing but bad for almost everything else! We started this leg of the journey on 13th January in Fonataine de Vaucluse, Provence, and ... read more
Les Baux-de-Provence
Le Lavandou
St Tropez Marina 1

Tot: 0.071s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.0338s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb