Vaarreis Soltana 2015

Europe » France
June 11th 2015
Published: June 11th 2015

11 juni:

We liggen nog altijd in Gannay sur Loire. Een dorpje zoals we er langs de kanalen honderden voorbijvaren. We blijven hier liggen omdat het snikheet is (37 graden onder de tent). Bij deze temperaturen is het niet aangenaam om te varen. Koelte zoeken onder een boom is nu de boodschap. We kregen gisteren wel een onweder over ons heen maar dat heeft de temperatuur niet doen dalen. Een ritje door het dorp leert ons dat de mensen deze kleine dorpjes ontvluchten. De jongeren dan wel. Huizen genoeg te koop. Ze opknappen bij deze temperaturen is wat anders. Handelszaken zijn gesloten. Een kruideniertje, een slager en een depot brood zijn er nog. Het zijn wandelingen van 1 km om aan brood te geraken. Gelukkig is er rechtover de haven een restaurantje. Leuke baas, leuke kokkin en heerlijk eten voor een eerlijke prijs, dagmenu aan 13 euro. Voorgerecht, brood, hoofdschotel(konijn vandaag), dessert, gebak, koffie en een karaf rode wijn. Bij deze temperaturen doen we het kombuis op de boot niet open. Tot morgen, nu afkoelen met een lekker glaasje rode wijn.

Toch nog iets over de geweldige internet verbinding die we hier elke dag trachten te verwezenlijken. Onze twee GSM s hebben een abonnement van Mobistar. De ene heeft prima ontvangst via SFR de ander niks via Orange. De dag erna is het omgekeerd. Voor internet hoef ik geen haren van mijn hoofd nog uit te rukken van miserie. Droevig voor een land als Frankrijk. De ene dag alles de andere niks. We zijn nochtans aangesloten via een kaart van SFR. Maar dat was even achtergrondinformatie om te zeggen dat we niet iedere dag blog kunnen doorsturen.

Tot: 0.236s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb