Vaarreis Soltana 2015

Europe » France
June 9th 2015
Published: June 9th 2015

9 juni:

Het vaarschema van de dag was van Pierrefitte sur Loire te varen naar Gannay sur Loire. En dat is ons gelukt. We hadden afspraak aan de eerste sluis om 9 uur. Op het canal latéral à la Loire mag je varen van 6.30 uur tot 19.30 uur. Dat is voor ons een beetje te vroeg beginnen en een beetje te laat eindigen. Negen uur is mooi om een vaardag te beginnen. Hier op dit kanaal moet je wat meer wachttijd in je programma voorzien. Het is één sluiswachter per twee of drie sluizen en als je pech hebt zit hij die anderen te bedienen. Het is ook geen kanaal waarvan je zegt dat ga ik aanraden aan andere schippers. Lange rechte stukken, breder dan andere kanalen niet echt het van het. Het lijkt op het kanaal Leuven – Dijle maar met wat meer groen. Echte grote steden zijn we vandaag niet doorgevaren. Kleine dorpjes waar niks te beleven valt en waar je zeker ook geen inkopen kan doen. Aanlegplaatsen zijn er voldoende, je hebt er geen water en elektriciteit maar dat hoeft niet elke dag. Waar we nu liggen in Gannay sur Loire is er een kruidenierswinkel, een slager, een gesloten tankstation en een restaurantje bij de haven (zonder Michelin ster). Deze aanlegplaats is gratis. Ik kan al direct de boten aanduiden die hier al maanden liggen. We hadden 33 km op de teller en ons door 8 sluizen gewerkt. Morgen foto’s haven en omgeving.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0259s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb