En pusher er født....


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen
January 22nd 2008
Published: January 22nd 2008
Edit Blog Post

Drugs, drugs, drugs!!



Hvad sker der når man går til sin læge og kigger på ham med store bedende øjne, samtidigt med at man fortæller at man skal alene til Syd- og mellemamerika? Der sker følgende: man får først et lidt bebrejdende er-det-nu-klogt-blik, hvorefter han pludselig skifter om, og ivrigt spørger hvad jeg kunne tænke mig at få med? Hvad jeg kunne tænke mig at få med?! Ikke lige det svar jeg havde regnet med, havde allerede forberedt en tale hjemme fra om hvorfor han skulle give mig en recept på noget bredspektret penicillin etc., havde troet at det ville blive lidt af en kamp at få ham til at udskrive noget uden at jeg var syg. Men nej det var den rene recept gavebod!
Efter 2 min. havde jeg fået min peniciilin og mit antibiotika for min meget irriterende, lettilbagevendende, djævelske blærebetændelse, og så fik jeg promte spørgsmålet, hvad kunne jeg ellers tænke mig?
øh, bøh, tjo, tja, hvad siger man?
Hvad syntes han?
Straks hev han en brochure frem og begyndte at læse højt for sig selv, og sekundært mig, hvorefter han udfyldte den ene recept efter den anden, mens jeg forbløffet sad og svarede ja og nej på hans spørgsmål, ville jeg have en kur mod diarré? Og ville jeg have to gange den der penicillinkur? Og hvad med noget salve? Ja tak, nej tak og nej tak.

Et kvarter senere stod jeg nede på apoteket med mine recepter og følte mig lidt som en hypokonder.
Der var kø - er der egentklig bare pr. definition det på et apotek, også kl halv elleve om formiddagen? - og kunden foran mig købte for over 1000kr, wow, jeg begyndte umillbart at få det lidt bedre med mine recepter.
Endelig blev det min tur og jeg fik sat apotekeren på indtastningsarbejde med mine recepter, men når sluserne først er åbnet er det meget let bare at fortsætte, så det stoppede ikke ved de receptpligtige medikamenter. For så manglede jeg også lige det og det, og hvad med de der vandrensende tabletter? og et termometer skulle jeg da også lige have.
ka-tjing (jeg kunne næsten se dollartegnene i apotekerens øjne...)
og vupti! så havde jeg lige brugt ca. 1100kr på apoteket, mere end hypokonder-kunden før mig, gys!

Hjemme i køkkenet hældte jeg fangsten ud af posen, og studerede div. pilleglas og blisterpakninger spredt ud over bordet. En pusher er født tænkte jeg med et skævt smil, som dog straks blev erstattet af tanken om sydamerikanske toldere der ville tænke det samme om mig... knapt så sjov en tanke.
Så selvom indpakningen fylder en del, vælger jeg at lade alle mine drugs blive i deres respektive original emballager, for at undgå misforståelse så vidt muligt.

Her er for sjov skyld en liste over de præperater jeg nu er i besiddelse af:


så nu er jeg vist dækket godt ind!

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb