Tur til USA - En skrankepaves paradis


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Georgia » Atlanta
January 26th 2008
Published: January 26th 2008
Edit Blog Post

Morgensol over KBHMorgensol over KBHMorgensol over KBH

Ahh, mit sidste glimt af kbh blev smukt

Welcome to Atlanta, mam



Saa oprandt dagen, og nu sidder jeg paa mit hotel i Atlanta og kradser lidt virtuelle tanker ned.

Ikke fordi der er gang i de stoerste filosofiske tanker pt, kl er 7pm her, men jeg koerer paa dk tid og saa er kl et om natten...

saa er rigeligt udfordret her med et amerikansk tastatur, ingen af de herlige danske vokaler og spoejs placering af tegn, saa baer over med tyrkfejl


Check-in, security-check and yet another security-check



Det er mig et under hvordan det overhovedet er muligt bare at taenke paa at vaere smugler eller det der er vaerre, naar destinationen ligger i USA.

"Mistroen" til folk starter allerede inden check-in: hvem har pakket din taske, hvor har din taske vaeret, har du dit eller dat med?

Det havde jeg slet ikke ventet, saa det blevet noget rodet basalt engelsk jeg fik fremstammet til stewardessen, men jeg fik da lov at checke ind.

Men her sluttede check-festen langt fra, der var selvfoelgelige det ventede sikkerhedscheck, af med dit og dat og forsoeg at bevar vaerdigheden uden baelte...

Home free troede jeg og undrede mig over
IndlandsisenIndlandsisenIndlandsisen

Et billede kan ikke gengive det godt nok, det var fantastisk flot
hvorfor jeg skulle vaere ved min gate senest kl 19 naar jeg foerst skulle flyve kl 11, maatte faktisk loebe gennem lufthaven for at vaere der til tiden, saa intet duty-free til mig...

Prustende ankom jeg til min gate, for endnu en gang at blive udspurgt om min baggage, samt staa i koe til et nyt security check, af med tingene igen, og ja saa lykkedes det mig at tabe mit boardingpass, way to go Freja...

- en flink svensk mand fandt det dog, efter at jeg med moderat panik havde haft fat i flypersonalet.


Welcome onboard....



Ombord paa flyet begyndte, hvad jeg har valgt at tolke som flyselskabets maade at sige undskyld for al mistaenksomheden paa. Aldrig er jeg blevet budt saa mange gange velkommen ombord og tak fordi du valgte Delta, paa dansk, svensk og Engelsk noget naer 10 gange - paa hver sprog!

Fremme i Atlanta lufthavn begyndte det meget bukken og skraben at give mening, for her ventede endnu flere checks og dyb oejenkontakt med autoritativt personel, fingeraftryk og fotografering...

Jeg havde valgt at tage et rugbroed med til min vaertsfamilie i Quito, og pligtopfyldende som jeg er krydsede
Giant Ants - welcome to Atlanta!Giant Ants - welcome to Atlanta!Giant Ants - welcome to Atlanta!

Surelistisk, tja, udsmykning i Atlanta lufthavn
jeg derfor paa toldformularen af i boksen om hvorvidt jeg medbragte mad. Videre til Agricultural Costumes... som om jeg havde medbragt en hel planteskole... det gik dog fint, men tog lidt ekstra tid.

Og saa var der lige dobbelt baggage reclaim, udover min forstand, men frem og tilbage skulle det altsaa...

Det slog mig op til flere gange hvor mange flere jobs der er i en amerikansk lufthavn med alt det checkeri, og service, der var saagar en mand ansat til at vende kufferterne den rigtige vej paa baggagebaandet...

Puha, skal igennem det samme igen imorgen gaetter jeg paa, tror hellere jeg maa smutte i seng snart saa!

PS: Majs jeg har et badekar her pa hotellet, nice!

Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb