RIJEKA


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Rijeka
June 21st 2012
Published: January 14th 2016
Edit Blog Post

Geo: 45.3296, 14.4335

GÜN 15 GÜNLERDEN PERŞEMBE:
Güzel uyumuşum..
Bu yer çok rahat...
Kahvaltıdan sonra denize gideyim dedim ..
İskemlemi falan sahile taşıdım..
Ayşeciğimle anılarım aktı geçti…
Bu arada bir ton çocuk geldi..
Aynen İtalya olduk bir anda..
Telaşlı ,olur olmaz avazlanan bir öğretmen ve sinircik çocuklar.
Bağırış çağırış dozu yükselince, geri döndüm..
Burada yıkanmaya para yok…
Deniz yerine güzel ve keyfimce bir duş aldım…
Resepsiyonun orada internet çalışıyor..
I pad' i kapıp biraz internet yaptım…
Akşamüstü 17.00 gibi otobüsüm kampın kapısının önüne geldi..
Bu nasıl luxtür ?
En lüx otelde kalsan dahi önünden otobüs kalkmaz yani…
Rijeka (Yerel Hırvat lehçelerinde Rika ve Slovence Reka, İtalyanca ve Macarca'da Fiume, Almanca Sankt Veit am Flaum)
Bu kelimelerin hepsi "nehir" anlamına gelmektedir.
Hırvatistan'ın en büyük limanıdır
Adriyatik Denizi'nin bir girintisi olan Kvarner Körfezi'nde yer alır.
Liman ve endüstri şehri olması hasebiyle ,biraz kavruk kalmış diğer Hırvat şehirlerine oranla ….
2011 nufus sayımına göre sehir 130000 kişilik nüfusuyla ülkenin en büyük üçüncü şehridir.
Rijeka, aynı zamanda, Hırvatistan'ın Primorje-Gorski Kotar Bölgesinin merkezidir.
Şehrin ekonomisi deniz taşımacılığına,tersaneciliğe ve turizme dayanır.
Şehir, 1765'de inşa edilmiş olan Hırvatistan Milli Tiyatrosu'na ve
1632'de kurulmuş olan Rijeka Üniversitesi'ne ev sahipliği yapmaktadır.
Tarihte celtic kökenlere dayanmaktadır.
5 YY dan bu yana duyan gelmiş..
Ostrogotlar,Bizanslılar,Lombardiyalılar,Avarlar,Franklar , Hırvatlar,Macarlar,Venedikliler ve 1466 da Avusturyalılar…
Burası aynı zamanda Avusturya imparatorlığının donanma üssü.
Avrupanın ilk petrol rafinerisi 1882 de ve ilk torpil fabrikası 1866 da burada kuruluyor…
Aynı zamanda Rijeka yüksek hızlı fotoğrafın merkezi olarak öne çıkıyor ve Peter Salcher adlı bir Avusturyalı 1866 da ilk kez bir kurşunu atılım anında fotoğraflamayı başarıyor..
Şehrin stratejik konumu itibariyle meraklısı fazla oluyor ..
İtalyanlarla Avusturyalılar habire itişiyorlar..
Sen buraya petrol rafinerisi kurarsan II dünya savaşında bombalanman kaçınılmaz olur elbette..
Faşistler de gelir Partizanlar da…
Çatışmada 4 italyan ölünce,Italyanlar 800 kişiyi temerküz kamplarına da yollarlar…100 kişiyi öldürdükten sonra …
Karşı atak olarak ,Yugoslavya döneminde, sistematik bir İtalyan temizlemesi yapılarak arazinin hırvatlaşması sağlanmıştır.
Filmin sonunu biliyorsunuz ..
Yugoslavya buharlaşınca Hırvatlar bugün idareyi ele almışlar…
O kadar bombayı yeyince tarihi eser açısından da biraz kavruk kalmış şehir..
Corzo diye bir caddeleri var …başka numaraları yok…
St Vitus kilisesi,1885 model Milli Tiyatro,torpil satıcısı Ploece'nin sarayı...
Corzo üzerinde barok saat kulesi ve Rijeka Radyo binası görülecek yerler arasında …
Pisa' dan neyimiz eksik ? diye eğri bir
kuleleri bilem var ...
Şehri dolaştıktan sonra gölgeli bir meydanda biraz internet yaptım…
Sonra ünlü olduğunu sandığım bir dondurmacı da harika bir dondurma yedim..
Biraz piyasayı seyrettim.
Köşe başlarından birini MC Donalds tutmuş…
Lokanta aramaya üşendim ..
Bahçesine oturup hamburgerimi yedim..
Fazla yapacak bir şey yok
32 nolu Otobüsüme atladığım gibi kampımın önünde indim…
Müthiş kolaylık doğrusu…
Baktım Portekiz-Çek maçı var…
Ozjulsko yu ısmarladım..
Bir güzel maçımı seyrettim ..
Maç bitince, yerime giderken baktım Opatije sahillerinden havai fişek gösterisi başlamış…
“Beni mahcup ettiniz çocuklar…Vallaha bu kadarını beklemiyordum..Öyle fazla kalıcı da değilim ama” ..
Öyle münasip görmüşler Hırvat kardeşlerim …
Sağolunuz dedim ve gösteri bitince mışıl uykuma geçtim..
Görsel Malzeme olarak :
Rijeka Videosu
Preluk Kampı Videosu ve
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Preluk Rijeka Camp Video:


Rijeka Video :






Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb