AH ESKI ENGINARLAR


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Rijeka
June 20th 2012
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

ZADAR-RIJEKA (OPATIJE )


Geo: 45.3296, 14.4335

GÜN 14 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA:
Erken yatmam nedeniyle, haliyle gecenin bir vaktinde uyandım.
Yata, uyana sabahı zor ettim.
Kahvaltıdan sonra toparlandım.
Zadar'da güzelim yerimi terk ettiğime üzülüyorum vallaha …
Yol entrikalı ...
Zadar' dan Rijeka'ya otoban da var …
Ama ben ille de sahilden gitmek istiyorum..
Maslenica köprüsünü bulursam gerisi kolay…
2 adet GPS ‘im var her ikisine de sıkı sıkı tembih ettim …
“Otoban istemem” diye…
Gel gelelim..Tüm gittiğim yollar da tabelalar ,Otobanı gösteriyor..
Heyecanlar içinde “ha şimdi otobana girdik gireceğiz” derken..
Konuyu aniden çaktım ve her iki GPS in yırtınmalarına rağmen…
Hiç birini dinlemeden, sadece kalbimin sesini dinledim !!
Hırvat Karayolları ,illa da yol geçiş parası alalım diye tutturmuş..
Yabancı isen, bu tuzağa düşmemek zor…
Sahil çıkışlarını neredeyse gizlemiş…
Nasıl biliyorsam öyle gittim…
Taak diye sahil yoluna çıkıverdim..
Tereddütsüz ve hiçbir yere sapmadan sahil yolundayım…
Yol çok güzel ve çok manzaralı…
O kadar keyif alıyorum ki anlatamam.
Ses tesisatına bağlı, Ipod'um harikalar yaratıyor ..
Sanki yolu hissediyor namussuz…
36000 şarkı arasından en uygun yol şarkılarını çalıyor …
Programım olan Senj' e vardım ..
Ama yeri gözüm pek kesmedi..
Kampı pek ilkel buldum..
Devasa Borik ten sonra burası çocuk bahçesi gibi kaldı…
Para değiştirdim ve 67 km
daha gidip Rijeka'ya varayım diye düşündüm.
MIO (GPS) idareyi ele aldı..
Kampın adresini yazmıştım.
Bir yere varınca, MIO hiç ummadığım bir davranışta bulundu ve kendimi aniden otobanda buldum..
Alooo ne oluyor ? dememe kalmadan Rijeka'yı pas geçerek Preluk'ta
hatıralarımın pekiştiği kampıma kavuştum..
Aferin MIO ya, bizi çevre yolundan getirmiş ve bayağı trafikten korumuş..
Alete Güvenim arttı…
Yerim çok iyi ...ama güzelim kampın içine etmişler…
Ayşe'ciğimle geldiğimiz günlerde, karşı sahilde Opatije' ye karşı harika bir yere kurulmuştuk..
Şimdi sahildeki yerleri duvar gibi sabit camperlara kiralamışlar …
Artık denize karşı alem yapmak sadece sayılı kişilere sağlanmış bir imtiyaz halinde…
İdare'ye söyledim ..hak veriyorlar ama, maalesef kapitalizm derslerini yakından izliyorlar..
“Yakınanlara kulak asma … parayı yıllık bastıranları kolla”…
Bu koşullarda bile yerim çok iyi..
Plaja gittim …artık her tarafı fora kadınlar yok …
O dönemde, sadece Ayşe “üstlü” giriyordu denize ..
Ve hatta uyanınca “cennette miyim” diye telaşa düşmüş, çingene şarapçılar bile yok…
Yemeğimi yedim …uyudum …uyandım …
Denizinde iş yok diye girmedim …internet yaptım…
Bugüne dek yaklaşık 2400 km yol yapmışız ve Adriatik'in sağ kanadı neredeyse bitmek üzere...
Akşamı ettim...
Kampın hemen girişinde “La Scala” diye bir lokantaya kuruldum …
Karşımda Opatije ışıkları bana göz kırpıyor..
Deniz ürünlerimi şarapla süsledim
ve saat 12 de efendi gibi yattım.
Görsel malzeme adına, Zadar-Rijeka yol videosunu koydum ...
Lütfen Video kalitesine takmayınız ,zira bir elle araç kullanırken ötekisi ile video çekmeye çalışıyorum haliyle bir takım beceriksizlikler yaşıyoruz...affola.

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Zadar -Rijeka Yol videosu :



GÜNÜN ÖZETİ


GÜN KM:244 KUMULATIF KM:2418

ORT HIZ: 44

MAX HIZ: 110

TOPLAM SAAT:5:25

SÜRÜŞ SAAT : 4.05

YAKIT E/Lt :

Advertisement



Tot: 0.131s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0838s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb