4.den - Presun do Mostara


Advertisement
Bosnia and Herzegovina's flag
Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Sarajevo
July 3rd 2015
Published: July 8th 2015
Edit Blog Post

Sprcha co mala byt rano sa moc nekonala. Prud vody bol uplne slabucky a uplne ladovy.

Potichu som sa vyparil z izby, este tichsie som presiel okolo recepcie nech nezobudim recepcnu a smer ho zeleznicna stanica.

Baba z recepcia mi vravela mini strasidelny pribeh. Nad ranom spala, okolo presiel japonec, zavrel dvere a nasledne hned za japoncom isiel dole schodmi presne ten isty japonec.

Pohodovy krokom po vyprazdnenych uliciach (6/30) dopochodovane na stanicu.

V okienku pytam jeden do mostaru, pre istotu sa ma pyta ci jednosmerny, to potvrdzujem.

S listkom idem na peron, kde je tabula zakaz fotit, co neskor ziadny turisti nedodrziavali iba ja. Strojveduci mi este potvrdzuje smer Mostar.

Vyradene svedske vozne su ciste ale vek sa neda zastavit. Vnutro je zdreva. Pri studovani listku som si vsimol,ze mi dali prvu triedu ale uz som bol usadeny a nechcelo sa mi presuvat (rozdiel 1 BAM).

Prisadaju si ku mne dve starsie zeny. Trosku mimo sa mi zdali. Jedna na tabletkach, furt mala volake poznamky. neskor prichadza do kupe este matka s dvoma detmi. Kravy oproti ich nechceli pustit sadnut si ,tak sme vsetci na jednej strane. Sedacka pre troch ludi ale dost rozmerna, ziadne tlacenie.

Vo vozni je par kupe a potom otvoreny priestor.

Do chodbicky sa chodi fajcit. Co domaci hojne vyuzivali.

Cesta do mostaru ubehla velmi rychlo (3hod).

Krajina bola proste uzasna, hory, mosty, jazera ,rieka a nespocet tunelov. Uplna bomba, doporucujem ist do mostaru vlakom i ked cesta trva dlhsie ako busom. Fakt nadherna krajina.

Po vystupeni klasika, zapnut gps a smer hostel. Pred tym sa vsak este zastavujem na bus stanici, hned vedla zeleznicnej stanici.

Na plagate vycapeny bus do makarskej za 14 BAM (cez net to vychadzalo okolo 28 BAM). Pytam, tetula ukazuje na papieriku rucne napisane odchody busov, vyberam 6/45. Na kalkulacke mi ukazuje sumu okolo 29BAM. Prstom ju upozornujem na plagat, vraj to neplati. Tak sa otacam a listok nekupujem. Pritom mali zrejme tlacovu chybu na letaku,miesto BAM tam malo byt €.

Hostel nachadzam na dve spytania. V GPS som si nezaznacil jeho polohu.

Privital ma pan domaci. Usadza ma na terasu, donasa mi sirupovu vodu s ladom, ponuka mi ranajky ale nie som hladny. Dava mi mapu mini mesta. Pri stole sedim s danskym parom ale nemam vobec naladu na socializaciiu.

V hosteli prebieha check out,tak mensi chaos. Odchodzi ludia odporucaju rafting a vylet k vodopadom Kravica (25€).

Po pol hodine ma domaci berie do dormu. 3 dvojpochodove postele, tentokrat sa davam na spodnu postel bo pri vrchnej je klimatizacia.

Po vybaleni rychla sprcha a prieskum mesta.

Pred tym idem ale zasa nazad na bus stanicu kupit listok do makarskej. Domaci vravel,nech si radsej idem kupit este dnes, bo zacina sezona a je mozne, za rano uz bude vypredane. Tak kupujem teda za 29,5 BAM, je v tom zahrnuty aj neaky poplatok (poplatok by bol aj pri kupe cez net) a este ma varoval aby som si to nekupoval cez net, bo obcas sa stane,ze bus nejde aj ked ma clovek na nho listok.

Vyberam sa smerom do noveho mesta. Dost schatranych budov.

V parku Zrinjevac ma sochu legendarny Bruce Lee. Neviem co domacich viedlo postavit mu tu sochu.

Vonku fakt mega teplo, okolo 35 C.

Alejou starych mohutnych stromov sa vraciam spat do stareho mesta.

Tu kopa stankov s prkotinami, zvacsa na turecky sposob. Konecne prichadzam k znamemu staremu mostu. Akurat je tu nachystany jeden skokan, ten vsak ani po 15.min neskace. tak serem na nho a pokracujem tulanim sa starym mestom. Prakticky je to len jedna dlha ulicka, s par odpockami.

Podlaha je pokryta smyklavymi kamnemi. Na starom moste som cakal kedy sa natiahnem na zem.

Pivo nenormalne drahe, 5 BAM.

na dost miestach su napisy Don't Forget ako spomienka na vojnu.

Na konci trg.1.maja su nenapadne schody co vedu na kamenistu plaz k rieke Neretva.

uzaj tam idem, bohuzial kamene su dost velke neforemne takze sa tu neda lezat. Posedavam na jednom a naberam slnecne luce. V tieni je par domacich.

Rieka ma dost silny prud, je nadherne cista. Fajn relax. Neskor sa na rieke objavuje kajakar. Respekt ist do takeho protiprudu.

Po oddychu smer hostel. Tu mensi relax a opat navrat do stareho mesta, najst nieco pod zub, nakoniec som ale i tak skoncil az pri nakupnom centre v novom meste, kde si davam mega velky telaci kebab.

Opat hostel,do ktoreho sa dostavam uzkymi ulickami, trochu som zabludil ale dako sa mi podarilo vymotat.

Vsimol som si,ze domaci aj hostia piju vodu z vodovodu,tak si capujem do flase,uvidime ci sa z nej nedoseriem.

V hosteli som dostal chut na pivko. Nabieham do blizkeho obchodiku, kupujem neaky proviant na zajtra a na cestu domov,bo mam este dost mariek. Idem k pokladni, davam na pas dve flaskove pivka a predavacka ci mam prazdne flase na vymenu. No nemam reku, tak ziadny biznis nebude. Uplne som nechapal, co to je. Sak nech mi nauctuje zalohu za flasu a hotovo, vraj to nejde. Tak nic teda.

Nasrany odnasam chrumky na izbu a smer druhy obchod. Cestou sa zastavujeme este v pizzerii. Kukam do jedalnicka, pizza za 4€, nevim co ma to napadlo, prepocitavam to na marky x4, potom zas na eura deleno dva a vyslo mi ,ze za pizzu chcu 8€. Fakt som debil. Postavil som sa a siel som dalej.

V konzume kupujem dve plechovky tuborgu, chorvatske ani bosnianske chcanky som uz pit nechcel. Na hosteli si popijam pivko, zrazu dosiel zamestananec hostela s miskou nakrajaneho super chutneho salamu od domaceho. Pan majitel klobuk dole, takehoto cloveka som uz dlho nezazil. Strasne moc sa snazil aby sa tu ludia citili ako doma.

Na izbe sa chce socializovat australcanka ale fakt dnes nemam chut na socializaciu.

Dani si tu sami v trube varili veceru, neake maso v hrnci.

Po dopiti piv, sme opat stare vecerne mesto.

Je tu kopa policajtov, dnes oslavuju 10.rokov UNESCA. Sa tu zosli papalasi z tejto organizacie. Vecerne stare mesto ma svoje caro ale vacsina suvenirovych obchodikov zatvarala okolo 22/00.

Na brace fejica je kopa kaviarnicok plnych ludi. Na stole ziadne alko napoje, iba kava, mineralka a sem tam cola, dost pozoruhodne v tolkych podnikoch tolke kvantum ludi a nikto nepije alkohol.

Co sa tyka mesit, tak ich je tu pomenej, su hlavne v starom meste, v novom som videl zvacsa kostoli reps len jeden.

Sprcha a spanok. Dnesny popleteny den konci (trapas s bus listkom a pizzou)

Nieco okolo 3/00 ma zobudzaju dani s australcankou, zrejme boli na disco.

naklady (1euro = 1,946 bosnianskej marky BAM )

pecivo - 0,6 BAM
vlak sarajevo - mostra 1.trieda - 10,90 BAM
mega velky telaci kebab - 4 BAM
voda 1,5l - 0,80 BAM
plnene tycinky syr a maso - 1,5 BAM
2x chrumky - 2 BAM
citronove oplatky - 3 BAM
bus mostar - makarska - 29,50 BAM
3x magnetky - 6 BAM
2x plechovka tuborg - 3 BAM

foto
Mostar

Advertisement



Tot: 0.878s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.6261s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb