3.den - Sarajevo, Bijela tabija, zapas olimpic sarajevo vs spartak trnava


Advertisement
Bosnia and Herzegovina's flag
Europe » Bosnia & Herzegovina » East » Sarajevo
July 2nd 2015
Published: July 8th 2015
Edit Blog Post

Rano uz nebolo take pekne ako v belehrade. Na izbe pribudol dalsi slovak. Ten tiez ide s chalanom z vychodu do mostaru na EU program.

Po kratkej rozlucke smer lovenie kesiek a biela pevnost.

Na namesticku Sebilj v pekarne kupene mini ranajky. Predavacka zazartovala a pytala odo mna 100 mariek.

Pekarniciek je tu taktiez kopa, rozne dobroty v nich maju.

Ranajky zjedene pri riecke a smer biela pevnost.

Cakal ma riadny vystup v mega teple. Debil som si zabudol na izbe klobuk a este aby toho nebolo dost som sa vybral zlou cestou, tak neaky ten kilometrik nadchadzka.

Zaujimavostou bola tabula sarajeva (oznacenie konca mesta), nazov v azbuke bol zasprejovany.

K bielej pevnosti sa ide okolo hotela saraj, roznymi uzkymi ulickami a furt do kopca. V takom teple ozaj zaberak. Po ceste stretnuti tulavy/domaci pes ale nevenoval mi ziadnu pozornost.

Konecne na vrchole, akurat tu boli dvaja turisti, ktory vliezli do okna pevnosti a ocitli sa na jej kraju. Fakt bomba vyhlad odtial na cele mesto. No aby som sa tam dostal musel som riadnu chvilu pockat kym sa dostane na mna rad.

Cakanie som si kratil obehanim pevnosti (len okolite mury,dnu nic neni), odlovenim kesky a stretnutim s cesko rodinkou.

Su na tripe po bosne s tym,ze skoncia na tyzden v ciernej hore. Byvaju v moslimskej stvrti cez lacny ubytovaci portal airbnb . Tu sa oplati rezervovat ubytko viac ako cez booking ale iba v pripade ak ma clovek zaujem zvacsa o cely byt. Tusim hovorili cenu 60€ na 5 osob s tym,ze maju k dispozicii cely byt. Chceli byvat aj v Budve takto ale na jednu noc im to nikto nechce prenajat, bo je sezona ,predsa len budva je dost turisticke primorske mestecko.

Po fajn pokeci zbehnutie este k jednej zrucanine domceka a potom uz konecne na uvolnene miesto v okne na pevnosti.

Nalepena nalepka seredani a dlhy relax s paradnym vyhladom na mesto a okolie.

Pri pevnosti stretavam dvoch vojakov, obdalec mali odparkovane civilne auto a na nom nalepku EUFOR SVK.

Plny sil som sa vydal nazad do mesta ale tentoraz inou cestou. Po schodikoch na ulici ispod oraha sa napajam na ulicu vratnik mejdan a prakticky furt rovno dole kopcom sa dostavam na namesticko Sebilj.

Minam este mensie hradby a fajn vstupnu branu. Cestou vidim aj dobre stare mesity este vyrobene z dreva.

Opat je tu cintorin z 90-rokov.

Na namesticku davam telaci kebab, v blizkom supermarkete cez cestu dokupujem vodu.

Par ludi si vodu capovalo aj z objektu v strede namesticka ale bohuzial prazdnu flasu som zo sebou uz nemal.

Obcerstveny smer hostel a dvojhodinova siesta.

Po pesej zone Ferhadija plnej kaviarni smerujem na zeleznicnu stanicu. Kusok od nej by mala byt keska. Jasne,ze idem bez mapy tak opat nadhadzka. ale v pohode aspon som videl dalsiu cast Sarajeva.

Jazdia tu dost stare supravy elektriciek obcas sa mihne novsi model.

Popri sarajevskym dvojickam (nieco na sposob NY dvojiciek ale v mensom) prichadzam k stanici. Oproti stanici je opevnena americka ambasada, vonku hliadkuju policajti/vojaci, fotenie zakazane.

Kesku neodlovujem, bo sa mi nechce ist este dalsich 500m.

Sadam na cevapcici. Je tu kopa ludi, zrejme aj kvoli polohe, cevapcicivaren je medzi bus a vlakovou stanicou.

Casnik mi prinasa v placke zabalene cevapcici s cibulou pokrajanou na drobno. Sposob jedenia som odkukal od vedlajsieho stola. Placku som si natrhol a do nej zabalil cevapcici. Jedol som to rukou, vidlickou som do seba ladoval cibulu. Strasne moc syte to bolo,chutovo tiez fajn.

Platit bolo treba ist dnu, ziadny problem, vyplatene v pohode.

Totalne napraskany smer olympijsky stadion. V obchodiku este doplnene tekutiny. Inak 0,5l flase coly atd tu stoja normalne, nie ako u nas, kde za to pytaju rovnako ako keby som kupil 2l.

Na jednom rozcesti ma pre istotu naviguje domaci.

Stadion je obrovsky ale zastaraly.

Kedze este nepustali dnu, sadol som si na blizku lavicku a sledoval organizatorov ako niekedy az komicky chystali zabrany proti fanusikom.

Nieco pred 17/00 prichadza bus s hracmi, smerujem za nimi. Kedze mam na sebe civilne oblecenie nebudim zbytocnu pozornost miestnej policie a v pohode ma nechavaju sa prechadzat pred stadionom.

Cely ho obieham, fakt stara haraburda, dokonca aj grafiti Horde Zla maju co uz to za sebou.

Z jednej strany stadiona je fajnovy vyhlad na dalsiu cast sarajeva. Pozornost puta hlavne biely cintorin.

V ruke mam este liter vody, samozrejme ma s nou nepustaju, ostava pred branou a v pokoji dopijam vodu.

Zacinaju sa trusit prvy fans. Prichadza znama piestanska tvar. Prisli autom ale len na noc. Neskor prichadzaju dalsi a dalsi ludia, len to hlavne neprichadza,fanbus.

Listok si paradoxne musim ist kupit neakych 300m od nasho vchodu. Predavaju tu naraz domacim aj hostom. Vsetko by bolo ok,len keby domaci nemali vstup za 5 BAM a mi za 20 BAM. Kurvy zas sa na nas tak ako na slovensku napakuvavaju.

Voda dopita, moze sa ist na stadion. Chlapik mi skenerom skenuje listok, vsetko ok, nasleduje bezpecnostna prehliadka, otvorit penazenku, vytiahnut fotak, ohmatanie a som na stadione.

Zatial je nas tu cca 50ks, z toho asi polovica len nahodnych slovakov co islo okolo resp tu pracuju. Vyskytuje sa tu aj jeden nahodny poliak, vraj prisiel na pomoc s kibicovanim. Neviem ci ma aj zmysle hodnotit tychto tiez slovakov ale no, ani kokot nekricali, furt len sedeli. Ozaj nechapem naco sa k nam srali ,mali ist pekne na hlavnu tribunu medzi domacich a tam drzat chrapiny. Inak na domacej tribune bolo tiez dost slovakov co som postretal v okoli stadiona.

Na tribunu prisla zla sprava, chalani prisli v senku o vlajku. Povodne sa vravelo o hajskom ale bolo mi to aj divne, ze by akurat oni prisli o vlajku. Ozbijancami sa stala grupa od zlatych moraviec. Ziadna lutost, dementi idu pit do senku hned pri stadione kde sa zgrupuje horda zla. Mozu byt stastny,ze nedostali aj volake preplesky. Toto nenapadne hadam ani 5 rocne detsko. Nabuduce teda smer senk pri pasienkoch plnom belasej cvargy, obleceny v cervenocirnom,salmi na krkoch a vlajkami v rukach.

Zapas sa zacal. Povzbudzuje sa vo vlaznom tempe,asi 1/4 ludi krici ,ostatny sa nepripajaju. Ako tak chapem tiez slovakov ale nechapem naco sa tam drbali nasi ked drza huby.

Pred koncom polcasu prichadza doping v podobe fanbusu. Cestou zabludili 😊 Fandenie dostava uz ine grady ale stale to neni ono. Treba zas ale uznat,ze chalani maju za sebou dlhu cestu. Problem s sbs, nechcu nam pustit na stadion bubne. Dotahovacky, bubnovanie pred stadionom, pokriky UEFA Mafia a bubne su tam kde maju byt.

Opat povzbudzovanie dostava lepsie grady.

K hre sa neni co ani vyjadrovat. nasi ani ako keby nechceli vyhrat, len sa prechadzali. Uplne cele zle.

Po zapase si beriem od kolegu este vyjazdove tricko, mensia rozlucka a mozem ist nazad do hostela.

Tricko skovavam pre istotu do klobuka ale horda zla nikde.

Co sa tyka domacich fans, tak uplna slabota oproti horde zle, z ktorych sme sa minule na par sekund posrali ked zacali hulakat.

GPS ma viedlo roznymi ulickami az ma vyplulo pri velkom parku.

Budovy zrekonstuovane, cinziaky vsak v nic moc stave.

Na izbe mam uz len poliaka.

Beriem peniaze a sup ho na recepcii zaplatit za ubytko. Tu zas nova baba.

Davam nej najskor 50€, nema vydat, tak skusam 100 BAM ani z toho nema, posledna moznost 40 BAM,to uz ma vydat ale len eura. Nevadi,berem ich.

Zacina fajn pokec o vselicom moznom,od umenia,cez filmy az po jedlo. Samozrejme sem tam neake tie nedorozumenia vdaka mojej nie slavnej anglictine ale pohodicka.

Prichadza sa ubytovat turecka rodinka. Turek je rozcarovany,ze musim platit za parkovne aj vo vecernych hodinach. To som bol prekvapeny aj ja. U nas sa parkovne neplati po 18/00 , sobotu po 12/00 a nedele su free.

Turci maju diplomaticke pasy, hned ich chce nazad, tak recepcna si rychlo prepisuje udaje, pyta sa na ucel cesty. Sak turizmus.

Neskor prichadza aj recepcny z dna. Bere gitaru a smer tancovacka salsa.

Po fajn pokece, sprcha ale tepla voda nie a nie sa rozbehnut tak to balim a postel.

naklady (1euro = 1,946 bosnianskej marky BAM )

syrovy croasant - 0,8 BAM
satocka potreta nutelou - 1 BAM
voda 0,5l - 0,75 BAM
maly telaci kebab - 2 BAM
voda 1,5l - 0,85 BAM
listok na futbal - 10 €
voda 1,5l - 0,85 BAM
coca cola 0,5l - 1,2 BAM
cevapcici - 6 BAM
ubytko srce sarajava (8dorm + share wc + bathroom) - 36 BAM (2 noci)

foto
sarajevo

Advertisement



Tot: 0.157s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.1255s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb