10-14 mars - Emma på besök!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
March 17th 2011
Published: March 17th 2011

WOW!! Vilka underbara dagar vi hade tillsammans med belgiska våfflor, pommes i baguette med mayonese (hur stavas det egentligen?!), fruktöl och turisting på hög nivå!
Efter att jag hämtat upp henne på centralstationen åkte vi hem till mig. Efter lite mat så drog vi tillsammans med min kombosar till en pub här i kvarteret. Live musik och skön stäming!
Fredagen bestod av turisting i Bryssel, Grande Place och Manniken Pis! Blev även TVÅ belgiska våfflor, utsikt från parking 58 och mycket mer.
Efter en god middag på en mysig restaurang återvände vi hemåt.
Lördagen bestod av ännu mer besökande och shopping. Besökte den stora loppmarknaden där Emma fyndade en Kalle Anka tidning från 1956 på franska för 30 cent. Sen tog bland annat metron ut till Atomium som är en gigantisk molekyl. Låter komiskt men den är fräck!
på kvällen gjorde vi Emmas special (färskpasta med lax!) mycket gott. Lite vin och sangria innan vi tog buss in till centrum och besökte den välkända baren Delirium. Nice! Blev lite dans senare på en annan bar!

Efter söndags-sovmorgon så blev det dags för en längre utflykt. Nämligen tåget till Bruges! 😊 SÅÅÅ mysig stad! Gick runt och mös och tog foto hela dagen. Ett väldigt hett utflyktmål om man bor i Belgien!

Måndags-morgonen gick vi upp relativit tidigt för att vara 10.00 på EU-parlamentet för besök. Även detta lyckat!

Minst sagt intensiva dagar men sååå trevliga! Nu behöver mina fötter vila upp sig och så även jag! 😊

PubPub
Pub

Med vår super guide-kartade hittade vi till denna pub som startade redan 1515. Vi hamnade vid ett bord med gamlinar som pratade flamländska. De pratade och kollade på oss och skrattade. Innan de gick frågade en av männen varifrån vi kom. När vi svarade sa de "KNÄCKEBRÖD" innan de gick!! hah, så skoj!
HästHäst
Häst

Vimlad av häst och vagn i Bruges, denna hästen hade lärt sig att le när någon fotade!

Tot: 0.222s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb