Popa Paradise 3, Bocas del Toro

Published: April 22nd 2012

Dagene her på Popa Island har gått så altfor fort. fire dager wooow vekke. Dagene har vært helt utrolige, faktisk så utrolig bra at vi valgte å bli en natt ekstra ute på denne øde øyen. Egentlig skulle vil tilbake til fastlandet og Bocas del Toro i dag, men vi var ikke vanskelige bearbeide da personalet og de to andre gjestene på hotellet spurte om vi ikke kunne bli en dag til. Det har seg nemlig slik at hotellet har en liten personalgruppe på 5-6 personer. Disse bor og lever på hotellet hele året. Gruppen er uformell og stemningen er lett, kvelden i går var super hyggelig da både alle gjestene på hotellet (som fortsatt er jeg, Aleksander og det andre paret) og alle som jobber her møttes i baren hvor vi koste oss mange timer. Flere av de showet, og det var både gitar og flammeshow innvolvert. En utrolig koslig og minnerik kveld.

At plassen har satt sitt preg på oss er helt klart. Kl 06.00 i går morges sto Aleksander opp og dro på fisketur sammen med den mannlige delen av det andre paret. De hadde store mål om fiske barakuda, men etter fire timer kom de tilbake med noe smårips av noe fisk. Jeg tror alikevel turen var flott og at de koste seg masse. Jeg og konen hans møttes heller til forkost og kaffi noen timer etter de var dratt. Litt senere på dagen i går dro jeg og Aleksander ut på en liten øy som heter Zappetillas. Her var vannet klarere enn vi noen gang har sett og stranden hvit som mel. Vi var her i flere timer, vi snorklet, solte oss og spiste lunsj som hotellet hadde pakket med til oss på stranden. Idyll? Uten tvil.

Ettersom vi egentlig skulle tilbake til hovedøyen i dag, forholdt vi oss på hotellområdet fram til personalet her hadde fått bekreftelse fra det "nye" hotellet at det var ok at vi kom en dag senere enn avtalt. Ut på formiddagen tuslet vi ned på stranden for enda mer soling og avslapping. Og etter å ha lest ut en bok på 420 sider iløpet av et døgn sier det seg selv at dette fint kan kalles et latmannsliv 😊

Nå er kvelden her igjen, og den siste for nå på Popa Paradise. I kveld blir det nok enda fler av de fantastiske drinkene og en siste middag tilberedet av Daryan. Forutenom mamma er nok han en av de desidert flinkeste kokkene jeg har møtt. Han lager virkelig mat med hjertet. Nei nå ble jeg nesten sulten bare av tanken 😊

Klem fra meg og tøffe Aleksander😊

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb