Bocas del Toro

Published: April 26th 2012

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Ziplining 34 secs
For to dager siden kom vi tilbake til Bocas del Toro. Siden vi reiste fra Popa har det karibiske regnet fosset ned. Dagen vi kom og i går ble derfor deretter. Vi fikk ikke dratt på noen av utflukten vi hadde tenkt. Vi dro heller inn til byen og koste oss i hverandres selskap med god mat og drikke.

Å dra fra Popa ble trist, og lettrørt som jeg er tørket jeg en tåre når jeg fikk klem fra Daryan, en av managerne ved hotellet (han så det ikke altså). Dagene der ut kan beskrives med få ord, perfekt, øde og idyllisk. Været var med oss alle dagene her, og vi koste oss fra start til slutt. Akkurat i det vi gikk på båten og skulle til Bocas kom regnet, og det øset ned, vi ble virkelig kliss våt på turen inn igjen, så når vi hadde fått sjekket inn på hotellet i Bocas ble det fullt kleskift før vi spiste lunsj på hotellet.
Hotellet her er mye større en på Popa, hele 119 rom, og det er like upersonlig som alltid. Hotellet er av god standard, flotte rom, fint bassengområde, og et av de beste hotellene å bo på i Bocas området. Så vi skal uansett ikke klage.

Når vi var inne i sentrum i går kveld bestemte vi oss for å melde oss på en tur jeg har hatt lyst til veldig lenge, ziplines og rapilering i regnskogen. Vi var litt spente, men det viste seg å være DRITGØY!! Ziplines er lange vaiere som går opp i luften, vi blir koblet på og hiver oss uttafor. Jeg var så heldig å få renne sammen med en av instruktørene og ble snurret både på haudet og til siden i det vi for nedover. Vi trodde det skulle vær et par baner, men det viste seg å være totalt 12 forskjellige. Disse innehold både ziplines, tynne vaiere vi måtte balansere på og rapilering. Vi kjente det godt i kroppen etterpå for å si det slik, men steik så gøy vi hadde det. Aleksander hadde ansvaret for kameraet og det er derfor kun bilder av meg i banene.

På grunn av regnet har vi de siste dagene vurdert å reise videre, og heller dra til stillehavssiden, men etter nøye vurdering og timesvis med værmeldingsjekking på nettet har vi nå kommet til at vi blir i Bocas fram til vi reiser hjem. Været ser ut til å bedre seg og ingenting er jo bedre enn det. Vi har planlagt endel utflukter og øyhoppinger vi ønsker å gjør her, å hadde vi reist en annen plass hadde vi ikke hatt samme grunnlaget for å få sett oss rundt.

Vi har det fortsatt veldig fint, nå håper vi bare været er med oss slik at vi får nyte de siste dagene til det fulle 😊

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb