Popa Paradise 2, Bocas Del Toro


Advertisement
Published: April 21st 2012
Edit Blog Post

Dagene her på Popa er helt fantastiske. Etter ett døgn helt alene på hotellet kom det i går to gjester til. Dette er et hyggelig par som opprinnelig er fra Bosnia, men som nå bor i San Diego. I går gjorde vi ikke mye, lå kun ved bassenget, drakk fantatiske drinker laget av ingredienser fra øyen. Pina Colada med ferskplukket ananas, er nok det beste jeg noen gang har smakt. Kokkosen som de har oppi er skrellet ut av kokosnøtter fra øya. De har en fantastisk kokk som lager hva enn vi ønsker, når vi ønsker det. I går fikk jeg en nydelig fiskesuppe mens Aleksander spiste biff av beste sort. I dag spiste vi selvfisket redsnapper (ikke vet jeg hva det heter på norsk), men godt var det iallefall, Aleksander mente på at det var den beste fiskemiddagen han noen gang har spist. Så mater her er virkelig helt ubeskrivelig.

I dag dro vi på utflukt sammen med det andre paret her. Øyen har 2 store indianerstammer og en av disse var første stopp i dag. Å selvfølgelig gikk kameraet i svart akkurat i det vi trengte det som mest, heldigvis hadde vi med oss iPhone slik at vi fikk noen kodakmoments. ca 200 indianere lever i denne stammen, og det var en stor opplevelse å se hvordan de lever. Jeg var mest imponert over at de hadde klær på seg og ikke bare noen palmeblader som dekker det mest nødvendige :P haha. Barna som bodde der sjarmerte meg som alltid helt i senk og jeg kunne godt tenkt meg å ta med meg en eller to hjem. Det er uansett utrolig å se hvor glade, utadvendige og lykkelige de framstår. Vi har vært i flere områder som skiller seg drastisk fra vår måte å leve på og setter virkelig perspektiv på hva vi faktisk har. Og er det en ting vi er sikker på så er det at materialistiske ting ikker er nødvendig får å være lykkelig, det har vi nemlig sett med egne øyne.

Videre dro vi til et korallrev og snorklet i en times tid før vi spiste en bedre lunsj midt ut i ingenting. Ettermiddagen ble avsluttet ved bassengte og swimup baren, det måtte jo bare bli en pina colada 😊


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.122s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0907s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb