Busje komt zo...

Published: January 4th 2009

Met het busje dat normaal gezien ons om 9.30u kwam oppikken en uiteindelijk pas om 10.20u aankwam richting La Fortuna vertrokken... het werd een lange rit over een hobbelige weg! Hennig door elkaar gerammeld, boek vast en misselijk geworden van het lezen. Terug langs stranden, bananenplantages, havens, jungle...en rond 3u aangekomen in La Fortuna.
Kamerke genomen bij Pepito's Place, kamer bleek zo vochtig te zijn als maar kon.. * zucht*
Verder ons nog laten vangen met een nachtelijke 'hike' naar Volcan Arenal "to see lava". Ze geven hier zoveel garantie dat als je geen lava te zien krijgt, je de volgende dag gratis terug mag komen... Nog wat Panamezen opgeladen in een of ander resort. De anderhalf duurdende hike bleek uiteindelijk slechts 5 minuten te duren. Zeker twee minuten lava gezien en voor de rest, zoals verwacht, als 'Gorillas in de Mist' naar el volcan zitten gapen. Nu ja, tis wel imposant wetende dat er brokken lava 'the size of a VW' (volgens Lonely Planet) naar beneden razen. De show was echter snel gedaan en het doek / mist viel over de hele vulkaan. Het grappige was dat de Panamezen (we hadden al door dat het moslims waren), het spektakel gemist hebben omdat ze boven op de berg op hun matje aan het bidden waren.
Onze 'expierenced guide' liet op zich wachten en kwam een uur laten aandraven met een bende gringo's. Verder bleek hij een meester te zijn in het 'poor'-en van rum! Cocktails werden geserveerd a volonte...dus binnen de korste keren zaten er daar een paar zatlappen, jaja, ook nanna was een beetje aangeschoten ( we hadden alleen nog maar ontbeten die dag!!!) Wachten, wachten, wachten...geen lava: RIP OFF!!!!! Om het goed te maken: een bezoekje aan de hot springs, was wel de moeite. Uurtje liggen weken tussen de andere toeristen die in het poeltje gedumpt werden. Effe daarna vertrok de grote groep en was het eigenlijk best wel aangenaam.
Tegen half 10 terug in La Fortuna, tegen Pepito gezegd dat t niet de moeite was, schrok hij precies wel een beetje van... daarna nog effe iets gaan eten bij Luigi.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb