Comfort food... :-)

Costa Rica's flag
Central America Caribbean » Costa Rica » Limón » Bri Bri
January 2nd 2009
Published: January 4th 2009

Het vroege opstaan zijn we ondertussen al gewoon dus even stad in op zoek naar een bezigheid voor de dag. Toerke geboekt naar de Catarata, Riserva indigena y la Casa de Chocolate!!!
Onze gids de Fernando leek nogal ne stille te zijn maar dat bleek uiteindelijk nogal mee te vallen, oorzaak was: newyears hangover.

Eerst met ons buske naar BriBri gereden en daar de jungle in: met buske en al door de Rio Carbon op - de steenkool ligt er voor t rapen!! Nog een dik half uur marche a proche gedaan, tot aan de enkels in de modder gestaan ( sappig gevoel met teenslippers aan!!!!) om dan bij de waterval uit te komen en een duikje te nemen. Het water was best aangenaam, zelfs zonder neopreen pak. Op de weg terug een red dart frog gezien: niet aangeraakt en niet gekust want ze zijn giftig :-) Ook de Morpho-vlinder gezien, is wel zo groot als een hand, hij liet zich jammer genoeg moeilijk op foto zetten. Er bestaan blijkbaar ook planten die reageren als je ze aanraakt, vetjes!
De volgende halte was Watsi - BriBri: een reservaat/dorpje van de oorspronkelijke bewoners. Ze leven hier nog allemaal in primitieve, houten huisjes en leven van wat de natuur te bieden heeft. Gebruiksvoorwerpen, manden...alles maken ze zelf. Kleine rondleiding gekregen door 'de tuin': uitleg gekregen over alle medicinale planten die al op een paar vierkante meter jungle te vinden zijn. Ook t een en ander geprobeerd: tanden gepoetst met een soort bambu / stengel, neus vrijgemaakt met een of ander kruid en tong verdoofd met een of ander sap uit de stengel van een plant. Die mannen hebben voor alles en nog wat een middeltje.
Half groggy op naar onze volgende stop, nog effe gestopt onderweg voor mandarijnen en cacaovruchten uit de boom te rammelen. Bleek dat Fernando ons bij zijn thuis bracht om te laten zien hoe hij daar zelf chocolade maakte: zeer interessant, vooral als de hormonen uit balans zijn ;-) Alles mogen proeven met een lekker stuk watermeloen erbij.
Laatste halte: de iguana farm. Ze broeden daar de eitjes uit en houden de beesten tot ze ongeveer 4jaar zijn om ze dan terug in de natuur vrij te laten. Dat zijn echt monsters tegen dat ze zo oud zijn, ene gezien van wel ruim ne meter lang.
Stillekes aan terug naar Puerto Viejo gehobbeld om daar in de namiddag naar Playa Cocles te wandelen. KingZ heeft zich een plankske gehuurd om te golven te trotseren en ik heb mij op het strand geïnstalleerd. In de plaats dat KingZ een golfke gepakt heeft, heeft de zee KingZ hard "gepakt": Hij heeft hennig liggen worstelen om achter de branding te geraken...en daarbij serieus afgedreven.
Laatste avond opt gemakske doorgebracht totdat de gringo's naar de football wedstrijd kwamen kijken...

4th January 2009

Daar had ik gaarne bijgeweest in Watsi - BriBri! Hier is alles oké,maar koud! groetjes
4th January 2009

't is hier ma stil en leeg
't gaat u daar weer goed zo te zien, houen zo en volle bak genieten, want hier ist hennig koud en morgen 'back to school' jammer dat kingz z'n chocoladefontein niet meeheeft of kennen ze dat daar al? doe 't nog goed daar en zorg dat uw routekes op tijd uitgestippeld zijn hè (dacht dat dat hier al es omgegooid was.....?) 't amusement en dikke kus van de (stille en lege) blauwe kei

Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 58; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb