Page 97 of traveloturc Travel Blog Posts

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala June 28th 2008

Geo: 40.94, 24.4 GÜN 1 Günlerden Cumartesi Biz ettik siz eylemeyin Uyanık olmayınız !!! İstanbul Turing kulüpte, bu uluslararası ehliyeti almam için beni uyardılar.. ben daha önceki seyahatlerimde aldığım, fakat pratik olarak hiç kullanmadığım ehliyet deneyimlerine dayanarak uyarılara kulak tıkadım.. meğerse bu ehliyete sadece Yunanlılar takıkmış.. Turing'le paslaşıyorlar mı bilemiyorum... fakat bu kapıdan başka hiçbir yerde sorulmayan bir belgeye dünyanın parasını veriyorsunuz ( 225 YTL) .. Bu uyanıklık yaklaşık olarak 2 saat zaman kaybı ve 8 km lik sabah "günaydın koşusu" olarak bana geri döndü.. siz yapmayınız... Yunan'a girdik. Hava giderek ısınıyor 30 dereceyi bulduk. Ayşe ile cam aç ,cam kapa krizleri yaşanıyor. Hadise şöyle: aracın air conditioner'i beni anında hasta ediyor .. sevgili Ayşe'd... read more
pizzamiz
Pizzacimiz
Mare cafe

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul December 10th 2007

Geo: 41.0245, 28.9881 SEYAHATİN ÖZETİ: ÜLKE : 1 ÇİN ŞEHİR :2 BEIJING ,SHANGHAI YOLCULUK İstanbul, Türkiye Pekin, Çin UÇAK Şanghay, Çin UÇAK Pekin, Çin UÇAK İstanbul, Türkiye UÇAK GÜN : 7 YAKLAŞIK KM : 16250 Meraklısına seyahatimizin haritasını sunuyorum ... https://secure.travellerspoint.com/member_map.cfm#/tripid/930783... read more

Geo: 41.0245, 28.9881 GUN 7 GUNLERDEN PAZARTESİ Son derece rahat bir uçuştan sonra Istanbul'a kazasız belasız indik.Rahatımızı mavi Johhnie Walker, badem şamfıstık ikilisi ile Toblerone sağladı..Kulaklarımızda Apple 'a müteşekkir olduğumuz I pod ve muhtevasında Müzeyyen Senar,Muazzez Abacı,Emel sayın,Zeki Müren takviyesi var kendilerine teşekkür borçluyuz.Aksi halde bu uzun yol geceleri çok zor çekilirdi... Meydana indik artık alış veriş durur sanıyorsunuz ...yanılıyorsunuz..Millet mutlaka bir Duty Free yoklaması çekti...Öpüştük ..hayırlı yolculuklar diledik..gelecek seyahatte buluşmak üzere ayrıldık.. Sonuç: Herkes bir defa mutlaka Çin 'e gitmeli..... read more

Asia » China » Beijing December 9th 2007

Geo: 39.9165, 116.391 GUN 6 GUNLERDEN PAZAR Otele döndük son alınan bir şeyler varsa valizlere tıkıldı ve Otobüsümüze binip Havaalanına yönlendik.Capital hava alanı bizi bekliyordu.Valizimiz çok diye biraz erken geldik ama iyi ki öyle yapmışız.Bir kere kişi başına düşen valiz adedinde %300 bir artış olunca .Müslüman işi çözümler üretmeğe başladık.Önce tek beyan yerine gurup beyanına geçtik.Kilomuz yine fazla çıkınca ben ve bir arkadaşım çaresiz VIP'ten giriş yaptık.... bu giriş 10 kilo fazlasına imkan veriyor.Gurubun 10 kilo yükünü azalttık.El çantaları el valizleri haline geldi...bütün kutular atıldı..Yiyecekler naylon torbaya alındı ve cezasız geçmeğe muvaffak olduk.. Fakat o ne ? subay olduğunu sandığımız birisi bu yiyecekleri imha etmemiz gerektiğini bildirdi.Efendim bu yiyecekler Çin de aç kalacağına inanan mümin kardeşlerimin taşıdıkları yi... read more
taam
is bölümü
baskan armasi

Asia » China » Beijing December 9th 2007

Geo: 39.9165, 116.391 GUN 6 GUNLERDEN PAZAR Bugün artık sıra Yasak Şehir ve Tiannanmen meydanında.Yakın olmasına rağmen Otobüsümüz bizi meydana taşıdı.Hava puslu ve soğuk ... Tian'anmen, Ming ve Qing hanedanları döneminde yasak şehre ana girişi oluşturan dev bir meydan. 1417'de inşa edilen meydana, ilk olarak Cheng Tian Man adı verildi, bu isim imparatorların, ülkeyi yönetirken cennetin emrine uyduğunu ifade etmekteydi. İki kez yangında zarar gördü, ve Qing hanedanı esnasında 1651'de tekrar inşa edildi, ve Tian'anmen adı verildi. Aynı zamanda "Ulusun kapısı" olarak da anılır. Tian'anmen meydanı Pekin'İn tam göbeğindedir. Kuzeyden güneye 800 metre, doğudan batıya 500 metre, toplamda 440.000 metrekare genişliğe sahiptir ve içine bir milyon insan sığabilir. Günümüz şehirlerindeki dünyanın en... read more
saray önünde
kent planı
son imparator odası

Asia » China » Beijing December 8th 2007

Geo: 39.9165, 116.391 GUN 5 GUNLERDEN CUMARTESİ Guzel bir uykudan sonra sağlam bir kahvaltı ettik ve Pekin maceramızı sürdürmek adına ön düzen sıkıntısı çeken Otobüsümüze bindik .Bıraksam bizim çocuklar sevabına motor indirecekler.. Bizi Yuan lon adlı bir ipek fabrikasına götürdüler.Malum burası ipek yolunun başlangıcı.Sonu da bizim Bursa... İpek Yolu, Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan ve dünyaca ünlü ticaret yoludur.İpek Yolu sadece tüccarların değil, aynı zamanda, doğudan batıya ve batıdan doğuya bilgelerin, orduların, fikirlerin, dinlerin ve kültürlerin de yolu olmuştur. Milattan yüzyıllar önce Mısırlılar, daha sonra da Romalılar, Çinlilerden ipek satın alırlardı. Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen güzergahı izleyen kervanlarla sağlanırdı. İpek... read more
Tiananmen gecesi
Yuan long ipek fabrikası
ipek yorgan

Asia » China » Beijing December 7th 2007

Geo: 39.9165, 116.391 GUN 4 GUNLERDEN CUMA Kahvaltıdan sonra otobüsümüz bizi almağa geldi. Burada bir noktayı ilave etmem gerekir. Mesleğimiz gereği, otobüste bulunan tüm arkadaşlarım otomotivci ve Yurdumun en iyi servisçileri ile beraberim. Otobüsümüz bir Çin otobüsü ve galiba aktarma organlarında bir sorun yaşıyor. Siz artık bu şöförün talihsizliğini düşünebiliyormusunuz ? Araç içinde küçük bir görüş ayrılığı doğdu ...ustalarımızın bir kısmı kam milindeki aşınma oranını sesten ortaya koymağa çalışırken bir kısmı-kamber kaster ayarlarında ki titreşimlerde yoğunlaştı .. Rehber kim olduğumuzu bilmediği için ortalama Türk insanının otomotiv ve mekanik bilgisine inanamadı. Ben bozmadım ve bunun normal olduğunu söyledim.. Rehberin ağzı açıldı ve bir daha kapanmadı... Bu tartışmanın tek faydası, korkunç... read more
o duvarınız
mine
yazlık saray

Asia » China » Shanghai December 6th 2007

Geo: 31.23, 121.47 GUN 3 GUNLERDEN PERŞEMBE Güzel bir uyku ve güzel bir kahvaltıdan sonra tekrar otobüse doluştuk.Sabah programında "Jade Buddha" Mabedi var. Burası adı üzerinde bir budist tapınağı.Burma'dan deniz yoluyla gelen önemli iki Bouddah heykeli barındıran tapınak 1882 tarihli...Oturan Bouddah heykeli 1.95 boyunda ve 3 ton...küçük ve orijinal olanı "yatan Bouddah" Bouddah'nın ölümünü simgeliyor... Daha sonra buraya Singapur'dan başka bir "yatan Bouddah" gönderilmiş ama orijinal olan küçüğü haberiniz olsun.. Mao'nun kültür devrimi sırasında çok zorluk çeken rahipler hediyelik eşya yapıp satarak yaşamlarını sürdürebilmişler.Halen bu gelenek devam ediyor.Ama dikkat ! burada geleneksel çin pazarlığı yapılmadığından aldıklarınızı göreceli olarak pahalı alıyorsunuz. Buradan Yu Bahçeleri denilen yere yönlendik.Bu bahçeler Eski şehir diye adlandırıla... read more
oturan Bouddah
yatan Bouddah
yu bahçeleri

Asia » China » Beijing December 6th 2007

Geo: 39.9165, 116.391 GUN 3 GUNLERDEN PERŞEMBE Uçağımız Pekin'in ( onlar için Beijing ) Capital havaalanına indi.Çin gibi bir ülkenin hele,hele başkentinin havaalanı "Capital" adını taşıyor.Bildiğiniz gibi "Capital" sermaye veya başka bir deyişle başkent demek.Merak ediyorum Çinlilerin mizah anlayışı mı yüksek ? Yoksa Capital ile kafa mı buluyorlar ? Her neyse otobüsümüz bizi alandan topladı ve "Days hotel and Suites" oteline geldik. Düzgün bir otele benziyor.Kapıda yılbaşı süsleri bizi karşıladı. Hotelin yeri doğru seçilmiş ..Tiannanmen meydanı ve Yasak kent yürüme mesafesinde. Dileyenler için adres şöyle : http://www.daysinn.cn/english/hotel/forbidden_a.htm Otelin restaurantında yemeğe karar verdik.En tehlikesiz yemek ballı ördek idi ..Pekin' e geldiğimiz belli olsun d... read more
otelimiz
iktidardayım

Asia » China » Shanghai December 5th 2007

Geo: 31.23, 121.47 GUN 2 GUNLERDEN ÇARŞAMBA Erken uyandık ve saat 08:00 de kahvaltıda buluştuk.Kahvaltıdan sonra biraz oyalandık Otobüsümüz geldi ve güneşli bir günde fuar alanına doğru yola çıktık.Yollar dehşet ...şehrin acaip üstünden gidiyoruz.Biraz korkutucu ve etkileyici. Alanda giriş için gerekli pass lar hazırlanmış.Hiç beklemeden girdik .Bizim Ticaret odası bu fuara kendi tanıtım stand'i ile katılıyor.Oraya uğrayıp herkese "merhaba" dedik ve fuarı gezmeğe başladık.Türkiye 'den 20 ye yakın firma katılıyor.Nezaketen hepsine uğradık ve başarılar diledik.Sonra diğer bölümleri ziyaret etmeğe başladık. Çin almış başını gidiyor.İnanılması zor olan maliyetlerle dünya markalarına ürün üretiyorlar..Rekabet etmek zor fakat işbirliği yapılması şart. Fuardan çıktık ve rehberimiz bizi Jin Mao kulesine götürdü. Jin Mao Kul... read more
fuar
lokanta

Tot: 0.142s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 64; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb